Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pahasti velkaantunut

Epätoivoinen tollo
14.02.2019 |

Olen pahasti velkaantunut.
En oikein edes tiedä mistä kaikki alkoi, mutta tilanne paheni, kun lähdin pitkä aikaisesta työstäni. Uusi työ oli provisiopalkkainen (luvattiin takuupalkka, mutta siinä olikin mahdottomat edellytykset). Jäin työttömäksi. Sain työn, joka oli jälkeen provisiopalkkainen. En tienannut kuussa montaa satasta ja irtisanouduin. Olin taas työttömänä. Nyt olen palkkatyössä.

Tämän kaiken takia olen pahasti velkaantunut. Joutunut kulutusluotto ja pikavippi kierteeseen. Velkaa on yhteensä n 50 000€

Mitään ei ole vielä ulosotossa, mutta uuden työn palkka ei millään riitä kaikkien kk erien maksamiseen. Olen yrittänyt hakea yhdistelmä lainaa, mutta sitä ei ole minulle myönnetty.

En ole uskaltanut kertoa kenellekään. Mitä teen? Olen epätoivoinen.

Kommentit (65)

Vierailija
21/65 |
14.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mies vaan on sellainen rahan kanssa fiksu ihminen, niin pelkään kuollaksenikaan kertoa hänelle.

Tuo on hyvä, jos hän on rahan kanssa fiksu! Mutta ymmärrätkö, mitä olet tehnyt? Tuo salailu on kaikkein pahinta. Kuitenkin tuo velkamäärä on niin suuri, ettet pysty sitä loputtomiin salailemaan. On parempi että mies kuulee tämän totuuden sinulta kuin että se tulee hänen tietoonsa jotain muuta kautta. Ihan varmasti mies raivostuu ja järkyttyy, siitä ei ole epäilystäkään. Mutta fiksu rahankäyttäjämies on tässä asiassa paras liittolainen sinulle! Velkaneuvontaan voi olla puolen vuoden jonot ja voit olla ulosotossa jo ennen kuin pääset sinne asti. Sinun on vaan pakko kerätä rohkeutta kertoa miehelle ja yhdessä katsotte ne lainat ja muut läpi. Sinä kun et osaa edes yhdyssanoja, niin en usko että Excelkään taipuu. Pyydä mieheltä anteeksi ja ennen kaikkea sano hänelle että olet valmis tekemään mitä vain, että saat tämän korjattua. 

Tuo on hyvä, että nyt on töitä ja jaksat tehdä 6-päiväistä viikkoa. Ylityöt ja ehdoton ostolakko on nyt sinun panoksesi tämän sotkun selvittämiseen. Mies laskee Excelissä toimintasuunnitelman ja siitä se sitten lähtee!

Vierailija
22/65 |
14.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itseäni ahdistaa omat velat, niitä on 7000e, mutta en tarkalleen osaa edes sanoa mistä velat syntynyt :( Luottokortti 3000e ja joustoluotto 4000e, tuntuu ettei velat lyhene IKINÄ kun aina lyhentää vaan minimiä. Neuvoja otetaan täälläkin vastaan mitä tehdä?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/65 |
14.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos neuvoista. Pahoittelen lukihäiriötäni. Mies ei osaa Exceliä käyttää sitä vähääkään mitä minä osaan.

Tässä tilanteessa en kaipaisi yhtään mitään kettuilua ja pään aukomista.

Kerron hänelle ja otan vastaan mitä sieltä tulee.

Vierailija
24/65 |
14.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Raha-asiat kyllä voivat ahdistaa todella paljon. Itse sössin nuoruudessani raha-asiat oikein kunnolla, sitten yhdistelin kaikki velat ja makselin vuosikausia poies, nytkin velkaa löytyy, mutta vain sen verran mitä kykenee lyhentämään. Tsemppiä Ap, kyllä asioilla on tapana selvitä, hyvä että olet havahtunut tilanteeseen nyt.

Vierailija
25/65 |
14.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itseäni ahdistaa omat velat, niitä on 7000e, mutta en tarkalleen osaa edes sanoa mistä velat syntynyt :( Luottokortti 3000e ja joustoluotto 4000e, tuntuu ettei velat lyhene IKINÄ kun aina lyhentää vaan minimiä. Neuvoja otetaan täälläkin vastaan mitä tehdä?

Ei ne tietenkään lyhene, jos lyhennät vaan minimin. Oletko hieman yksinkertainen? Sinun pitää lyhentää reippaasti enemmän. Lyhennä vaikka molempia 500€/kk niin kyllä ne siitä pikku hiljaa on maksettu pois.

Vierailija
26/65 |
14.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kiitos neuvoista. Pahoittelen lukihäiriötäni. Mies ei osaa Exceliä käyttää sitä vähääkään mitä minä osaan.

Tässä tilanteessa en kaipaisi yhtään mitään kettuilua ja pään aukomista.

Kerron hänelle ja otan vastaan mitä sieltä tulee.

Jos Excel ei taivu, niin sitten otatte ruutupaperia ja laskimen. Kyllä te yhdessä saatte tämän hoidettua. Helppoa ei tule olemaan eikä tietenkään voi olla varma pystyykö mies ikinä antamaan anteeksi saati luottamaan tämän jälkeen. Mutta tuo velka on ihan maksettavissa, kun töitä kerran on. Itkua ja hammastenkiristystä on luvassa, mutta sen varmaan jo tiesitkin.

Vierailija
27/65 |
14.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ne tietenkään lyhene, jos lyhennät vaan minimin. Oletko hieman yksinkertainen? Sinun pitää lyhentää reippaasti enemmän. Lyhennä vaikka molempia 500€/kk niin kyllä ne siitä pikku hiljaa on maksettu pois.

Ja jätän muut laskut maksamatta? Kenellä on varaa lyhentää 1000e kk? Minulla ei. 

Vierailija
28/65 |
14.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistäköhän voisi saada apua silloin, kun velkapotti on aivan järjetön, mutta kaikki erät on toistaiseksi maksettu ajallaan ja luottotiedot ovat kunnossa? Tuntuu, että apua saa vasta silloin kun kaikki on jo mennyt... Nyt kyse on siitä, että korkeakorkoisten velkojen korkoja tulee maksettavaksi kymmeniätuhansia, jos asiaan ei löydy jotakin ratkaisua. 

Vierailija
29/65 |
14.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ottaa päähän, että pari vuotta sitten olin velaton. Nyt yhtäkkiä velkaa helvetisti :(( 

Vierailija
30/65 |
14.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Autolainaa 10 000e, muita lainoja 7000e.. Olen työssäkäyvä yksineläjä, nettopalkka 1700e. Olen loukussa, enkä pääse ikinä eroon veloistani. tyhmästä päästä kärsii

Vierailija
31/65 |
14.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mistäköhän voisi saada apua silloin, kun velkapotti on aivan järjetön, mutta kaikki erät on toistaiseksi maksettu ajallaan ja luottotiedot ovat kunnossa? Tuntuu, että apua saa vasta silloin kun kaikki on jo mennyt... Nyt kyse on siitä, että korkeakorkoisten velkojen korkoja tulee maksettavaksi kymmeniätuhansia, jos asiaan ei löydy jotakin ratkaisua. 

Mitä on velkojen panttina?  Jos asunto tai auto, niin siitä pitää luopua ja vaihtaa halvempaan.  Se voi tuntua mahdottomalta päatökseltä, mutta pidemmän päälle huomaa kyllä, ettei mikään omaisuus ole sen arvoista, että kaikki menee sen ylläpitoon ja stressaa koko ajan.

Vierailija
32/65 |
14.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivottavasti teillä on avioehto tai ette ole edes naimisissa. Minä ainakin ottaisin eron heti tuollaisesta hutsusta, joka ei osaa edes raha-asioitaan hoitaa.

Vierailija
33/65 |
14.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ota iso kulutusluotto, 70000e. Helpompi lyhentää yhtä lainaa! Suosittelen, näin tein itse ja nyt velkaa on enää 600e 😎 aloitin kuitenkin 35000e summasta.

Vierailija
34/65 |
14.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haluaisin aloittaa säästämisen, mutta velkaa on niin eihän siinä järkeä..

Vierailija
35/65 |
14.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ota iso kulutusluotto, 70000e. Helpompi lyhentää yhtä lainaa! Suosittelen, näin tein itse ja nyt velkaa on enää 600e 😎 aloitin kuitenkin 35000e summasta.

Minulla siis samasta pankista 2 eri lainaa, nekö kannattaisi yhdistää? 

Vierailija
36/65 |
14.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuten tuossa alussa mainitsin, että olen hakenut yhtä isompaa lainaa, mutta sitä ei minulle myönnetä.

Vierailija
37/65 |
14.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tietysti, vaan yhdet korot ja käsittelymaksut mitkä pitää maksaa

T:eri kirjoittaja kuin eka guite

Vierailija
38/65 |
14.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tietysti, vaan yhdet korot ja käsittelymaksut mitkä pitää maksaa

T:eri kirjoittaja kuin eka guite

Näinköhän pankki myöntäisi lisää lainaa? Eli ottasin lisää luottoa, jolla maksan luottokorttini? Onkohan se järkevää? Onhan luoton korotuskin maksullista ..

Vierailija
39/65 |
14.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

onko kukaan yhdistänyt lainoja samassa pankissa?

Vierailija
40/65 |
14.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon pihalla kun lumiukko näiden lainojeni kanssa. Kortissani korko 8.5 ja joustoluotossani 7.684 + euribor 3kk? Onko järki lähteä hakemaan korotusta ja maksella pois vaan tuota yhtä vai mitähän :o 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kolme yksi