Miten kotirouva voi tienata rahaa?
Ihan vähäinenkin määrä riittäisi, mies maksaa kaikki laskut. Kotihoidontuki loppuu pian eli nuorin lapsi täyttää sen 3. Jo ennen lapsia teimme päätöksen, että lapset hoidetaan kotona eskari-ikään asti. Leikkikoulua ovat kaikki kylläkin käyneet 2-vuotiaasta lähtien, mutta se on vain 2-3x/viikko ja kestää 2-3h kerrallaan. Siellä on varhaiskasvatuksen ammattilaiset opettaneet niin kirjaimia, numeroida, laskemaan, kirjoittamaan, musisoineet jne kun taas me vanhemmat ollaan opetettu hiihtämään, luistelemaan, uimaan ja pyöräilemään.
Mutta asiaan. Jos haluamme edelleen tarjota kotihoidon lapsille niin mistä minä kotirouva voin tienata hieman? Millaista työtä? Kuskaan joka päivä lapsia joko eskariin tai leikkikouluun ja haen parin tunnin päästä eli aikaa on rajallisesti. Vinkkejä? Puhelinmyynti... ? Käännöstyö?
Kommentit (29)
Yllättävän moni tuttu rahoittaa kotiäitiyttään leipomalla tilauksesta milloin mitäkin.
Onko sulla mahdollisuutta työskennellä iltaisin tai vkonloppuisin?
Jaa mainoksia. Vie parina päivänä viikossa muutaman tunnin ja yleensä pystyy itse valitsemaan monelta mainokset lajittelee ja jakaa eli vain tietyn päivän sisällä pitää pysyä. Noin satanen tai reilu tulee kuussa palkkaa, palkka riippuu mainosten määrästä.
Mikä koulutus sinulla on? Tai mistä töistä aiemmin kokemusta? Erityistaitoja? On helpompi vastata, jos tietää vähän alaa. Vai haetko työtä, jota voi tehdä ilman koulutusta ja kokemusta?
Kotirouva, joka tienaa rahaa, ei ole enää kotirouva vaan joko yrittäjä tai osa-aikainen työntekijä.
Toivottavasti eläkevakuutuksesi on kunnossa.
Käännöstyö sopisi ajallisesti, mutta onko sinulla kielenkääntämiseen soveltuva koulutus?
Vierailija kirjoitti:
Onko sulla mahdollisuutta työskennellä iltaisin tai vkonloppuisin?
Valitettavasti aikaa on silloinkin rajallisesti, sillä teen myös puheenjohtajuushommia (vapaaehtoisjärjestössä) ja ne menot ajoittuu usein iltoihin. Ap
Kuuma kotirouva maksullisessa numerossa.
Vierailija kirjoitti:
Kotirouva, joka tienaa rahaa, ei ole enää kotirouva vaan joko yrittäjä tai osa-aikainen työntekijä.
Outo vastaus. Aika monet hoitovapaalla olevat tekevät jonkinlaista työtä lapsen kotihoidon lisäksi.
Vierailija kirjoitti:
Mikä koulutus sinulla on? Tai mistä töistä aiemmin kokemusta? Erityistaitoja? On helpompi vastata, jos tietää vähän alaa. Vai haetko työtä, jota voi tehdä ilman koulutusta ja kokemusta?
Koulutukseltani olen majoituspuolen esimies. Eli restonomi erikoistuneena matkailuun. Esimiesosaamista teorian tasolla olen opiskellut myös avoimessa yliopistossa. Ja nyt toista vuotta tosiaan puheenjohtajan roolissa. Olen avoin ja sosiaalinen, mutta toisaalta nautin vähintään yhtä paljon hiljaisuudesta ja yksinäisestä tekemisestä. Ap
Osaatko kirjanpitoa? Pienet yhdistykset//taloyhtiöt yms yms usein tuskailevat tämän kanssa ja ovat siitä valmiit maksamaankin korvauksen.
Vierailija kirjoitti:
No olkoon titteli mikä hyvänsä, niin tärkeintä, että saan seurata lasten kasvua läheltä, tukea koululaista, antaa aikaa pienemmille ja mahdollistaa leikkikoulut sun muut. Mutta vähän omaa rahaa olisi kiva saada, ettei mies joudu maksamaan iiihan kaikkea. Ap
Vierailija kirjoitti:
Käännöstyö sopisi ajallisesti, mutta onko sinulla kielenkääntämiseen soveltuva koulutus?
Ei ole koulutusta siihen, mutta englannin osaaminen on vahva. Mutta riittääköhän se jos koulutus puuttuu? Ap
Vierailija kirjoitti:
Weeds.
Jos tilat on kunnossa niin tällä tienaa
Perustat milfpanties.com www-sivun jossa myyt käytettyjä pikkuhousujasi. Joku 50 eur/kpl minimissään. Sitten jotain spesiaalipervoilua (esim. kakkosen tuotetta mukaan) lisämaksusta. Englanniksi kun teet niin globaalit markkinat. Kun et jaksa itse enää lähetellä niin voit ulkoistaa tuotannon vaikka Intiaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Koulutukseltani olen majoituspuolen esimies. Eli restonomi erikoistuneena matkailuun. Esimiesosaamista teorian tasolla olen opiskellut myös avoimessa yliopistossa. Ja nyt toista vuotta tosiaan puheenjohtajan roolissa. Olen avoin ja sosiaalinen, mutta toisaalta nautin vähintään yhtä paljon hiljaisuudesta ja yksinäisestä tekemisestä. Ap
Onko sulla vakityötä (josta olet perhevapailla) tai jotain aikaisempaa työpaikkaa, josta voisit kysyä, onko heillä jotain etätyötä, jota voisit keikkaluonteisesti tehdä? Käännöstyö ei toimi, koska maisteritason kielenkääntäjiäkin on työttömänä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ole koulutusta siihen, mutta englannin osaaminen on vahva. Mutta riittääköhän se jos koulutus puuttuu? Ap
Kielenkääntäjän työ ei ole niin yksinkertaista, että sitä voisi kuka tahansa tehdä ilman koulutusta. Se vaatii myös suomen kielen kielenhuollon opinnot.
Niin ja koululainen tukee koulusta siinä 12-13 välissä ja jutellaan kuulumiset, autan läksyissä, teen välipalaa jne. Ap