Vähentääkö jokainen alkoholiannos elinikää?
Kun se on niin kauhea hermomyrkky? Vai missä se raja menee?
Kommentit (12)
Kohtuullinen käyttö on terveellisempää kuin raivoraittius. Pieni snapsi kiihottaa ruokahalua ja on verenkierrolle hyväksi.
Ei tippa tapa ja ämpäriin ei huku! Kippis ja minä otan nyt punaviini lasin ja nautin elosta ja olosta :) Koskaan ei voi tietää näitä elonpäiviä, siksi minä nautin nyt ja tässä.
Ja ryyppy voi auttaa unen saamista.
Ei
Elämää ei muutenkaan voi elää sillä tavalla että pelätään sitä kuolemaa ja halutaan omilla valinnoilla varata itselleen mahdollisimman pitkä elämä. Tai tietyissä määrissä joo, mutta mitä ideaa on elää jos ei voi tehdä mitään ja pelätään että elinikä vähenee? Sitä ei voi kaikkea ennustaa kuitenkaan, voit jäädä huomenna esim. auton alle tai voit joutua terro*ristin uhriksi tai mitä vaan. Kohtuus kaikessa niin ei tarvitse mitään katua, mutta ei ole jäänyt elämä kuitenkaan välissä elämättä.
Olli ja Mattikin olis elossa kun olisivat ottaneet pienen konjamiinisnapsin.
Juomatta oleminen saa elämän vain tuntumaan pidemmältä :(
Vierailija kirjoitti:
Ei vähennä.
Joidenkin tutkimusten mukaan kohtuullinen alkoholin käyttö saattaa jopa pidentää elinikää.
Ei se hyödyllistä ole kohtuullisenakaan,tämä käsitys on kumottu tutkimuksissa.Usein ne "absolutistit" on entisiä alkoholisteja.
Jokainen haukkaus ruokaa ja hörppy juomaa vähentävät elinvuosiasi, koska kaikki on myrkkyä. Enenmmän tai vähemmän. Mutta syömättömyys ja juomattomuus tappavat vielä nopeammin, joten kusessa olet, teet niin tai näin.
Vierailija kirjoitti:
Kohtuus kaikessa niin ei tarvitse mitään katua, mutta ei ole jäänyt elämä kuitenkaan välissä elämättä.
Tämä on niin tyhmä sanonta. Kohtuus kaikessa? Kohtuus hermomyrkyn käyttämisessä? Joopajoo. Jos selvin päin oleminen on "elämän elämättä jättämistä" niin en tiedä itkeäkö vai nauraa. Aivan todella surullinen tilanne jos tarvitaan tuollaista hermomyrkkyä että saa elämästä jotain irti. Vai onko kyse siitä että tätä todellisuutta ei vaan kestä selvin päin? Mutta siihen tarviikin sitten jo enemmän viinaa kuin "kohtuukäyttöä". En minä tiedä, myrkyttäkää ittenne ihan rauhassa, mutta tajutkaa edes että mistä siinä on kyse.
Tupakka on paljon pahempi tappaja kuin viina!!
Ei vähennä.
Joidenkin tutkimusten mukaan kohtuullinen alkoholin käyttö saattaa jopa pidentää elinikää.