Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vähentäisinkö annostusta omin päin?

Vierailija
12.02.2019 |

Minulla todettiin kilpirauhasen vajaatoiminta. Sovittiin lääkärin kanssa annostukseksi thyroxin 50 mikrog. Alkuun oli 25 mikrogrammaa, jos ei sivuoireita niin sain ohjeeksi tuplata annostuksen. Näin tein viiden päivän jälkeen. Alkuun ei tullutkaan mitään oireita. Mutta nyt kun kuukauden lääkettä käyttänyt, niin oireita tullut. Huimaa, ruokahaluttomuutta, ahdistusta ja levottomuutta. Lisäksi olen helvetin äkäinen. Tuntuu hengitys jotenkin pinnalliselta. Lääkäri soittaa ensi viikolla ja sitä ennen käyn labrassa.

Olen itkenyt tätä oloani. Alkuun ajattelin, etten halua edes aloittaa lääkitystä. Vajaatoiminta kun oli aika lievää. Oloni ei todellakaan ole helpottunut, vaan pahentunut.

Tässä labra tulokset ennen lääkityksen aloittamista:
P-T4-V 13.3
P-TSH 4.6

Ymmärrän, että lääkityksen tasapainoon saamisessa voi kestää. Mutta jotenkin mietityttää onko tämä normaalia. Vatsakin alkanut oireilla. Turvotusta, ilmavaivoja. Tämä huimaava olo saa olon todella epävarmaksi.

Kommentit (3)

Vierailija
1/3 |
12.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nosto.

Ap

Vierailija
2/3 |
12.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toki voit vähentää, varsinkin kun tosiaan on vähän kyseenalaista tarvitko koko lääkitystä alkuunkaan välttämättä. Kyllä tuossa siihen 25 mg uskaltaa ihan hyvin vähentää kun kerran on selkeitä liikatoimintatyyppisiä oireita nykyannostuksella.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/3 |
12.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Toki voit vähentää, varsinkin kun tosiaan on vähän kyseenalaista tarvitko koko lääkitystä alkuunkaan välttämättä. Kyllä tuossa siihen 25 mg uskaltaa ihan hyvin vähentää kun kerran on selkeitä liikatoimintatyyppisiä oireita nykyannostuksella.

Eikö olekin ihan ok nuo arvot minulla ja olen käynyt monta kertaa labrat ottamassa. Koko ajan on parantuneet. Esim tuo TSH oli alkuun 5.2. Kyllä tekis mieli lopettaa ihan kokonaan, mutta jos alkuun vähennän ja katsoo mitä ne uudet labratulokset kertoo.

Ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kolme kolme