Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Julkinen terveydenhuolto on laiminlyönyt minua.

Vierailija
12.02.2019 |

Hei, en nyt avaa tämän enempää mistä on kyse enkä halua että tunnistetaan, mutta minulla on ollut ongelma mitä on nyt yritetty hoitaa 5 vuotta. Ekaksi jonotin HUSin osastolle vuoden, sitten meni 1,5 vuotta tutkimuksiin, terveysasema on ollut vastahakoinen hoitaa asiani kunnolla kiireiden takia. Tuloksista ei soiteta, jatkotoimeenpiteistä ei mitään puhetta, ollut yhtä pompottelua osastojen välissä. MRI kuvauksiin piti jonottaa myös vuoden, kävikin niin että sitten kun aika tuli niin en päässyt kuvauksiin, oli siis täysin mahdoton tilanne, minä toki hyvissä ajoin peruutin. En enää koskaan päässyt sinne takaisin.

Elämäni on nyt todenteolla heikentynyt tämän vaivan/ominaisuuden takia. Asiallisena ihmisenä otin nyt talvella taas yhteyttä terveysasemalle ja kerroin asiani selkeästi, siellä vain huokaltiin eikä haluttu enää pistää lähetettä eteenpäin. Korostin useita kertoja että hoito on muuten vain laiminlyöty ja jätetty kesken, minun on pakko suorittaa sen loppuun. Lääkäri puhelimessa huokailessa sanoi vain että itse joutuu vaikeuksiin jos pistää lähetettä. Heillä on näköjään nyt tehojen valvonta, lääkärillä siis kädet sidottuna.

Kokonaisuus on hoidettu äärimmäisen huonosti ja henkinen kärsimys on täällä ollut aivan valtava, mennyt oikein kituumiseksi. Tulee riittämätön olo, tiedän vain että minun pitää saada tähän hoitoon.

Tämä on asia joka on saanut minua lähivuosina hautomaan itsemurha koska se vaikeuttaa aivan valtavasti arkielämä ja työkyky heikentynyt huomattavasti.

Tiedän että jos saisin asianmukaista apua niin olisi todella helppoa päästä takasin jaloilleen.

Jos tämä nyt menee siihen että joudun kärvistellä ja kärsimään näin paljon ja tuntea miten elämä hiipuu pois niin teen itsemurhan. Koen että minulla ei ole mitään merkitystä ihmisenä. En ole masentunut olen vain shokissa että minulla ei tosiaan ole mitään arvo nuorena ihmisenä.

Yksityisellä tämän asian hoitamiseen menee about 5000-7000 euroa. HUSin oma lääkäri suositteli, hän sentään ymmärsi minua ja tuskani ja oli sitä mieltä että asia pitää hoitaa. Asia ei näköjään ole kuitenkaan lääkäreiden käsissä.

Tarvitsen rahaa, pitää päästä nyt eteenpäin. Ehdotuksia?

Kommentit (14)

Vierailija
1/14 |
12.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä sinua vaivaa, millaiset oireet?

Vierailija
2/14 |
12.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä missään nimessä kerro ongelmasi perussyytä, sillä sehän tap paa keskustelun ja arvailun yhtä tehokkaasti kuin arvauskeskuskin.

Jos olet ulosanniltasi sitä tasoa minkä näkee aloituksesi kryptisyydestä, en yhtään ihmettele lääkäreiden empimistä mikä sinulle voisi olla paras hoito arvuuttelemaasi ongelmaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/14 |
12.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ap, asia on selvä mikä minua vaivaa mutta kun se on jäänyt hoitamatta. Nyt jos lähden taas selvittelemään niin joudun aloittaa vuosien projekti uudestaan.

Alkaa jo kohta itkettää, mitä järkeä tässä on? Asiakas kärsii, resursseja tuhlataan aivan valtavasti kun sekoillaan edestakaisin.

En käsitä. Sitten ihmetellään kun on jonoja ja rahat eivät enää riitä. En yhtään ihmettele.

Vierailija
4/14 |
12.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mee yksityiselle. Simple as that. Jos oot persaukinen, niin varaa aika ja jätä lähtiessä lasku maksamatta.

Vierailija
5/14 |
12.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

no keräät ne roposet kokoon vaikka 100e/kk säästöön kahvipurkkiin jos ei sen suurempi summa onnistu jos päästäny itses romahtamaan toimeentulotuelle niinku vauvalla kirjoittajat aika ylivoimaisesti onkin.

Normaali tietty pistää helposti tonnin sivuun kuussa. Tai ihan vaan myyt hieman osakesalkkua.

Mut siis joko hoidatat sen noilla roposilla ja maksat käteisellä tai sitten et hoida ollenkaan. Elämä on. Lekuritkin suostuneet jopa kertomaan suoraan mikä on tilanne, mikä meinaa ettei sinua laiminlyödä mitenkään vaan että kyseessä on ihan normien mukaan menevä.

Vierailija
6/14 |
12.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sun olisi kannattanut siirtää mri-aika myöhempään ajankohtaan eikä perua sitä. Lähetteet ovat vain tietyn aikaa voimassa ja jos tuosta on kulunut jo vuosia, ei auta kuin aloittaa alusta. Kurjaahan se on, mutta ei ole muutakaan vaihtoehtoa.

Vierailija
7/14 |
12.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos et ole tähänkään mennessä ollut työkykyinen, niin ei julkisella terveydenhuollolla ole intressejä hoitaa sua.

Vierailija
8/14 |
12.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko se "Elämäni on pilattu" -tyyppi?

Vierailija
9/14 |
12.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksi ärsyttävimpiä asioita AV:lla ovat nämä romaaninmittaiset mysteerialoitukset tyyliin "minun on ihan pakko avautua teille pitkästi asiasta, josta en kuitenkaan halua kertoa yhtään mitään".

Vierailija
10/14 |
12.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yksi ärsyttävimpiä asioita AV:lla ovat nämä romaaninmittaiset mysteerialoitukset tyyliin "minun on ihan pakko avautua teille pitkästi asiasta, josta en kuitenkaan halua kertoa yhtään mitään".

Vaikea kai siitä on kertoa, jos ei itsekään tiedä.

Mutta syy on kuitenkin yhteiskunnan ja erityisesti kokoomuksen.

Vierailija
11/14 |
12.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voitko ottaa lainaa terveyden hoitamiseksi? Kävisit siellä MRI-testissä omilla rahoillasi ja sitten jatko hoito julkisella. Ikävää että prosessi on kesken ja et saa julkisella puolella hoitoa. Voitko hakea potilasasiamieheltä apua hoitosi laiminlyönnistä? Voisit konsultoida oikeusaputoimistoa mikäli sinusta tuntuu että julkinen ei hoida laissa määrättyjä velvoitteitaan (palvelu ilmainen/melkein ilmainen = lasketaan tulojen perusteella).

Vierailija
12/14 |
12.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voit saada uuden mri-lähetteen yksityiseltä. Pyydä itsellesi kaikki sairauteen ja tehtyihin tutkimuksiin liittyvät dokumentit. Myös se peruttu mri.

(En kyllä minäkään ymmärrä, mikset siirtänyt aikaa myöhemmäksi, vaan kokonaan peruit sen.)

Vierailija
13/14 |
12.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua taas kiinnostaisi tietää, että mikä on sellainen meno joka on tärkeämpi kuin oma terveys?

Vierailija
14/14 |
12.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mutta syy on kuitenkin yhteiskunnan ja erityisesti kokoomuksen.

Tuskin yhteiskunnan, mutta yleensä ihmiselämän kurjistamisessa Suomessa on kokoomus osasyyllinen

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kuusi kuusi