Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksi karbamidivoide aiheuttaa tällaista?

Vierailija
12.02.2019 |

Ihotautilääkäri määräsi kasvoihini Canodermia, jota olen nyt käyttänytkin kuukausia. Mutta sen sijaan että atooppisen kuiva ihoni kosteutuisi, tuntuu, että pinnalle vain muodostuu sellainen kuiva kerros, joka alkaa heti hilseillä. Esimerkiksi nenän pintaan tulee sellaisia lohkeamia ja siitä voi vedellä isoja laattoja ohutta ihokerrosta. Käytänköhän voidetta liian vähän tai harvoin vai eikö se vain sovi minulle? Millaisia kokemuksia teillä muilla on karbamidivoiteista? Jos ei ole kokemusta, ei tietenkään tarvitse kertoa :)

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
12.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Urea on myös ihoa kuoriva ainesosa kosteuttavan vaikutuksen lisäksi.

Vierailija
2/6 |
12.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä unohdit, että ihotautilääkäri käski käyttää myös kosteuttavaa perusvoidetta. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
12.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla tekee tuon myös, alkaa mennä säärien ja käsivarsien ihokin sellaisiksi isoiksi "kalansuomuiksi" joita pahimmillaan voi kynnellä rapsutella pois. Tästä syystä en käytä tuollaisia voiteita vaan öljypohjaisia vaan, yleensä luonnonrasvoja (tällä hetkellä karitevoi), mulla ne vaan toimii parhaiten vaikka aina sanotaan ettei ne kauheasti kosteuttaisi.

Vierailija
4/6 |
12.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ahaa. En ehkä ole ihan tajunnut ideaa. Kuoriutuminen on vähän ärsyttänyt, mutta se saattoi olla tarkoituskin. Lääkäri puhui niin paljon, että meni varmaan puolet ohi.

ap

Vierailija
5/6 |
12.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ahaa. En ehkä ole ihan tajunnut ideaa. Kuoriutuminen on vähän ärsyttänyt, mutta se saattoi olla tarkoituskin. Lääkäri puhui niin paljon, että meni varmaan puolet ohi.

ap

https://simpleskincarescience.com/urea-for-skin/

Siinä tietopaketti ureasta ihonhoidossa

Vierailija
6/6 |
12.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ehkä unohdit, että ihotautilääkäri käski käyttää myös kosteuttavaa perusvoidetta. 

Hän kirjoitti mulle reseptin kaikista voiteista ja litkuista, mitä tarvitsen ihoon, mutta tuo on ainoa perusvoide. Ne muut olivat Elidel ja Ovixan.

ap