Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

maito, muna, kotim.viljat, koira-allergia...! kohtalontovereita?

Kommentit (3)

Vierailija
1/3 |
17.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

siis meillä poika 5kk. Hänellä todettu ed.mainitut allergiat. Imetän ja nyt olis tarkotus siirtyä gluteenittomalle ruokavaliolle. oisko kellään vinkkejä yms. ruokaohjeita? Alku aina hankalaa.. jospa tästä selvitään =) apua ja kohtalontovereita kaivataan!!

adele ja poika 5kk

Vierailija
2/3 |
17.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/3 |
17.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koira-allergiaa meillä ei ole todettu, mutta nuo ruoka-aineet kyllä ja vähän vielä päälle.

Olisikohan ollut Pirkanmaan allergia- ja astmaliiton sivut, josta löytyy paljon reseptejä ja luetteloja luontaisesti gluteenittomista yms. tuotteista. Minä ainakin olin aluksi ihan pihalla noista asioista (edelleenkin ainakin toinen jalka ulkona...), mutta allergia- ja astmaliiton sivuilta ja yhdeltä kaverilta, jolla on allerginen lapsi, olen saanut paljon vinkkejä. Imetysaikana en jaksanut kauheasti etsiä kaupasta sopivia tuotteita ja oma syömiseni olikin aika niukkaa. Päivästä toiseen samoja ruokia, niin että välillä korvista tursusi. Nyt jos vastaavaan tilanteeseen joutuisin, niin ehkä vähän rohkeammin lähtisin metsästämään ja kyselemään suoraan valmistajilta.

Semperillä on paljon luontaisesti gluteenittomia tuotteita ja pakastealtaasta löytyy ainakin Moilasen paistovalmiita leivonnaisia. Minä en kyllä puolessa vuodessakaan ehtinyt niiden makuun tottua, mutta saipahan vähän vaihtelua.

Kannattaa ehdottomasti käyttää hyväksi sairaalan ravitsemussuunnitelijan palveluita, jos se vaan on mahdollista! Sieltä saa neuvoja ja ohjeita, sekä tietysti tarkastuksen siihen että saa tarpeeksi vitamiineja ja hivenaineita.

Tsemppiä oikein paljon!!!