Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko muita kunnianhimottomia opiskelijoita? Ihan sama mikä arvosana

Vierailija
11.02.2019 |

Kunhan läpi menee. Kukaan muu ei ainakaan ääneen opiskelukavereista ole tunnustanut samaa, kaikki stressaa vitosten perään.

Kommentit (16)

Vierailija
1/16 |
11.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opettelisit kunnioittamaan itseäsi. Ykkösen ja vitosen väliin matuu muutakin. 3-4 paperit on ihan hyvät.

Vierailija
2/16 |
11.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näin alussa aikaa myöten, ainakin osalla tasaantuu. - Toisaalta osa ei luultavsti ikinä valmistune, koska pelkäävät saavansa esmerkiksi gradusta niin huonon arvosanan. - Kuitenkin on kahdenlaisia graduja: niitä, jotka on tehty ja niitä, joita ei vielä toistaiseksi ole tehty valmiiksi asti. Toki kun katson omaa graduani nyt niin tiedän monta pientä juttua, jotka muuttamalla siitä olsi varmasti saanut paremman. Mutta tulipahan tehtyä.  

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/16 |
11.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi opiskelet alaa, joka kiinnostaa sinua niin vähän, että et halua opiskella asioita kunnolla?

Vierailija
4/16 |
11.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi opiskelet alaa, joka kiinnostaa sinua niin vähän, että et halua opiskella asioita kunnolla?

Omalta kohdaltani varmaan siksi, että en ole niin lahjakas ja erinomainen opiskelija. - Kiitettävän arvosanan saaminen kursseista vaatii itseläni usein tosisssaan työtä ja vuodessa on vain joitain kertoja,kun on mahdollista tehdä näitä osa-suorituksia (, ao.  kuten kursseja). - Jos siis haluaisin, että arvosanani olisivat kaikki tai edes suurin osa kiitettäviä, niin saattaisi mennä aika monta vuotta, että saisin tutkintoni (ns.) valmiiksi. paradoksaalista on, että on joukko kursseja, joista itse koen ja tunnen, että niiltä olen oppinut hyvin paljon, vaikka saamani arvosanana on heikko. Vastaavasti on kursseja, joista minulla on paras arvosana, mutta joiden osalta tunnen, että en tiedä niiden sisällöstä kuin pienen-pinen murusen ja len ihmetyksen vallassa, että mitä ihmettä osaisin vastata, jos joku sattusi kysymään jotain siihen tai sen aiheeseen liittyvää.(..)  

t. Ei ap     

Vierailija
5/16 |
11.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisipa noin. Haluan hyviä arvosanoja ja panostan niiden eteen, vaikka tiedän, että työhaastattelussa niitä ei katsota ja kaikki duunit menevät suhteilla. Kai tällekin häiriölle on olemassa jokin oma nimi

Vierailija
6/16 |
11.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä sain aina yliopistolla kiitettävän (5) kun kurssi oli mielenkiintoinen. Niistä jotka ei jaksanut kiinnostaa paljoa tuli 3-4 ja virkamiesruotsista tuli sitten se 1 ja olin ihan tyytyväinen kunhan vaan läpi meni :D Se onkin mun ainoa ykkönen koko tutkinnossa. En tarvitse ruotsia mun työssä niin eipä häiritse tämän osaamattomuus.

Vierailija
7/16 |
11.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ei ollut opiskeluaikoina läpipääsyn jälkeen mitään muita arvosanatavoitteita. Ajattelin, että samat nopathan sieltä kilahtaa, oli arvosana mikä tahansa. Menin tenttiin sillä ajatuksella, että tuli mikä tuli. Tehdään oma paras suoritus, se riittää. Joskus tuli ykkösiä, mutta joskus viitosiakin ja kaikkia muitakin arvosanoja siitä väliltä. Yhtään hyväksyttyä arvosanaa en koskaan lähtenyt uusimaan.

Vierailija
8/16 |
11.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen siinä mielessä samanlainen, että kurssit mitkä tuntuivat pakkopullalta meni läpi miten meni. Sitten taas kiinnostavia kurssien numeroita en stressannut, luotin siihen että tietysti ne nyt läpi menee, koska olin aidosti kiinnostunut aiheista ja opiskelin niitä itseni enkä arvosanojen vuoksi. Työelämässä kukaan ei ole kysellyt todistusteni numeroiden perään. Oppimani hyödyntäminen osaamiseen on ollut ratkaiseva tekijä.

Vierailija
9/16 |
11.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten ajattelit saada työpaikan? Itse en ainakaan palkkaisi mitään hälläväliä laiskuria. Itselle ensimmäisen työpaikan saanti oli helppoa kiitos 5 ka:n

Vierailija
10/16 |
11.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kannatakaan opiskella. Pääset vain elättämään EU:n määräämiä kansoja kotona ja ulkomailla.

Vierailija
11/16 |
11.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ei ollut edes ylioppilaskirjoitusten suhteen muita tavoitteita kuin saada lakki. Muistaakseni useimpiin aineisiin luin tunnin, pari, ehkä joskus kolmekin viimeisenä iltana. Muuten tuli käytettyä lukuloma viihteellä juoksemiseen. Tiesin, että sama valkolakki se on ja samat yo-juhlat ne ovat, oli siellä sitten L:ää tai A:ta todistuksessa. Jatko-opintomahdollisuuksia ajatellen tiesin taas, että pääsykoe on kokonaan ihan uusi kokeensa, jossa pelkästään pääsykokeen perusteella valittavat lähtevät siihen kaikki samalta viivalta, ihan sama mitä arvosanoja sieltä yo-todistuksesta löytyy. No, pääsikin haluamaani opiskelupaikkaan ensiyrittämällä.

Vierailija
12/16 |
11.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten ajattelit saada työpaikan? Itse en ainakaan palkkaisi mitään hälläväliä laiskuria. Itselle ensimmäisen työpaikan saanti oli helppoa kiitos 5 ka:n

Suurin osa työnantajista ei katso arvosanoja ollenkaan ja monet työpaikat menevät aikaisemman työkokemuksen ja varsinkin suhteiden perusteella. Mutta se on toki kannaltasi surullista, jos sinä käytät arvosanoja ainoana osaamisen mittarina.

Vierailija
13/16 |
11.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Must on ihana kyky, et voi ottaa tekemisensä rennosti, keskittyy olennaiseen ja osaa ottaa chillisti. Ylläoleva sen tosi hyvin kiteytti :) Itse en osaa. En tosin yllä enää noihin tuollaisiin arvosanatavoitteisiinkaan, niin kuin joskus, joten täytyy oppia suhtautumaan asiaan. Hyvä saada muistutus tuosta.

Vierailija
14/16 |
11.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suurin osa työnantajista ei katso arvosanoja ollenkaan ja monet työpaikat menevät aikaisemman työkokemuksen ja varsinkin suhteiden perusteella. Mutta se on toki kannaltasi surullista, jos sinä käytät arvosanoja ainoana osaamisen mittarina.

Kyllä se ensimmäisen työpaikan kohdalla vaikuttaa ja myöhemminkin jos on esim. 100 hakijaa ja yksi palkataan. Miksi palkkaisin jonkun kuka on saanut esim. siitä pakollisesta tilastotieteen kokeesta ykkösen jos on 20 hakijaa jotka todistettavasti osaavat hommat paöjon paremmin ja ovat todistettavasti muutrnkin paljon ahkerampia

Vierailija
15/16 |
11.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

14 jatkaa vielä että olen siis asiantuntijahommissa eikä meille todellakaan ole ikinä palkattu ketään suhteiden perusteella

Vierailija
16/16 |
11.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä se ensimmäisen työpaikan kohdalla vaikuttaa ja myöhemminkin jos on esim. 100 hakijaa ja yksi palkataan. Miksi palkkaisin jonkun kuka on saanut esim. siitä pakollisesta tilastotieteen kokeesta ykkösen jos on 20 hakijaa jotka todistettavasti osaavat hommat paöjon paremmin ja ovat todistettavasti muutrnkin paljon ahkerampia

Eipä ole kukaan koskaan katsonut minun arvosanojani, ei edes ensimmäisen työpaikkani osalta. Ja jumita toki rekrytointiprosessissa vaikka jossain yhden kurssin, kenties jopa vuosikausia vanhassa arvosanassa ja sivuta toki vaikka vuosien arvokas työkokemus ja siitä saatu osaaminen. Katsotaan, saatko sillä parhaimman osaajan työhön. Kas kun et peruskoulun päättötodistustakin katso samalla.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi neljä yksi