Jatkuva pääkipu, kun yskäisee, tuntuu, että taju lähtee
Jatkunut jo pari viikkoa. Välillä tuntuu syke takaraivossa kivun tahtiin, välillä vihloo, välillä jomottaa. Burana taittaa terävimmän kivun pois.
Mitä tämä voisi olla?
Kommentit (17)
Mulla joskus stressimigreeni jatkuu parikin viikkoo juuri tolleen oireillen.
Vierailija kirjoitti:
Migreeni.
Sitä diagnoosia varten ois syytä mainita myös niitä näkökentässä tapahtuvia värivääristymiä myös.
Noin muuten se voi olla melkein mikö vain voimakkaasta verenpaineesta alkaen... ja jos verenpaine niin nopeast hoidattamaan koska verenpaine aiheuttaa paljon vakavampaa kuin plekkää kipua pidemmällä tähtäimellä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Migreeni.
Sitä diagnoosia varten ois syytä mainita myös niitä näkökentässä tapahtuvia värivääristymiä myös.
Noin muuten se voi olla melkein mikö vain voimakkaasta verenpaineesta alkaen... ja jos verenpaine niin nopeast hoidattamaan koska verenpaine aiheuttaa paljon vakavampaa kuin plekkää kipua pidemmällä tähtäimellä.
Ei migreeniin aina välttämättä liity näköhäiriöt.
Pää taipuu hyvin, äkillinen eteentaivus sattuu. Ei ole näköhöiriöitä, eikä muita oireita.
Ap
ei ihan samat oireet, mutta melkein.
kokoajan jomotti, syyksi selvisi levinnyt poskiontelotulehdus otsalohkoon.
lääkäri selvitti heti koputtamalla otsaan ja myöhemmin röntkenissä selvisi että sitähän se oli.
Taustalla ei ole flunssaa eikä mitään muutakaan joten voisko se otsaontelon tulehdus tulla ilman niitä?
Eikö se suonen puhkeaminen tai siitä johtuva kipu tule nopeasti?
Itselläni meni oikeasti kerran, pari taju voimakkaista yskimisistä. Kardiologi (muiden vaivojen takia, mutta kerroin voinnista) sanoi johtuvan jonkun hermon stimulaatiosta. Oli ulkkari, joten en ihan ymmärtänyt puheitaan.
Astma oli puhjennut.
Mulla oli kanssa poskiontelon tulehdus ja kyseiset oireet. Outoa oli se että nuha tuli vasta viikkoa myöhemmin.
Vierailija kirjoitti:
Mulla oli kanssa poskiontelon tulehdus ja kyseiset oireet. Outoa oli se että nuha tuli vasta viikkoa myöhemmin.
Mitä oireita sulla oli?
Jatkuvaa päänsärkyä?
Oliko kuumetta?
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä oireita sulla oli?
Jatkuvaa päänsärkyä?
Oliko kuumetta?Ap
Päänsärky ja yskä. Ei mitään muuta. Ei tullut mieleenkään että poskiontelot olisivat tulehtuneet kun ei nuhasta ollut tietoakaan.
Mulla on vaikea migreeni, joka on aikoinaan oireillut juurikin noin. Migreeniä on monenlaista, aurallinen on paljon harvinaisempi kuin auraton, joka sekoitetaan muutenkin tosi usein jännityspäänsärkyyn. Niskajumi-migreenikombo esiintyvät jännästi yhdessä eikä syy-seuraussuhde ole ihan selvä, joten jossei ole poskiontelotulehduksesta kyse niin voi liittyä migreeniin.
Miehellä on vähän samanlainen särky päällä kolmatta viikkoa. Särky on aina samassa kohdassa tuossa oikean kulmakarvan yläpuolella joka tulee tunnin välein. Kumartelu ja yskiminen sattuvat varsinkin silloin. Makaaminen hieman lievittää tuntemusta ja Burana+panadol yhdistelmällä särky lievenee. Saa nukuttua eikä ole mitään muuta vikaa. Kaksi lääkärikäyntiä takana eikä ole verenpainetta eikä neurologiset testitkään anna viitteitä vakavammasta. Sairaalan yhteydenottoa tässä odotellaan. Mikä ihme tää nyt on ?
Tämä kipu tuntuu takatöraivolla ja lähellä päälakea, paikka vaihtelee.
Ap
Sattuuko niskaan/päähän selälleen makuulleen leukaa rintaan laittaessa?