Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mikä on rumin vaatteesi jota käytät julkisesti?

Vierailija
11.02.2019 |

Ja missä ja miksi käytät kyseistä vaatekappaletta?

Kommentit (35)

Vierailija
21/35 |
11.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sellainen liian iso takki, jonka alkuperäinen käyttötarkoitus on jäänyt itselleni epäselväksi, koska se ei ole mielestäni sisä- eikä ulkovaate. Exä oli saanut sen isältään ja piti sitä jotenkin hienona vaatteena. Hän oli hirveän pihi ihminen, mutta anteliaisuuden puuskassaan lahjoitti sen kerran minulle. En heti kehdannut hävittää sitä, joten se jäi sellaiseksi yleisvaatteeksi, jonka laitan päälle, jos vaikka käyn kaupassa nopeasti. Joka kerta ajattelen, että siitä on päästävä eroon. Jotain fleeceä ilmeisesti, ruma väri, inhottava kylmä vetoketju, kummallinen pussittava malli.

Vierailija
22/35 |
11.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kengät on mun vaatetuksen heikko lenkki. Jalka on sen mallinen, että hyviä kenkiä on vaikea löytää, joten jos joskus onnistun löytämään sopivan malliset, niin saavat kelvata, ulkonäöstä viis. Käytän myös kengät aivan loppuun, ompelen ja liimailen kasaan, jos mahdollista.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/35 |
11.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei tuu nyt mieleen, mutta mulla on paljon kauniita vaatteita ja SILTI valitsen melkein aina ne samat kulahtaneet rytkyt päivästä toiseen. On tämä ihmismieli kumma.

Tämä toi tahtomattaan mieleeni sen, kuinka moni kertoo ostavansa usein mieluummin kalliita vaatteita ne kun kestää ja pysyy hyvinä usein paljo pidempään kuin edullisemmat. - Miksi?  Jos ostajalta kysyy, niin siksi tietysti, että ne ovat hvviä, laadukkaita ja siten myös lähes aina huomattavasti kalliimpia.

Mutta vastaus voisi olla myös siksi, ettei niitä raaski käyttää ja ne odottavat van sopivaa ja oikeaa H-hetkeä kaapissa. Ja niinä harvoina hetkinä kun niitä käyttää, niin niiden kanssa on huomattavsti varovaisempi ja skarpimpi liikkeissään, kun olisihan se nyt tylsää, jos ne kuluisivat ja saivat tahran tai likaa.    

Varmasti osa vaatteista ihan oikeasti on laadukkaampia ja kstävämpiä kuin toiset. Mutta olsi luultavsti sulaa itsensä pettämistä uskotella, että vain kalliit, ylikansalliset merkkivaattet, joiden valmistusmaata tai paikkaa ei kerrota (, kuin korkeintaan hyvin epämääräsiesti tyyliin Made in EU, designed in Sweden) olisi yhtään sen laadukkaami kuin sitä tai niitä edullisempi markettivaate. Tai ainakin vosivat tehdä meille kuluttajille palveluksen ja kertoa avoimemmin, missä heidän the merkkivaattensa on valmistettu ja millaisissa työolosuhteissa. - Jos taas vaatteen, sanotaanko nyt vaikka T-paidan hinnaksi on kerrottu kaksi kappaletta 10 €:lla niin ihan hirveästi ei halua enää ajatella mainittujen T-paitojen eettistä pohjaa ja kestävyyttä, koska ei tarvitse olla kovin hyvä matikassa, että saattanee hahmottaa, ettei sen hinnasta paljoakaan ole jäänyt eriportaille (, kuten mm. heille:  kankaan tuottajalle (valmistajalle), kaavoittajalle/ leikkaajille ompelijalle, kauppaan tuojille, markkinonitikuluihin, T-paita kauppiaalle). ennenkuin se on päätynyt paidat ostaneen päälle  

Vierailija
24/35 |
11.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miesten metsästystakki, äärettömän miellyttävä käytössä, mutta lakkasin kun joku sanoi ettei sovi naiselle.

Poiskaan en heittänyt.

Vierailija
25/35 |
11.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kengät on mun vaatetuksen heikko lenkki. Jalka on sen mallinen, että hyviä kenkiä on vaikea löytää, joten jos joskus onnistun löytämään sopivan malliset, niin saavat kelvata, ulkonäöstä viis. Käytän myös kengät aivan loppuun, ompelen ja liimailen kasaan, jos mahdollista.

Heh, mä oon myös liimalla korjaillut mun lempparikenkiä.

Vierailija
26/35 |
11.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanha musta toppatakki. Käytän puutarhanlaitossa syksyllä ja tällöin lähikaupassa tulee myös käytyä se päällä. Joskus siinä on multatahroja jne mitä puutarhan laitossa tulee väkisin. Takin parina on vanhat talvibootsit jotka on rumat ja kauhean (siniharmaan) väriset. Aika pultsarilta varmaan näytän nämä kledjut päällä!

Vierailija
27/35 |
11.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Iltalenkille ja lähikauppaan menen usein vain käytännöllisemmissä mahdollisissa vetimissä. Talvella usein pojan vanhat Kuomat ja noin 15 v vanhat ulkoiluhousut.

Vierailija
28/35 |
11.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ns. pilkkisaappaat😁

Vierailija
29/35 |
11.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

kumisaappat ja toppahousut, kulunut talvitakki.

Vierailija
30/35 |
11.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miesten metsästystakki, äärettömän miellyttävä käytössä, mutta lakkasin kun joku sanoi ettei sovi naiselle.

Poiskaan en heittänyt.

Minäkin käytän metsästystakkia, ei ole kuitenkaan camokuosinen vaan maaston vihreä. Hieno😊

Vierailija
31/35 |
11.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei tuu nyt mieleen, mutta mulla on paljon kauniita vaatteita ja SILTI valitsen melkein aina ne samat kulahtaneet rytkyt päivästä toiseen. On tämä ihmismieli kumma.

Kiinnostavaa, koska mietin itsekin uusien, kauniiden vaatteiden käyttöä. On helpompi ottaa käyttöön hitaasti kuin mennä ulos yhtäaikaa uusissa kengissä, takissa ja housuissa yhtä aikaa. Eikä liity mitenkään siihen mitä naapurit mahtavat sanoa. 

Mihin sinulla liittyy se vanhoihin rytkyihin jääminen? 

Ohis, vaatteisiin kotiutuminen ottaa aina aikansa!

Vierailija
32/35 |
11.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helvetin iso, raitanen villapaita joka kuluu kohta puhki. Äitini tekemä, kuoli vuonna 2001. Lämmittää talvella sydäntä. Käytän sitä vielä esim kahvilassa.

Vierailija
33/35 |
11.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hankin sellaiset siistimmät urheilujätin pyllyverkkarit, minä aikuinen nainen. Hyvät kotona ja kumisaappaissa kapealahkeisina mökillä. Kaupassa kun käy ne päällä, on aina laitettava pyllyn peittävä pusero.

Vierailija
34/35 |
11.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ei taida olla mitään oikeasti vanhaa kuluntta rumaa, mutta olen saanut aikojen saatossa lahjaksi parit fleece-olohousut joissa on kamala väri ja kuvio. Mutta ne ovat niiiin mukavia yllä. Surutta vien ne päällä koiran iltapissalle ja asioin lähikaupassa. Sit on yksi "trendikkäänruma" todella överi oversize-neule jota käytän toisen pitkähihaisen päällä (pistelee). Lämmin on. Ja ruma.

Vierailija
35/35 |
12.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maalla on sellaiset aivan omituiset käyttövaatteet (äärimmäisen epämääräisen värinen neule ja sukulaiselta saadut kulahtaneet samettihousut 30 vuoden takaa), joilla saatan käydä kaupassakin. Kaupungissa en ikinä käyttäisi niitä. Maalla taas tuntuu, että kaupunkivaatteissa minua jopa tuijotettaisiin :D