Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Minkälainen paikka Helsingin Kallio on asua?

Vierailija
11.02.2019 |

Eli asun nyt Vantaalla ja opiskelen Helsingissä. Olen ajatellut hankkia Helsingistä kämpän kun nuo matkat alkavat jo vähän kyllästyttää. Olen nyt katsellut vähän kämppiä ja olen miettinyt jos muuttaisin Kallioon. Onko se millainen paikka?

Kommentit (117)

Vierailija
101/117 |
30.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiivistä kaupunkiasumista. Paljon pieniä asuntoja. Kaikki palvelut ja keskusta lähellä. Levotonta metroaseman tienoilla.

Vierailija
102/117 |
30.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kalliossa ei ole muuta kuin korkeita ankean näköisiä taloja ja asfalttia, paljon liikennettä. Jokunen pieni puisto jotka ovat miljoonan koiran ja tiettyjen sekakäyttäjien ulkovessoja. Kovat hinnat asunnoissa. Jatkuvan melun ja stressin saa ilmaiseksi kaupan päälle.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/117 |
30.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä paikka opiskelijalle! On meininkiä, ja turvallinen, vaikka värikäs. Toivottavasti budjetti antaa myöten!

Vierailija
104/117 |
30.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täynnä stadilaisia larppaavia oululaisia.

Vierailija
105/117 |
30.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ymmärrä näitä väitteitä, että kallio olisi täynnä jotain juoppoja, nistejä ja hulluja. Siellä asuu paljon nuoria opiskelijoita ja sitten vanhuksia. Suomessa ei oikeasti ole yhtäkään paikkaa missä ei olisi turvallista asua.

Kurvin seudulla alkaa kyllä jengiytyminen ja "reviirikiistat" olla hyvin näkyvissä. Se, onko siitä toistaiseksi vaaraa ulkopuolisille, on toinen juttu.

Perinteisten ongelmien lisäksi siis.

Nuo Pengerkadun reviirikiistat ovat uusi ilmiö ja voivat riistäytyä käsistä. Kun aseet kaivetaan esiin, ovat sivulliset vaarassa.

Ketkä siellä sotii?

Ulkomaalaiset huumekauppiaat

Vierailija
106/117 |
19.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kalliossa on mukava asua, eläväistä elämää. Jos asunto sisäpihan puolella, on todella rauhallista. Siihen Vaasankadulle, missä on sexshoppia ja pubeja, tulee varsin usein homoja kyttäämään karvaisia pyllyjä, tulevat kuulemma kauempaakin ja kuvaavat miehiä ilman lupaa.

Vierailija
107/117 |
19.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Epämiellyttävä mesta se on. Narkkeja ja känniääliöitä täynnä.

Vierailija
108/117 |
19.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen asunut Kalliossa.

Olen myös asunut Kontulassa ja Itäkeskuksessa.

missään en ole nähnyt sellaista sekoilua kuin Kalliossa. Siviilipoliiseja yms.

Vierailija
109/117 |
19.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en asu Kalliossa, mutta minulla ollut toimisto lähes 20 v siinä Sörnäisten ja Kallion rajamaastossa Hämeentiellä. En sitten oikein tiedä, onko silmäni vain tottuneet näihin laitapuolen porukkoihin, mutta ei niitä erityisesti huomaa. Liikkuvat ja ovat omissa porukoissaan. Ainakaan minulla ei ole ollut heistä mitään ongelmia. Totta tietysti se, että koska kyseessä toimisto, niin en siellä myöhään iltaisin/yöllä liiku. 

Hyvät liikenneyhteydet, kivoja ravintoloita, teatteri lähellä kuten muutkin palvelut. 

Vierailija
110/117 |
19.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Narkomaanejan ja muita roskaihmisiä riittää. Piritorin seutu on järkyttävää millaista scheisseä löytyy nisteistä. Parasta olisi jos poliisilla olisi vapaa aseen käyttöoikeus ja ne voisiva lopettaa noita levottoma elukoita.

Vierailija
111/117 |
19.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asuin aikoinaan pitkään Kalliossa ja viihdyin tosi hyvin. Boheemi ilmapiiri, kivoja ravintoloita, kotoisa tunnelma ja helppo tutustua ihmisiin. Keskusta oli helposti kävelymatkan päässä ja julkista liikennettäkin oli riittämiin silloin kun ei käveleminen huvittanut. Nykyään hinnat ovat kyllä siellä jo ihan toista luokkaa eli alue on aika kallis. Toisaalta se on ainakin päällisin puolin siistiytynyt ja keskiluokkaistunut jonkun verran. Kalliossa näkyy elämän rosoinen puoli, joten lapsiperhe-elämää en lähtisi välttämättä viettämään juuri sinne, mutta yksin asuvalle tai lapsettomalle pariskunnalle alue on tosi kuva.

Vierailija
112/117 |
19.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapset oppivat käyttämään huumeita jo alakoulusta lähtien kun diilerit jakavat maistiaisia koulun porteilla. Aika paljon on jo koukkuun jääneitä pirin käyttäjiä alle 12 vuotiaiden joukossa. Ei paljon kiinnosta vanhempia kun on muotia olla narkomaani.

Vierailija
113/117 |
19.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihanan värisevä!

Vierailija
114/117 |
19.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sörkän lähellä eli Kurvissa ja Hesarilla levotonta, huumekauppa näkyy. Mm. puukotuksia.

Kirkon tienoilla siistimpää.

Vierailija
115/117 |
19.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Peukku näkyy nyt Kalliossa/ Sörkassa levottomuuden lisääntymisenä.

Vierailija
116/117 |
19.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilmeisesti hyvä paikka kun torilla joka naisella ja miehellä on "peukku" pystyssä.

Vierailija
117/117 |
29.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

-Kapanteri.- kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Huumeita ja ihmiskauppaa sitä enemmän miyä lähemmäksi Vaasan aukiota lähestyt. Anarkisteja joka puolella!

Metro ja junapummit saastuttavat aluetta.

Moniosaajat pilaa kaikki alueet, nämä ulkomailta tänne rahdatut.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan seitsemän kolme