Isä kiusaa esikoista
Onko kokemusta tälläisestä?
Isä nälvii poikaa jatkuvasti.
Kommentit (33)
Meillä isä oli niin kateellinen meille lapsille, että äidin täytyi ostaa kaikki vaatteet, maksaa harrastukset yms. meihin liittyvä. Olimme isälle kuin ilmaa.
Vierailija kirjoitti:
No isällä näyttäytyy mielenterveysongelmat. Ei tuo normaalia aikuisen käytöstä ole.
Isä jatkaa vaimonsa häneen kohdistamaa nälvimistä, nalkutusta ja vähättelyä lapseen.
Pariterapiaan toteamaan isän sairastumisen alkusyy ja isä hoitoon.
Kun tervehtyy niin ero tästä alkusyystä ja terveen naisen kanssa uuteen onneliseen elämään...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No isällä näyttäytyy mielenterveysongelmat. Ei tuo normaalia aikuisen käytöstä ole.
Isä jatkaa vaimonsa häneen kohdistamaa nälvimistä, nalkutusta ja vähättelyä lapseen.
Pariterapiaan toteamaan isän sairastumisen alkusyy ja isä hoitoon.
Kun tervehtyy niin ero tästä alkusyystä ja terveen naisen kanssa uuteen onneliseen elämään...
En nalkuta enkä vähättele. Olen aina kannustanut ja rohkaissut, samoin teen lapsille.. Minulla menee hyvin kun perheellä on hyvä olla ja mulle on tärkeää että noista lapsista kasvaa mah hyviä aikuisia. Miehelle en mielelläni sano enkä huomauta mistään, koska hän kokee sanomiseni niin voimakkaasti.. Tästä asiasta olen kuitenkin ollut niin pöyristynyt, että olen lasten aikana joutunut sanomaan että HEI, mitäs sää nyt...
Vierailija kirjoitti:
Isä on alitajuisesti kateellinen pojalleen, jolla on "kaikki hyvin" kun on puitteet onnelliseen lapsuuteen toisin kuin hänellä itsellään on ollut.
Pane hänet tajuamaan tämä ja samalla ilmoita, että perhe-elämä päättyy hänen osaltaan, ellei hän tietoisesti ala korjata asennettaan.
En tiedä.. Onko kateellinen.. Siirtääkö omia traumojaan.. Koittaako saada pojan epätoivoisesti tykkäämään samoista asioista kuin hän.. Luuleeko oikeasti kasvattavansa hänestä vahvaa noin (sitäkin argumenttia käyttää) vai mikä on vialla.
Huutaa usein lapsille (ja siis kaikille) että idio%tti, tyh%ä, ääl%ö, kusi%äät, patti pää..
Narsismiltahan tuo kuulostaa. Teillä on toimimaton perhe. Puolusta sinä lastasi. Ota ero miehestä. Lapsesi ansaitsevat parempaa.
Ap, ota nyt pikaisesti ero tuollaisesta miehestä. Rikkoo lapsen sielun ja koko elämän. Moinen mies saa mädäntyä ja muhia omissa liemissään. Ei ansaitse minkäänlaista sääliä tai ymmärrystä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Isä on alitajuisesti kateellinen pojalleen, jolla on "kaikki hyvin" kun on puitteet onnelliseen lapsuuteen toisin kuin hänellä itsellään on ollut.
Pane hänet tajuamaan tämä ja samalla ilmoita, että perhe-elämä päättyy hänen osaltaan, ellei hän tietoisesti ala korjata asennettaan.
En tiedä.. Onko kateellinen.. Siirtääkö omia traumojaan.. Koittaako saada pojan epätoivoisesti tykkäämään samoista asioista kuin hän.. Luuleeko oikeasti kasvattavansa hänestä vahvaa noin (sitäkin argumenttia käyttää) vai mikä on vialla.
Huutaa usein lapsille (ja siis kaikille) että idio%tti, tyh%ä, ääl%ö, kusi%äät, patti pää..
Ota ero välittömästi. Jos jostain syystä et halua erota, niin aina kun mies alkaa loukkaamaan lapsia, sano miehelle 'Se itse on joka muita haukkuu!' ja kerro lapsille saman tien miehen kuullen, että he ovat fiksuja, ihania, arvokkaita ja rakkaita sinulle ja että isä on vähän sairas eikä tiedä mitä sanoo.
Vierailija kirjoitti:
Eli poika 9 vee. Isänsä nälvii kaikkea mitä sanoo tai tekee, jos ei muuta keksi toistaa kuin papukaija pojan sanoja nännättävällä äänellä...
En käsitä mistä tämä johtuu ja olen asiasta sanonut mutta jatkuu vaan.
Tuohan on järkyttävää. Älä salli sitä!!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eli poika 9 vee. Isänsä nälvii kaikkea mitä sanoo tai tekee, jos ei muuta keksi toistaa kuin papukaija pojan sanoja nännättävällä äänellä...
En käsitä mistä tämä johtuu ja olen asiasta sanonut mutta jatkuu vaan.Oletko sanonut että ala säästää pojan terapiamaksuja varten?
Olen tainnut sanoa.
Musiikkimaku, pelit joita pelaa, videot joita katsoo, vessaan meno.. Kaikki on väärin.
Ei muutenkaan ole pojillemme mikään mukava ja kiva isä, mutta esikoinen varsinkin on joutunut oikein hyökkäyksen kohteeksi.
Ei ole lastesi biologinen isä, vai?
Miksi sinusta tuntuu, ettet pysty vaikuttamaan? Pelkäätkö, että riitaannut miehen kanssa ja hän jättää sinut?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sitä minäkin pelkään.
Jotain lapsuuden traumaa on, kun avioero perheestä tulee ja on kovasti joutunut vastuuta pienemmistään ottamaan..
Puhuu usein "meidän pikkusista" kun puhuu pienemmistä sisaruksistaan.. En muista että omista lapsistaan puhuisi noin.
Okei, eli katkeruutta on...
Niin.. Enpä tiedä. Mies osaa toimia kuin paraskin koulukiusaaja. Huomaan että käyttää samoja juttuja minuun, hallitsee ihmisiä. Sitten loukkaantuu verisesti kun huomautan asiasta. Kääntää asian niin että minä teen riitaa ja olen ikävä kun en tue häntä ja häpäisen hänet lasten silmissä.. Jos huomautan taas asiasta sivummalla myöhemmin, on kuin ei muistaisi tai tajuaisi mitä tarkoitan..