Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Hain työkkärin osoittamaan paikkaan ja olin sopimassa haastattelua kun rekrypsykologi katkaisi puhelun heti kun kysyin miksei hänen nimensä ole Julkiterhikissä

Vierailija
11.02.2019 |

Kaikesta päätellen haastattelu ei siis ole toteutumassa. Mitä seuraavaksi tapahtuu? Tuleeko karenssi vai mitä?

Kommentit (39)

Vierailija
1/39 |
11.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi rekrypsykologi sopisi kanssasi haastatteluaikaa? Ei siihen psykologin aikaa tuhlata.

Ja kyllä, karenssi on todennäköisesti tulossa, koska aiheutit itse sen, että sinua ei valittu.

Vierailija
2/39 |
11.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näkyykö siellä psykologit? Eihän he ole lääkäreitä?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/39 |
11.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Näkyykö siellä psykologit? Eihän he ole lääkäreitä?

Psykologit näkyy Julkiterhikissä. Joissakin paikoissa ne tekee oikeasti työhaastatteluja, esimerkiksi jos pitäisi tehdä jotain testejä samalla.

Vierailija
4/39 |
11.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enpä tiedä rekryfirmaa,jossa olisi psykologi puhelinpalvelussa. En tosin tiedä asiakasta, jolla on 24/7 julkiterhikki avoinna ja joka hakee jokaisen soittajan nimellä tietoja.

Tosin oikea vastaus ap:n kyselyyn olisi ollut, että "Kyllä ne sieltä löytyvät, jos kirjoitat nimeni oikein. Kuka laati tämän hakemuksesi, sinulta kun tuntuu puuttuvat peruskoulun päättötodistus."

Vierailija
5/39 |
11.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Karenssin paikkahan tuo on, jos säädösten mukaan mennään. Rekryfirmojen psyklogit on yleensä aika tietoisia ohjeistuksista, joten eipä tuossakaan tarvitse kuin soittaa te-toimistoon ja ilmoittaa, että työnhakija omilla toimilla aiheutti sen, ettei tullut valituksi. Ap saa aika lailla hyvin selitellä, että työttömyysetuus ei katkea.

Vierailija
6/39 |
11.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

AP ei ole puhunut rekryfirmasta eikä puhelinpalvelusta.

Vierailija
7/39 |
11.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tuosta mitään karenssia napsahda. Psykologin ammattitaidotomuutta on katkaista puhelu kesken haastattelun, tuosta kannattaisi ilmoittaa työkkäriin.

Vierailija
8/39 |
11.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuollainen kysymys asiallisesti esitettynä ei voi olla peruste haastattelun perumiseen. Siihen voi vastata asiallisesti vaikka että ajanvaraaja ei ole se ammattihenkilö, joka testit tekee. Taikka voi todeta, että koska rekrytoijat eivät ole terveydenhuollon ammattilaisia, joita kyseisessä rekisterissä on.

Eri asia on, jos henkilö on käyttäytynyt asiattomasti kysymistä esittäessään..

Vierailija
9/39 |
11.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

AP ei ole puhunut rekryfirmasta eikä puhelinpalvelusta.

Rekrytointiin erikoistuneita psykologeja ei ole tavisfirmoissa. Ja jos yrityksessä on rekrypsykologi, hänen aikaansa ei käytetä työnhakijoille soittelemiseen, kyllä sen työn tekee puhelinpalvelu, toimistosihteeri tms. Ei siihen tarvita psykologin koulutusta, että kutsuu haastatteluun tiistaina klo 15 Kirkkokatu kahteen A rappu, 4. krs.

Vierailija
10/39 |
11.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Karenssin paikkahan tuo on, jos säädösten mukaan mennään. Rekryfirmojen psyklogit on yleensä aika tietoisia ohjeistuksista, joten eipä tuossakaan tarvitse kuin soittaa te-toimistoon ja ilmoittaa, että työnhakija omilla toimilla aiheutti sen, ettei tullut valituksi. Ap saa aika lailla hyvin selitellä, että työttömyysetuus ei katkea.

Kerropa mitä säädöstä tuossa on ap rikkonut.

Vierailija
11/39 |
11.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei tuosta mitään karenssia napsahda. Psykologin ammattitaidotomuutta on katkaista puhelu kesken haastattelun, tuosta kannattaisi ilmoittaa työkkäriin.

Ja milläköhän se ap todistaa asian? Psykologi ilmoittaa työkkäriin, että asiakas omalla käytöksellään eli lopettamalla puhelun kesken esti työllistymisensä.

Vierailija
12/39 |
11.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Selität työkkäriin vain tuon tilanteen, niin kaikki on kunnossa.

Vierailija
13/39 |
11.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kerropa mitä säädöstä tuossa on ap rikkonut.

Työttömyysturvalaki, luku 2a, 4§

Vierailija
14/39 |
11.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aamusadun ap kehitti.

Vierailija
15/39 |
11.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja milläköhän se ap todistaa asian? Psykologi ilmoittaa työkkäriin, että asiakas omalla käytöksellään eli lopettamalla puhelun kesken esti työllistymisensä.

Tämä on kyllä pelottavaa, että tällaisilla ihmisillä on valta päättää yksipuolisesti työnhakijoiden karensseista. Itse olen nuorena ja tietämättömänä saanut erään työnantajan lausunnon perusteella karenssin, kun olin muka kieltäytynyt töistä, vaikka oikeasti en missään vaiheessa ollut kieltäytynyt, vaan olin vain työnhakutilanteessa epävarma enkä tiennyt, mitä saa ja ei saa sanoa. Toki minulla oli mahdollisuus tehdä oma selvitys, mutta eihän se mitään muuttanut. 

Vierailija
16/39 |
11.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä on kyllä pelottavaa, että tällaisilla ihmisillä on valta päättää yksipuolisesti työnhakijoiden karensseista. Itse olen nuorena ja tietämättömänä saanut erään työnantajan lausunnon perusteella karenssin, kun olin muka kieltäytynyt töistä, vaikka oikeasti en missään vaiheessa ollut kieltäytynyt, vaan olin vain työnhakutilanteessa epävarma enkä tiennyt, mitä saa ja ei saa sanoa. Toki minulla oli mahdollisuus tehdä oma selvitys, mutta eihän se mitään muuttanut. 

Mikä tuossa on muka pelottavaa? Jos työnhaussa käyttäytyy niin, että oman toiminnan takia ei saa paikkaa - tulee haastatteluun humalassa, ei vastaa kysymyksiin, ääntelehtii oudosti, haukkuu haastattelijan jne. - niin aiheuttaa sen, ettei työsuhdetta synny. Tämänki palstan vakioaiheita on se, miten toimia, että ei joudu töihin, vaikka meneekin haastatteluun.

Vierailija
17/39 |
11.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap ei osaa trollata, aivan liian kaukaa haettu aloitus!

Vierailija
18/39 |
11.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikä tuossa on muka pelottavaa? Jos työnhaussa käyttäytyy niin, että oman toiminnan takia ei saa paikkaa - tulee haastatteluun humalassa, ei vastaa kysymyksiin, ääntelehtii oudosti, haukkuu haastattelijan jne. - niin aiheuttaa sen, ettei työsuhdetta synny. Tämänki palstan vakioaiheita on se, miten toimia, että ei joudu töihin, vaikka meneekin haastatteluun.

Niin mutta psykologi joka ei näy Julkiterhikissä on legitiimi kysymys.

Vierailija
19/39 |
11.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä niitä psykologeja vain on rekryfirmoissa ihan soittamassa puhelimitse haastateltavalle. Eivät ne psykologit mitään kuninkaita ole lakeijalaumoineen, vaan normaaleja henkilöarviointeihin erikoistuneita asiantuntijoita. Puhelun aikana voi myös selvitä rekryn kannalta oleellista tietoa.

Vierailija
20/39 |
11.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä on julkiterhikki?!?!?!?!?!?!?!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kahdeksan viisi