Haluan muuttaa maalle. Mikä olisi kiva pieni paikkakunta maaseudulla tai ainakin syrjempänä kaupungeista?
Kehukaa paikkakuntia, jotka ovat "maalla" ja joissa hyvä tunnelma?
Kommentit (35)
Etsi joku paikkakunta lähellä jotain sellaista kaupunkia, jossa sinulla on sukua tai kavereita, ettei tarvitse sitten puolta Suomea matkustaa, kun kaipaa vanhoja tuttuja.
Vierailija kirjoitti:
Pomarkku. Vain n. puoli tuntia Poriin, mutta halvalla omakotitaloja myynnissä omalla rauhalla. Täällä on mukavaa väkeä ja tiet paljon paremmassa kunnossa talvella kun esim Porissa, eli liikkumaan pääsee hyvin. Järviä löytyy useita, samoin hyvät kalastusmahdollisuudet jos sellaista arvostaa. Ruokakauppaan voi mennä vaikka työtakki päällä, tai kotivaatteissa. Täällä on myös turvallista liikkua ja esim jos pyörä jää vahingossa jonnekin kylälle, paikallisessa puskaradiossa vain kysellään keneltä on unohtunut ja omistaja käy hakemassa pyörän.
Kesällä on kylässä enemmän elämää kun alkaa mökkiläisiä virrata, muttei heitäkään mitään älyttömiä määriä tule rauhaa pilaamaan.
Niin ja täällä on suht uusi monitoimihalli kuntosaleineen, lukiokin löytyy ja hyvät ulkoilumahdollisuudet.
Älä muuta ainakaan Perhoon. Se on kauhee paikka.
Oletan että sulla on jonkin verran ap rahaa kun mietit asuinpaikkaa vain noiden kriteerien perusteella. Itsekin haluaisin asua maalla. En voi. Ei siellä ole töitä. Minun on ainakin käytävä töissä koska muuten eivät rahat riitä lapsen elättämiseen.
Olen onneton täällä kaupungissa missä asun, mutta työt ovat täällä.
Pälkäne. Hyvät yhteydet Tampereelle. Paljon valinnanvaraa, missä asua, leppoisat asukkaat, on urheilua, kulttuuria, historiaa. Upouusi liikunta-areena. Kaunis luonto ja omaa rauhaa. Tuu tänne!
Vierailija kirjoitti:
Oletan että sulla on jonkin verran ap rahaa kun mietit asuinpaikkaa vain noiden kriteerien perusteella. Itsekin haluaisin asua maalla. En voi. Ei siellä ole töitä. Minun on ainakin käytävä töissä koska muuten eivät rahat riitä lapsen elättämiseen.
Olen onneton täällä kaupungissa missä asun, mutta työt ovat täällä.
Minäkin olen onneton. Muutin muutama vuosi töiden perässä toiselle puolelle Suomea. Nyt on töitä, mutta on myös tyhjyys.
Muuton myötä ymmärsin, kuinka tärkeää on asua siellä, missä vihtyy. Missä sydän on. Olen nyt sellaisessa tilanteessa, ettei ole lapsia tai omistusasuntoa. Voin asettua paikkaan, missä viihdyn ja minne haluan "rakentaa kodin". Etsin sitten töitä tuolta paikkakunnalta tai pendelöin.
Tosi hyviä vinkkejä tullut teiltä kaikilta, kiitos! Kuulisin mielelläni lisää :)
ap
Orimattila ja siellä Henna. Saat samalla oman aseman, junat Lahteen ja Helsinkiin kulkee kerran tunnissa, naapureista ei ole haittaa, niitä on vain 2.
Kaikki pohjois-ja keskipohjanmaan kepulistanin kovimmat lestahe*vetit.
Haluan lähteä myös. Tai aion lähteä.
Oulun reuna alueet. Suosittelen Kiiminkiä. Oulun keskustaan matkaa 20min autolla/bussilla, Kauppoja tarpeeksi, terveyskeskus,kirjasto ja kaikki mitä nyt tarvitset. Paitsi uimahalli, mutta edelleen Oulun keskustaan 20min matkaa. Koulut ala-asteesta lukioon jne. Ja Ouluhan on Turkua isompi kaupunki, mutta hei kaikkihan kehä kolmosen takana on tuppukyliä kuulemma.
Maaseudun rauhaa kirjoitti:
Iqaluit , Kanada
Nellim on kiva, mutta hieman liian etäällä maakuntakeskuksista. Rovaniemelle matkaa 5h, ellei Kirkkonimessä Norjan puolella halua asioida (kallista).