Orbán haluaa syntyvyyden kasvuun Unkarissa: "Tulovero pois naisilta, joilla on vähintään neljä lasta"
https://yle.fi/uutiset/3-10640025
Orbán ehdottaa myös tuettuja lainoja lapsiperheiden asunto- ja autokauppoihin.
Unkarissa maan oikeistopääministeri Viktor Orbán haluaa naisten synnyttävän enemmän lapsia.
Orbán on kansakunnan tilaa käsittelevässä puheessaan sanonut syntyvyyden kasvattamisen olevan Unkarille parempi ratkaisu kuin maahánmúutto.
Orbánin ehdotus on tuloveron poistaminen naisilta, jotka synnyttävät vähintään neljä lasta. Lisäksi Orbán haluaa tukea tuetuin lainoin perheitä, joissa on vähintään kaksi lasta.
Lainatukea myönnettäisiin käytettyjen asuntojen sekä autojen ostamista varten.
Orbánin mukaan alle 40-vuotiaat naiset, jotka menevät ensi kertaa naimisiin, voivat saada valtion tukeman 10 miljoonan forintin (reilut 31 000 euron) lainan.
Kun lainan ottanut nainen synnyttää toisen lapsen, mitätöidään velasta kolmasosa. Kolmannen lapsen syntymän jälkeen koko velka mitätöidään.
Kommentit (50)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikään veronkevennys ei kyllä saisi minua tekemään enempää kuin yhden lapsen.
Mikään veronkevennys ei saisi minua tekemään edes sitä yhtäkään!
Ota iisisti. Se on ihan ok ja osa luonnollista karsintaa.
Ei kukaan ole niin erinomainen ja korvaamaton, että juuri hänen geeniensä olisi ihmiskunnan kannalta päästävä jatkumaan. Todellisuudessa maailma ei edes tarvitse ihmistä, mutta ihminen sen sijaan tarvitsee maailmaa. Maailma on elänyt suurimman osan historiastaan ilman ihmistä, joten sekin kertoo, että maailma selviää kyllä ilman ihmistäkin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joo lisää vaan ihmisiä tähän maailmaan, ihan kuin niitä ei olisi jo tarpeeksi.
Valkoisia ei ole tarpeeksi.
Länsimainen elämäntapa on kaikkein tuhoisinta maailman kannalta. Miksi tänne tarvitaan lisää juuri kaikkein tuhoisimmalla elämäntavalla eläviä ihmisiä? Elämäntavalla, joka on kaikkein kauimpana kestävästä kehityksestä. Länsimaisen elämäntavan vuotuinen ylikulutuspäivä on jo välillä maaliskuu - kesäkuu, kun koko maailman ylikulutuspäivä on elokuussa.
Me voimme tehdä kehityksestämme kestävää
Se kestävä kehitys on vain todella kaukana siitä, millainen on nykypäivän keskimääräinen länsimainen elämäntapa. Eli tarvittaisiin aika helvetin isoja muutoksia. Esim. ulkomaanmatkailun pitäisi loppua käytännössä kokonaan. Ei kestä edes sitä yhtä aurinkomatkaa vuodessa. Eikä tuokaan yksin vielä riittäisi, tarvittaisiin isoja muutoksia myös muilla elämän osa-alueilla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Länsimainen elämäntapa on kaikkein tuhoisinta maailman kannalta. Miksi tänne tarvitaan lisää juuri kaikkein tuhoisimmalla elämäntavalla eläviä ihmisiä? Elämäntavalla, joka on kaikkein kauimpana kestävästä kehityksestä. Länsimaisen elämäntavan vuotuinen ylikulutuspäivä on jo välillä maaliskuu - kesäkuu, kun koko maailman ylikulutuspäivä on elokuussa.
Se kestävä kehitys on vain todella kaukana siitä, millainen on nykypäivän keskimääräinen länsimainen elämäntapa. Eli tarvittaisiin aika helvetin isoja muutoksia. Esim. ulkomaanmatkailun pitäisi loppua käytännössä kokonaan. Ei kestä edes sitä yhtä aurinkomatkaa vuodessa. Eikä tuokaan yksin vielä riittäisi, tarvittaisiin isoja muutoksia myös muilla elämän osa-alueilla.
Jotain lähdettä?
Mikään rahasumma tai taloudellinen helpotus ei saa minua tekemään lasta, joka joutuisi elämään samassa maailmassa ja maassakin ahneiden, mistään välittämättömien porvaripoliitikkojen kanssa. Sellaista rangaistusta en halua ainoallekkaan lapselle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jotain lähdettä?
No, jos esim. yksi etelänmatka täyttää jo kokonaan vaikkapa suomalaisen vuosittaisen ilmastopäästökiintiön, ja sitten vielä tulee koko muukin vuoden aikana tehty eläminen siihen päälle, eli asuminen, töissäkäynti, harrastukset yms. niin tuonko sanot olevan kestävää kehitystä?
Eihän tuo tarkoita, että lisääntymis kykyisten tarvitsisi tehdä yhtäkään mukulaa, niin kuin jotku jo luulivat. Ainoastaan ne, jotka saavat useampia lapsia hyötyvät myös taloudellisesti siitä merkittävästi.
Meidän tulevien eläkeläisten kannattaisi miettiä myös kuka ne eläkkeet maksaa. Nykyiset eläkeläiset ovat jo lisääntyneet oman osuutensa verran. Eli nykyisen aktiiviväestön määrän.
Vietetään nyt nuorena ja lapsettomana mukavaa vapaata aikaa. Pyöritään sitten vanhoina paskoissamme ja ilman eläkettä.
Vierailija kirjoitti:
Mikään rahasumma tai taloudellinen helpotus ei saa minua tekemään lasta, joka joutuisi elämään samassa maailmassa ja maassakin ahneiden, mistään välittämättömien porvaripoliitikkojen kanssa. Sellaista rangaistusta en halua ainoallekkaan lapselle.
Uhoa vaan, mutta kuka kustantaa eläkkeesi? Joku muu puolestasi tekee monia lapsia?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Uhoa vaan, mutta kuka kustantaa eläkkeesi? Joku muu puolestasi tekee monia lapsia?
Mitään eläkkeitä ei muutenkaan enää minun eläkeiässäni makseta, tämä systeemi kaatuu siihen mennessä. Sitäpaitsi olen hoitanut talouteni niin, ettei se ole eläkkeestä tai sen puuttumisesta riippuvainen.
Älä sinä vaivaa päätäsi minun asioilla tai sillä miten minä pärjään. Kaikki, ihan kaikki on ajateltu ja järjestetty etukäteen.
Sippe vai suppo alapeukuttaa.
Sekä että..