Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko yleistä, että ruskeasilmäisellä on luonnostaan vaaleat hiukset aikuisena?

Vierailija
10.02.2019 |

Vai onko ne blondattuja?

Kommentit (17)

Vierailija
1/17 |
10.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

On todella yleistä katso vaikka afrikkalaisia ja kinuskeja.

Vierailija
2/17 |
10.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on :)

Aika harvoin tulee muita vastaan ja usein kysytäänkin että blondaanko hiuksiani tai onko värilliset piilolinssit...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/17 |
10.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harvinaista, mutta on niitä. Tunnen yhden joka peri isältään ruskeat silmät ja äidiltään vaaleat kiharat hiukset.

Vierailija
4/17 |
10.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kai se kovin yleistä ole. Minulta sattuu löytymään pari tälläistä lähipiiristä, ovat keskenään sukua.

Vierailija
5/17 |
10.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jasper Pääkkönen on melko vaalea ja hänellä ruskeat silmät.

Vierailija
6/17 |
10.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole mitenkään yleistä. Kuten ei myöskään siniset silmät tummaihoisella ja tukkaisella.

Vierailija
7/17 |
10.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on. Tosin hiukset menneet enemmän maantienväriseen suuntaan iän myötä.

Vierailija
8/17 |
10.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on puoliksi ruskeat ja puoliksi tummanvihreät silmät ja vaaleat hiukset.

Silmienväri on 50/50 vaikka yleensä laiskuuttani kuvailen vain vihreiksi.

Vierailija
9/17 |
10.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla on :)

Aika harvoin tulee muita vastaan ja usein kysytäänkin että blondaanko hiuksiani tai onko värilliset piilolinssit...

Niin on mullakin ja noi kyselyt ärsyttää kun kukaan ei usko, vaan alkaa vänkäämään asiasta.

Vierailija
10/17 |
10.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on. Toki nyt vanhemmiten hiukset on enemmän maantienväriset joten raidoitan niitä blondimmaksi. Kyllä välillä asiaa ihmetellään. Myös hyvin tummat kulmakarvani herättävät huomiota, monet luulevat minun värjäävän niitä.

Vierailija
11/17 |
10.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla on. Toki nyt vanhemmiten hiukset on enemmän maantienväriset joten raidoitan niitä blondimmaksi. Kyllä välillä asiaa ihmetellään. Myös hyvin tummat kulmakarvani herättävät huomiota, monet luulevat minun värjäävän niitä.

Mulla oli lapsena lähes valkoiset hiukset, tummuivat vasta yläasteen lopulla hieman. Raskauksien jälkeen vielä enemmän mutta edelleen olen sellainen keskivaalea. Välillä laitan vaaleita raitoja ja näyttää kyllä tosi hyvältä. Mulla on tummat roosanruskeat silmät.

Vierailija
12/17 |
10.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan meitä, meidän perheessä on kolme.

Vierailija
13/17 |
10.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se kovin yleistä ole maailman mittakaavassa eikä Suomessakaan.

Mutta olisiko jostain syystä aika periytyvä yhdistelmä? Meillä ainakin isoisoisoäidin molemmat lapset, n. 50% seuraavasta sukupolvesta ja n. 30% minun sukupolvestani on ruskeasilmäisiä blondeja. Sävyeroja löytyy niin hiuksista kuin silmistäkin, mutta blondeja ruskeasilmäisiä ollaan.

Vierailija
14/17 |
10.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä kaikilla lapsilla ruskeat silmät ja vaaleat hiukset. Miehelläni on siniset silmät ja vaaleat hiukset, minulla ruskeat silmät ja tummanruskeat hiukset.

Voi toki olla, että hiukset tummuvat lapsilla. Toivottavasti pysyvät vaaleina.

Vierailija
15/17 |
10.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikeastaan luonnostaan vaaleathiukset aikuisella on ylipäätään todella harvinaiset. Ja ruskeat silmät + vaaleat hiukset ehkä joku 1/100 siitä. Kaunis yhdistelmä kyllä :)

Vierailija
16/17 |
10.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ole mitenkään yleistä. Kuten ei myöskään siniset silmät tummaihoisella ja tukkaisella.

Pohjois-Afrikassa on paljon tällaisia.

Vierailija
17/17 |
08.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oikeastaan luonnostaan vaaleathiukset aikuisella on ylipäätään todella harvinaiset. Ja ruskeat silmät + vaaleat hiukset ehkä joku 1/100 siitä. Kaunis yhdistelmä kyllä :)

Näin on. Suomalaisistakin aikuisista oikeasti vaaleita eli hiussävy 10:ä edustaa varmaan max yksi 5000:sta. Olen tavannut vain yhden ja oli sinisilmäinen ja vähän harmaamman vaalean myös sinisilmäisen. Molemmat miehiä. Ja Suomessahan on eniten maailmassa "vaaleahiuksisia". Tumman vaalea luetaan vielä maailmalla vaaleaksi, mutta sehän on sävyä 8-9 ja tyypillinen harmahtava rotan tai maantien väri, eikä siis näytä edes blondilta ilman vaalennusta.

Lapset ovat Suomessa lähes kaikki vaaleita, kunnes tummuvat viimeistään teini-iässä. Vaaleahiuksisesta lapsesta voi tulla tumma brunetti aikuisena.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yhdeksän neljä