Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ostan jatkuvasti kotiini sopimattomia sisustustavaroita! Muilla samaa ongelmaa?

Mitä tehdä
10.02.2019 |

Mistä he***tistä sen sisustussilmän voi ostaa? Miten se on joillekkin niin helppoa valita omaan kotiin ja sisustukseen sopivia tuotteita? Ihastun helposti tyyleihin ja hankin tyylin perusteella esim. maton, verhot tai huonekalun.. kotona mikään ei ikinä näytä hyvältä! Tulee kammottava ostomorkkis aina! Sitten ne kamalat hankinnat kuitenkin jäävät niille sijoilleen kotonani, kunnes heitän pian roskiin. Olen tuotteen värien yms. lisäksi huono hahmottamaan kokoa, esim. maton koko on aina väärä.. Voisihan sen toki mitata ennen sitä ostohuumaa...

Muita joilla sama ongelma?

Kommentit (13)

Vierailija
1/13 |
10.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle käy aina samoin. Lisäksi olen pihi ja haksahdan aina halpaan paskaan.

Vierailija
2/13 |
10.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi pitää koko ajan ostaa jotain? En edes muista, milloin olen ostanut jonkin "sisustusesineen". Useimmat niistä ovat turhaa mautonta krääsää. Ehkäpä kannattaisi ensin miettiä, tarvitseeko todella lisää roinaa. Jos jotain todella pitää ostaa, sen voi viedä kotiin kokeiluun ja palauttaa, jos se ei sovi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/13 |
10.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älykkyys tosiaan romahtanut. Ymmärrettekö että kaikki on siitä kiinni että minkalainen ihminen olet? Tämä on sama kuin laidutus, niin kauan kun ei käydä läpi syvällisesti oma elämänsä niin tulosta ei synny.

Vierailija
4/13 |
10.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En osta sisustustavaroita. Ostan käyttötavaroita.

Vierailija
5/13 |
10.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maku kehittyy vuosien myötä. Itselläni oli vasta viisikymppisenä sen näköistä kotona että olen ollut täysin tyytyväinen. Sitä edelsi lukuisat kokeilut, joihin onneksi ei ole mennyt hirveästi rahaa mutta valitettavasti paljon aikaa. Lopulta simppeli tyyli, jota täydentää aidot taideteokset, on tuntunut omimmalta jo monta vuotta. Ei enää rihkamaa, ei trendivärien ja sisustuskankaiden perässä juoksemista. Kaikelle rikki menneelle tavaralle on nykyään suunta ulos, ei mitään tilalle.

Vierailija
6/13 |
10.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi pitää koko ajan ostaa jotain? En edes muista, milloin olen ostanut jonkin "sisustusesineen". Useimmat niistä ovat turhaa mautonta krääsää. Ehkäpä kannattaisi ensin miettiä, tarvitseeko todella lisää roinaa. Jos jotain todella pitää ostaa, sen voi viedä kotiin kokeiluun ja palauttaa, jos se ei sovi.

Avasin ketjun ihan vain nähdäkseni, onko tämä kommentti tullut heti ensimmäisenä. Olikin vasta toisena.

Vierailija
7/13 |
10.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mattoja saa myös kotisovitukseen, jos koko tai väri mietityttää. Olen itse yhdestä verhokaupasta saanut kangasta kotiin, jotta sain selville, miltä kyseinen verho näyttää paikan päällä.

Nykytekniikalla on helppo ottaa kodista kuvia ja näyttää myyjälle. Heiltä saa apua väri- ja kokovalintaan.

Itse päätin suosia aitoja desingesineitä ja jättää kopiot kauppoihin. Kalliden tavaroiden hinnan säästämiseen menee aikaa ja siinä ehtii moneen kertaan varmistua, onko tuleva hankinta oikeasti mieleinen vai pelkkä päähänpisto.

Vierailija
8/13 |
10.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselläni auttaa se, että päätän jonkin tietyn tyylin tai värit joiden mukaan sisustan. Sitten pysyttelen siinä ehdottomasti. En osta edes kukkaruukkua jos en löydä tarkalleen päättämääni tyyliin sopivaa. Olen ilman siihen asti että löydän. Ostan kaiken netistä, silloin voi harkita rauhassa. Ja tietenkin myös mittailla. Mitään ei tosiaan kannata ostaa ennen kuin on mitannut.

Vierailija
9/13 |
10.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ongelman alkusyy on siinä, että ihmiset yrittävät luoda identiteettiään ostamalla. Siinä ei voi muuta kuin tulla lopulta tyytymättömäksi, koska mikään ei ole koskaan aivan juuri sellaista, kuin mainostajat yrittävät uskotella, ja päätökset tosiaan tulee tehtyä impulssin vallassa.

Itselläni oli vaatteiden ostamisen kanssa vähän vastaavanlaista ongelmaa. Se loppui siihen, kun aloin ommella ja neuloa omat vaatteeni mahdollisimman pitkälle itse. Joten ap:lle suosittelisin samaa. Ala harrastaa puutöitä tai kudo parit matot. Kun yrität parhaasi ja pistät sielusi siihen, mitä teet, tunnet ylpeyttä etkä ahdistusta, vaikka tekeleesi ei olisi täydellinen. Samalla opit myös arvostamaan tehdastekoista silloin, kun se on hyvin tehty. Minä katselen nykyään ihan lumoutuneena vaikka lasteni teknisiä talvihaalareita ja mietin, miten taitava ompelija ne on tehnyt.

Vierailija
10/13 |
10.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ongelman alkusyy on siinä, että ihmiset yrittävät luoda identiteettiään ostamalla. Siinä ei voi muuta kuin tulla lopulta tyytymättömäksi, koska mikään ei ole koskaan aivan juuri sellaista, kuin mainostajat yrittävät uskotella, ja päätökset tosiaan tulee tehtyä impulssin vallassa.

Itselläni oli vaatteiden ostamisen kanssa vähän vastaavanlaista ongelmaa. Se loppui siihen, kun aloin ommella ja neuloa omat vaatteeni mahdollisimman pitkälle itse. Joten ap:lle suosittelisin samaa. Ala harrastaa puutöitä tai kudo parit matot. Kun yrität parhaasi ja pistät sielusi siihen, mitä teet, tunnet ylpeyttä etkä ahdistusta, vaikka tekeleesi ei olisi täydellinen. Samalla opit myös arvostamaan tehdastekoista silloin, kun se on hyvin tehty. Minä katselen nykyään ihan lumoutuneena vaikka lasteni teknisiä talvihaalareita ja mietin, miten taitava ompelija ne on tehnyt.

Minulle sisustus merkitsee viihtyisää kotia. Ei se minun identiteettini ole. Sisustan aina uudella teemalla kun muutan uuteen kotiin. Ei se minusta mitään syvällistä kerro.

Vierailija
11/13 |
10.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minulle sisustus merkitsee viihtyisää kotia. Ei se minun identiteettini ole. Sisustan aina uudella teemalla kun muutan uuteen kotiin. Ei se minusta mitään syvällistä kerro.

Miksi ihmeessä pistät rahasi monta kertaa tuollaiseen touhuun, jos sillä ei ole sinun identiteetillesi mitään merkitystä?

Vierailija
12/13 |
10.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olohuoneen tärkein hankinta on oikeanlainen matto. Sekava vaikutelma syntyy, jos kylmät ja lämpimät värit eivät ole balanssissa, toisen pitäisi olla selvästi hallitseva, samoin kuin tyylillisesti ristiriitaiset kombinaatiot. Yksi keino on karsia ensin niin paljon kunnes jäljelle jäänyt näyttää hyvältä ja lähteä lisäämään siihen sitten pala palalta takaisin.

Vierailija
13/13 |
10.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olohuoneen tärkein hankinta on oikeanlainen matto. Sekava vaikutelma syntyy, jos kylmät ja lämpimät värit eivät ole balanssissa, toisen pitäisi olla selvästi hallitseva, samoin kuin tyylillisesti ristiriitaiset kombinaatiot. Yksi keino on karsia ensin niin paljon kunnes jäljelle jäänyt näyttää hyvältä ja lähteä lisäämään siihen sitten pala palalta takaisin.

Mulle olohuoneen tärkein hankinta on hyvä piano.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kahdeksan yksi