Ketä autat tänään ? Tehdään niin tänään että autetaan jotakuta.
Vaikka tuntematontakin. Jos näet resupekan kysy mitä kuuluu ja anna 20 e vaikka , vie kahville, osta ruokaa. Jos näet lasta kiusattavan tai muuta niin pysäytä tilanne ellei ole vaarallista.
Jos näet masentuneen hymyile ja näytä peukkua.
jne.
Kommentit (30)
Vierailija kirjoitti:
Ennen että sanaa tulee pilkku. Noin autettu ap:ta kieliopissa. Tulipa hyvä fiilis.
Mut sulla ei ollu pilkkuu tossa
Että-sana- btw
Vierailija kirjoitti:
Autan itseäni enkä aio nähdä ketään koko päivänä.
On elämäntilanteita joissa oma apu riittää, ja sitten joskus patterit ladattuina jaksaa taas muita auttaa. Useimmilla varmaan näin vaikka haukuttu itsekkääks.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Masentuneelle hymyily ja peukun näyttäminen on nauramista päin naamaa, joten jätä väliin.
Mistä sitä muutenkaan tietää kuka on masentunut ja kuka ei? Tulee pian avari poskelle, jos menee tuntemattomille virnisteleen ja peukkua heilutteleen.
No niin, toinen poski sitten vaan ja lisää hymyä, siitä se lähtee ystävyys. Kestää, kestää.
Tuli muuten pirun huvittava visio tuosta sun kuvasta....
Ajattelin pistäytyä vanhempien luona. Vien heille jonkin tuliaisen ja ehkä teen myös jotain pieniä hommia. Keksin sitten paikan päällä.
Tästä ketjusta tuli niin hyvä mieli, että pyrin jatkamaan auttamisaatosta huomennakin. :)
Vierailija kirjoitti:
Ajattelin pistäytyä vanhempien luona. Vien heille jonkin tuliaisen ja ehkä teen myös jotain pieniä hommia. Keksin sitten paikan päällä.
Tästä ketjusta tuli niin hyvä mieli, että pyrin jatkamaan auttamisaatosta huomennakin. :)
Tää toimii ei niin pahaa oloa ole jos vaan tuuppaa toista niin lähtee taas itselläki pelittään.
Vierailija kirjoitti:
Sinä joka olet tupeksinut vaikka kuin raskaasti, mene ulos tai auta kotona muita se auttaa asiaan kummasti.
Minä tein niin että pudotin köyhän nuorisojoukon eteen muka 10 e kun ne kiistelivät kuka ostaa karkkia seuraavaksi kun ei ollut rahaa. Melkein itku pääsi kun yksi niistä pojista juoksi perääni ja tarjosi kymppiä takaisin, sanoin ettei ole mun ja iskin silmää, oika hymyili ja ja sanoi no kiitti kauheesti!
Olen tehnyt samoin sanomalla "Tämä putosi sinulta." Ja jos rupeaa ämpyilemään, olen sanonut "Minä näin".
Yleensä on kyllä raha kelvannut. :-)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sinä joka olet tupeksinut vaikka kuin raskaasti, mene ulos tai auta kotona muita se auttaa asiaan kummasti.
Minä tein niin että pudotin köyhän nuorisojoukon eteen muka 10 e kun ne kiistelivät kuka ostaa karkkia seuraavaksi kun ei ollut rahaa. Melkein itku pääsi kun yksi niistä pojista juoksi perääni ja tarjosi kymppiä takaisin, sanoin ettei ole mun ja iskin silmää, oika hymyili ja ja sanoi no kiitti kauheesti!
Olen tehnyt samoin sanomalla "Tämä putosi sinulta." Ja jos rupeaa ämpyilemään, olen sanonut "Minä näin".
Yleensä on kyllä raha kelvannut. :-)
Arvostan, se on kyllä karmeeta jos sattuu pudottamaan oikeasti tarpeellista , on mahdottoman kiitollinen jos saa takaisin.Tästähän oli testejäkin ja jokainen taisi vielä rahan pudottajalle, Mikä hämmästyttää maailmaa myöten. Onhan se upeasti tehty- hyvä suomalainen rehellisyys riveissä.
Nyt voi aloittaa luontevia keskusteluja syrjässä olevan kanssa vaikka Nykäsen kuolemasta sillä se kosketti useimpia, moni tulee heti ulos kuorestaan kun aloittaa jutskaamaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Masentuneelle hymyily ja peukun näyttäminen on nauramista päin naamaa, joten jätä väliin.
Mistä sitä muutenkaan tietää kuka on masentunut ja kuka ei? Tulee pian avari poskelle, jos menee tuntemattomille virnisteleen ja peukkua heilutteleen.
No niin, toinen poski sitten vaan ja lisää hymyä, siitä se lähtee ystävyys. Kestää, kestää.
Tuli muuten pirun huvittava visio tuosta sun kuvasta....
Joo. Turpiin tuli, että tukka lähti mutta teinpä hyvän työn.
Kokemuksesta voin sanoa ettet tule koskaan katumaan noita hetkiä äitisi kanssa ainakaan. Kiva kuulla että tällaista on vielä ja toivottavasti saat sinäkin sitten apuja aikanaan jos tarvii.