Kuolemanjälkeinen elämä,onko vai ei??
En itse usko ainakaan enään, kuolemanjälkeiseen elämään. Lapsuuden kasvoin lestadiolaisessa yhteisössä sain tarpeeksi lapsena kuunella höpötystä kuolemanjälkeisestä elämästä siitä sain kuulla lähes päivittäin.15vuotiaana päätin kieltäytyä koko lahkosta.Sen jälkeen sain kuunella heidän tuomitsemista että joudut helvettiin kuoleman jälkeen. Meni vuosia kun vasta tajusin että minuthan on lapsuudessa aivopesty uskomaan sellaiseen mitä ei ole olemassa. Nyt en usko mihinkään mitä en näe omin silmin.
Kommentit (7)
Kirjoittelen täältä haudan takaa, jotta kivaa on, mutta älä sää suotta tänne tule, kun täällä on ennestäänkin niin helvetisti sakkia.
Tieteellisten tutkimuksiemme mukaan ei ole mitään sielua mikä selviäisi kuoleman, vaan ihminen on vaan atomeja. Myöskään taivasta jonne sielut menisivät ei ole olemassa.
Kyllähän herrat soisi ihmisten niin uskovan. Että siellä sitten saa sen palkan työstään ja toimistaan
.
Niin kauan kuin muistamme ihmisiä, jotka olemme tunteneet, niin kauan he ovat " olemassa".
En usko. Mikä antaa olettaa, että olisi?
Iänkaikkinen elämä, uskon niin. Se alkaa täällä jo maitten päällä ja jatkuvi iäti taivaaseen... Miten lohdutonta olisi ajatella, että henki ei siirry taivaaseen tai jos järelläkin sitä ajattelee, kaikki puoltaa kristinuskon oppia. Asioita saa pohtia ja kyseenalaistaa, ihmisellä on vapaa tahto. Jos enemmän haluaa kuulla asioista niin suosittelen Alfa-tv sunnuntain ohjelmia John Ankerbergia.
Ja minunkin äitini on ns lesta, mutta ei niin tiukkapipoinen. Minä saan itse ajatella ja päättää elämästäni - kuten jokainen.
Älä usko sitten, oma on valintasi.