Jippii, olen laihtunut samaan painoon kuin missä olin 30-vuotiaana! Nyt olen 45 :)
Tuli käytyä tuolla +15 kg ja ajateltua, etten enää voi laihtua takaisin. Mutta niin vain laihduin. Eikä ollut edes vaikeaa!
Uskokaa itseenne, kyllä painonpudotus onnistuu kun päättää sen tehdä :)
T. Tyytyväinen sutjakka keski-ikäinen
Kommentit (39)
Vierailija kirjoitti:
Onnea! Mitkä lukemat ovat?
70 kg --> 85 kg --> 70 kg
Pituus on noin 170 cm.
Ap
Ja miksi ei onnistuisi! Hienoa ja onneksi olkoon!
Oma äitini painoi 56-vuotiaana 83 kiloa ja polvet alkoivat olla mennyttä kalua. Pudotti kolmessa vuodessa painon 58 kiloon ja siinä on pysynyt. Ilman minkään valtakunnan dieettejä, vain katsomalla mitä suuhunsa pistää ja jättämällä turhat mässyt. Nyt käy koiransa kanssa lenkeillä ja kivut on pois!
Vierailija kirjoitti:
Miten teit sen ja missä ajassa?
Siirryin säännölliseen ja terveelliseen ruokailuun ja lisäsin liikuntaa. Eli jätin napostelun pois lähes kokonaan. Tein tieoiden valinnan syödä terveellisesti. Herkkuja ja epäterveellisyyksiä syön vain harvakseltaan (noin 1krt viikossa). Liikuntaa harrastin ennen vain silloin tällöim, nyt 2-3 krt viikossa.
Tällä tavalka lähti ensin puolessa vuodessa 7 kg. Sitten oli noin vuosi taukoa ja päätin laihduttaa lisää. 8 kg lähti noin 8 kuukaudessa.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Rupsahditko yhtään?
Silmien ympärillä näkyy painon pudotus lisääntyneinä ryppyinä. Kroppa taas tuli varsin hyvännäköiseksi, ei rupsahtanut.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pituus on noin 170 cm.Ap
Sä oot sellainen kuulantyöntäjän tyyppinen kropaltasi? Aika tasapaksu?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pituus on noin 170 cm.Ap
Sä oot sellainen kuulantyöntäjän tyyppinen kropaltasi? Aika tasapaksu?
Pikemmin kurvikas, vaikka en virallisesti ihan tiimalasi.
Ap
Mä olen ollut koko aikuisikäni samassa painossa, raskausajat poislukien. Sekin on mahdollista. Välillä mietin, että miksi hehkutetaan laihduttamista, miksi ei nosteta esille niitä, jotka ei ikinä edes päästä itseään lihomaan. Tunnen monia tällaisia keski-ikäisiä, aina hoikkana pysyneitä naisia. Heitä arvostan.
Älä liikaa laihduta. Laihat näyttää vanhemmalta, mutta ei kuitenkaan kannata olla kovin ylipainoinenkaan. :D
45 kg on anorektinen 170 pitkälle sun alin paino on siinä 55 ehkä normaali ideaalina.
Hyvä ap! Kuulostaa vielä sille, että elämäntavat voi säilyttääkin :).
Kummallisia kuulantyöntäjäkommentteja, kaikki ei taida hahmottaa, mitä liikkuvan naisen kroppa painaa...
Itse painoin kolmekymppisenä 59 kiloa. Nyt ikää tuplasti ja painoakin melkein eli 97,8. Pituus 174.
Olen paksu lähinnä mahasta. Isot rinnat aina olleet.
Haluan laihduttaa että elän kauemmin. 😁
Vierailija kirjoitti:
Mä olen ollut koko aikuisikäni samassa painossa, raskausajat poislukien. Sekin on mahdollista. Välillä mietin, että miksi hehkutetaan laihduttamista, miksi ei nosteta esille niitä, jotka ei ikinä edes päästä itseään lihomaan. Tunnen monia tällaisia keski-ikäisiä, aina hoikkana pysyneitä naisia. Heitä arvostan.
Varmaankin siksi, koska kaikille samassa painossa pysyminen ei vaadi ponnisteluja. Läpipaskoa ei viitsi kehua, kun tuntuu nololta sanoa "on sulla sitten hyvä suolisto".
Laihtuminen (35kg tahattomasti) kurtisti tietyt paikat kuten rinnat minulla. Nyt on tullut vähän takaisin, ettei enää ole ryppyjä molemmin puolin.
Jenkkiohjelmissa, nuorillakin tosi lihavilla iho on venynyt eikä ilman leikkausta lähde lerpottamasta.
En usko että 45-vuotiaalla 15 kg laituminen tekee mitään efektiä iholle.
Olen 43-vee ja laihtunut vuodessa 10 kg. Nyt saman painoinen kuin kolmekymppisenä. Tarkoitus saavuttaa sama paino kuin 23-vuotiaana. Eli vielä 5 kg pois :)
Tuntuu mukavalta olla hoikka keski-ikäinen!
Vau. Oon 43v. Ja ollu aina suunnilleen samaa kokoa. Ja kyllä, olen ollut raskaana monta kertaa.