Rehellisesti, olisitko tehnyt lapsia jos olisit tiennyt tämän työmäärän
Itse en olisi. Kylmä fakta. Silti rakastan lapsiani ylikaiken.
Kommentit (38)
Kyllä! Se oli kaiken arvoista. Elämässä tulee tylsää jos kaiken tarkoitus on helpolla pääseminen ja haasteiden välttely.
Olisin. Lapset ovat elämäni suuri ilo, vaikka vanhemmuus kuormittaakin.
Mä oisin tehnyt enemmänkin kuin nämä 3 jos olisin saanut apua väsymykseeni ajoissa. Sairastuin esikoista odottaessa reumasairauteen johon sain sitten apua ja diagnoosin vasta kun kuopuskin oli 5 vuotias. Nyt lääkityksen johdosta olen taas kunnossa mutta vanha. Sen jälkeen kun sain ekan lapseni, väsymyksestä puhuminen oli ihan turhaa, äitien kuuluukin kuulemma olla väsyneitä ja kipeitä aina.
Mä ymmärrän miksi lasten tekokin pelottaa kun täällä pohditaan mm uskaltaako sitä Pepsi Maxia juoda....... :D
Olisin ehdottomasti! Lasten hoitaminen ei oo ikinä vituttanu, mutta talon hoitaminen kylläkin. Eli omakotitalo pihoineen ois kyllä jääny hankkimatta, mikäli olisin tiennyt tämän työmäärän ja viime vuosien sääolosuhteet.
Mut tästä taloasiasta taitaakin olla jo oma keskustelunsa olemassa...
Kyllä olisin tehnyt, vaikka tämä on välillä ihan kamalaa. Mutta tämä yksi riittää.
En todella tiennyt, miten käsittämättömästi lapset (nyt 4 kpl) teettää työtä. Aivan hullua. Mutta en myöskään tiennyt, miten syvästi heihin kiintyy, ja miten he ovat elämän suola. Tulee siis hirveästi vaivaa ja aivan valtavasti iloa ja hyvää!
Olisin. Lopetettiin kahteen eivätkä ole ihan putkeen, harkittu ja hyvä luku meille. Pitävät seuraa toisilleen, mutta missään vaiheessa ei oo ollut ylitsepääsemättömän rankkaa. Vaikka ei oo ees tukiverkkoja.
Paljon tekee kyllä se, onko lapset usein kipeänä, itsellä on onneks tosi terveet naperot (koputtaa puuta). Voin kuvitella että jonkun korvakierteen saati pahemma kanssa ei paljon naurata.
Helpottaa ihan älyttömästi pikkulapsiajan jälkeen! Meillä molemmat ovat koululaisia ja nyt on paljon enemmän valinnanvaraa sen suhteen, millaista elämää haluaa elää - onko se yhtä työleiriä ja aktiivista viipottamista minuuttiaikataululla vai rentoa ja rauhallista. Tässä vaiheessa se on todellakin oma valinta, jos valitsee uupumiseen vievän elämäntavan.
Kyllä, työmäärä ei ole ollut liiallinen. Ja myös aika kultaa muistot ;)
Mikä työmäärä? Heikkoa tää nykyajan nuoriso.
Luulen että ellei minulla olisi lapsia, niin tekisin aika paljon töitä. Lapsettomat tutut ainakin tekevät monet 50-60 h työviikkoa.
Nytkin kun joskus kuopuksen kanssa väsyttää, kuopus on 1-vuotias ja olen kotona, niin muistutan itseäni että oikeasti en olisi tuolla jossain hiihtämässä, lukemassa tai rentoutumassa, vaan kokouksessa, tietokoneen äärellä ja työmatkalla. No päivisin ainakin.
Onhan sitä töissäkin hetkiä, ettei tosiaan jaksaisi. Lomallakin joskus ärsyttää, väsyttää,on nälkä ja sukka huonosti..ihan niillä aikuisillakin.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä! Se oli kaiken arvoista. Elämässä tulee tylsää jos kaiken tarkoitus on helpolla pääseminen ja haasteiden välttely.
Näin ajattelen itsekin ❤
Olisin, hauskojahan nuo ovat. En tosin ole laiskanpulskea muutenkaan.
En. Onneksi sitä ei tiedä etukäteen, mihin päänsä työntää. Yksi nuori kirjaindiagnoosiaikuinen.
Vierailija kirjoitti:
Arvaan jo tuon työmäärän, joten tee ainuttakaan lasta. Haluan, että elämäni on helppoa, mukavaa ja vapaata.
Hieno nainen ! Oikea Laatu & Rotu nainen !
Tekisin. En koe työlääksi, sillä meidän ei onneksi tarvitse tehdä täyttä työaikaa tullaksemme hyvin toimeen.