Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Asun omakotitalossa enkä tee lumitöitä. Ei minua häiritse tippaakaan lumi :)

Vierailija
09.02.2019 |

En koko talvena ole kolaan koskenut. Lapiolla ottanut hieman polkuja pihaan siinä kaikki.
Naapuri taas on ihme piipertäjä ja kehuskelee kuinka hän on herännyt jo klo 5 ja kolannut jokaikisen lumimurusenkin pihaltaan. Samalla paheksuu niitä jotka eivät näin tee.
Niinku tuo nyt hänestä tekisi paremman ihmisen?
Eikö maailmassa ole suurempia huolia. Mulle on pääasia että tiet ja julkiset pihat ovat kunnossa ja sen hoitaakin siihen palkatut henkilöt

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
09.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et siis omista autoa? Eikä sinulla käy vieraita autolla?

Vierailija
2/10 |
09.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistan lapsena mummolan pihan, jossa oli vain polkuja tarpeellisiin paikkoihin. En muista, että lumikolaa olisi ollut olemassakaan. Mutta ei silloin ollut autoa, jolla olisi pitänyt päästä pois pihasta. Riitti, kun sai maitotonkat vedetyksi tienlaitaan, ja hevosta ei paksukaan lumi haitannut.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
09.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sulaakin nopeammin kun ei tee isoja kasoja

Vierailija
4/10 |
09.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En minäkään tee. tosin auto on kohta puoliks kadulla ja talon etuovi ei kunnolla aukea mutta nyt on plussa kelit ainakin muutaman päivän niin eiköhän noikin korjaannu.

Vierailija
5/10 |
09.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Muistan lapsena mummolan pihan, jossa oli vain polkuja tarpeellisiin paikkoihin. En muista, että lumikolaa olisi ollut olemassakaan. Mutta ei silloin ollut autoa, jolla olisi pitänyt päästä pois pihasta. Riitti, kun sai maitotonkat vedetyksi tienlaitaan, ja hevosta ei paksukaan lumi haitannut.

Minkä ikäinen sä oot? Mä oon yli 50 ja meillä on aina ollut auto, myös mummolassa.

Vierailija
6/10 |
09.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En mäkään tekis jos auton sais pois pihasta ilman lumihommia. Koiratarhassa on metri lunta, sakemannin kokosista koirista näkyy pää kun juoksentelevat siellä.

Vierailija
7/10 |
09.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä samanlainen naapuri. Syksyllä raapii pihasta lehtiä niin, että on melkein mustalla mullalla. Minulle jupisee, kun minä en tee sitä. Haravoin enimmät pois ja ajan sitten ruohonleikkurilla silpuksi lannoittamaan maata. Ärisee, kun pääsen niin helpolla.

Kolata on pakko, kun on auto pihalla, mutta en kolaa koko pihaa, kuten naapuri. 

Vierailija
8/10 |
09.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos lunta ei kolaa pois, niin säiden lämmetessä se piha on sitten polven yli sohjoa. Siinä ei kinttupolku auta, kun joutuu tarpomaan loskassa.

Vierailija
9/10 |
09.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis mihin se naapuri ne lumet vie, lunta ei saa viedä toisen omistamalle maalle ilman lupaa.

Vierailija
10/10 |
09.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin, talonomistajia on erilaisia, yrittäkää kestää. Minä kolaan, mutten kyllä ymmärtäisi jos se,naapuria häiritsisi. Jos naapuri jättää pihansa kolaamatta ei se minua häiritse, naapuri on kyllä tänä vuonna yrittänyt nakittaa minua kolaamaan heidän pihaa, en suostunut.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi seitsemän neljä