Puhuuko taksikuskit teidän kanssa joka kerta?
Joka kerta kun menen taksiin alkaa taksikuski jutella kanssani. Puhutaan säästä, koirista, tietotekniikasta, maailmasta tai sitten kuskit vaan avautuvat :D
Eikä se siis haittaa mua vaikka välillä olisi kiva vain olla ja keskittyä vaikka maisemiin ja omiin ajatuksiin.
Kerran tosin yksi ei jutellut ja olin ihmeissäni. Laitoin kerrankin musiikkia korville, mutta pakko oli aina kuunnella aloittaako juttelemaan enkä pystynyt keskittymään musiikkiin.
Kohtaako muutkin yhtä innokkaita juttelijoita matkoillaan vai onko mun kanssa vaan helppo jutella? :D
Kommentit (23)
Kyllä, tosin asun alle 20 000 asukkaan pikkukaupungissa. Täällä maalla se kuuluu kai "tapoihin"...
Juttelevat kyllä yleensä paljonkin, jos itse alan jutella. Jos en puhu itse mitään, niin eivät yleensä kovin paljon puhu. Väsyneenä ei aina itse jaksa alkaa puhua niitä näitä.
Ei kovin ammattimaista kuskilta alkaa juttelemaan.
Yks puhui häiritsevän paljon ja kun sanoo 50v äijä 19v tyttöä viehättäväksi niin teki mieli juosta karkuun ja yks oli innokas ajamaan ihan kotiovelle vaikka sanoin että voisin tästä kävellä. Käsi kävi jo reidellä...
Kävin koulutuksen ja siellä korostettiin, että kuljettaja ei aloita keskustelua vaan asiakas. Tapakohteliaisuutta. Moni haluaa olla matkan ajan omissa ajatuksissaan.
Sää on aika perus. Välillä ollaan hiljakseen, mutta yleensä rupatellaan jotain. Välillä aloitan itse puhumisen.
Se riippuu omasta käytöksestäkin. Jos menee etupenkille, merkki että haluaa puhua. Jos menee taakse ja ottaa kännyn esille, selvästi introvertti joka haluaa olla rauhassa.
Mulle ne nyt ainaka ei mitää juttele :D Mutt mä taidan olla vähän as, johtunee siitä. Pärjään parhaiten, kun saan olla hiljaa. Ihmiset pitää mua silloin vain hyvin jäykän muodollisena, mutta kun alan puhumaan, he järkyttyvät kun olenkin niin omituinen.. huoh
Kyllä juttelevat! Itsestä tuntuisi oudolta, mikäli siellä taksissa pitäisi olla hiljaa. Oulussa asun, täällä on kivoja taksikuskeja,
Kun olen yksin, kuskit kyllä juttelevat kaikesta maan ja taivaan välillä, eikä se minua haittaa ollenkaan, vaan päinvastoin! Jos olen mieheni kanssa liikkeellä, niin sitten kuskit eivät puhu, mikä tuntuu minusta erittäin kiusalliselta. Minulle saa kyllä jutella. :)
Vierailija kirjoitti:
Se riippuu omasta käytöksestäkin. Jos menee etupenkille, merkki että haluaa puhua. Jos menee taakse ja ottaa kännyn esille, selvästi introvertti joka haluaa olla rauhassa.
Etupenkille? Meilläpäin varmaan kuski soittais poliisin jos alkais tunkea etupenkille. Se on kuljettajan aluetta.
Jotkut istahtaa etupenkille taksiin. Itse en ikinä istuisi, kirjoittamaton sääntö ettei siihen saa istua.
Vierailija kirjoitti:
Eivät katsele stop-merkkejä, punaisia valoja, kadun yli köpötteleviä mummeleita jne. puheen tuoksinnassa.
Kuskista riippuen on joskus vaihdettu pari sanaa säästä ja kerran muistan jutelleeni uudesta kauppakeskuksesta, joka oli vasta avattu kaupunkiin. Omat sosiaaliset taidot ei ole parhaasta päästä, joten juttelen vasta, jos kuski aloittaa keskustelun.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eivät katsele stop-merkkejä, punaisia valoja, kadun yli köpötteleviä mummeleita jne. puheen tuoksinnassa.
Ja muutenkin, asiakkaan pitää saada valita aloittaako keskustelun vai ei. Ei se asiakas ole siellä kyydissä kuskia viihdyttämässä.
Maalla juttelevat ja Helsingissä eivät juttele. Tämä on mun karkeahko yleistys. Ja maalla pitää mennä etupenkkiin, mutta jos Helsingissä menee etupenkkiin, kuski katsoo omituisesti. Usein Helsingin takseissa se etupenkki onkin vedetty niin eteen, ettei siihen edes pääsisi istumaan.
Itse koen maalla taksilla ajamisen joskus kiusalliseksi kun kuskit tuppaavat olemaan uteliaita ja kautta rantain yrittävät udella, että kuka mä olen ja mitä mä teen siellä.
On myös puheliaita bussikuskeja. Helsingissä. En vain meinaa kuulla heidän juttujansa jos istun kauempana.
Vierailija kirjoitti:
Maalla juttelevat ja Helsingissä eivät juttele. Tämä on mun karkeahko yleistys. Ja maalla pitää mennä etupenkkiin, mutta jos Helsingissä menee etupenkkiin, kuski katsoo omituisesti. Usein Helsingin takseissa se etupenkki onkin vedetty niin eteen, ettei siihen edes pääsisi istumaan.
Itse koen maalla taksilla ajamisen joskus kiusalliseksi kun kuskit tuppaavat olemaan uteliaita ja kautta rantain yrittävät udella, että kuka mä olen ja mitä mä teen siellä.
Maalla on aika vaikea puikahtaa takapenkille, jos kuski on avannut etuoven valmiiksi. Ja kun moottori käynnistyy, käynnistyy myös kuulustelu. "Kenenkäs tyttöjä/poikia sitä ollaan?"
Vierailija kirjoitti:
Jotkut istahtaa etupenkille taksiin. Itse en ikinä istuisi, kirjoittamaton sääntö ettei siihen saa istua.
Mikä ihmeen kirjoittamaton sääntö? Esimerkiksi minulle kuskit avaavat aina etuoven.
Taksikuskit ovat usein sen tyylisiä ihmisiä äiti tykkäävät keskustella. Usein varsinkin pienemmällä paikkakunnalla on niin että jos haluaa jostain asiasta jotain tietää niin kannattaa mennä kysymään taksikopilta. Sieltä useimmiten löytyy vastaus.