Naiset 40-50 v, pituus 170 cm ja paino 60-65kg!! Mitä syötte?
Kirjoita tänne päivän ruokalista, mitä syöt ja kuinka paljon!
Jos harrastat liikuntaa niin mitä ja kuinka paljon?
Kommentit (13)
59v ,pituus 171cm, paino 65kg.
En käytä maitotuotteista muuta kuin juustoa enkä punaista lihaa, muuten kaikkiruokainen. Alkoholi: shamppanjaa uutena vuotena, saunakalja ehkä 5 x vuodessa. Ei koskaan kevyt-tuotteita eikö makeutusaineita. Eilen:
kaurapuuroa, vihersmuuti,, banaani, kasvislasagne, ( tupla-annos),kauraleipää, Oivariinia, mantelimaitoa, kahvia kerran päivässä.En pidä salaateista ja syön usein ”rehut” smuutina.
Liikuntaa yleensä 3 x viikossa, punttia ja kevyttä ryhmäliikuntaa, lumitöitä viime aikoina.
Aamiaiseksi weetabixia tai kaurapuuroa marjoilla/hedelmillä. Liikaa kahvia.
Lounaalla joku itsetehty pasta tai ruuanjämä kotoa, ruokaisa salaatti. Välipalaksi ip hedelmiä. Töissä usein karkkeja ja pullaa tarjolla, syön aina.
Jos lapsi kotona, tehdään perus kotiruokaa päivälliseksi. Muuten menee voileivillä. Illalla ehkä joku maustamaton jugu lisukkeilla.
Karkkia ja herkkuja menee lähes päivittäin😏 Mehuja ja limuja en juo ollenkaan.
Harrastan liikuntaa satunnaisesti, töissä tulee liki 10000 askelta päivässä.
Olen 170/60 ja ikää 50v.
Siis onko tuo paino nyt jotenki vähän vai? Mun mielestä tuo on vähän reilu paino mut makunsa kullakin
42, 170/tällä hetkellä 57 mutta normaalisti n. 60 +-2
Mä syön makroja :) ja syklittelen hiilareita. Kuusi päivää sellaisilla n. 100 g hiilaria päivässä. Lisäksi 1g rasvaa ja 2g proteiinia/painokilo. Seitsemäntenä päivänä rasvat minimiin ja hiilaria 300-400 g.
Nyt on kesää kohti pieni kiristely menossa niin paino on vähän tippunut.
Mitä ne ruoat sitten on, niin munakkaita, salaatteja, kanaa, vähärasvaista nautaa tai kalaa, kalkkunaa, avokadoja, pähkinöitä, maltillisesti hiilareita (riisiä, pastaa, perunaa, bataattia tms)
Hiilaripäivänä sitten paljon puuroa, riisiä, leipää jne.
Vierailija kirjoitti:
Siis onko tuo paino nyt jotenki vähän vai? Mun mielestä tuo on vähän reilu paino mut makunsa kullakin
Ihan hyvä paino aikuiselle naiselle, jos pituuttakin on noin paljon.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin no siihen katsoen että suomalaiset pukkaa olemaan semmosia persejalkoja. Tuohon painoon vois olla sen 5cm pidempi niin alkaa olla normi
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin no siihen katsoen että suomalaiset pukkaa olemaan semmosia persejalkoja. Tuohon painoon vois olla sen 5cm pidempi niin alkaa olla normi
Jos se 5cm lisää on selkärangassa, niin se ei persjalkaisuutta poista vaikka olis kuinka laiha
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikä on persjalkasen määritelmä? Suomalaisia haukutaan persjalkaisiksi, mutta harvoin niitä oikeasti näkee. Voisiko tämän haukkumasanankäytön lopettaa?
Itse syön kaikkea, mutta harvoin eineksiä ja puolivalmisteita. Leivon paljon ja syön pääaterian illalla 8 jälkeen.
Olen 172/62. Liikuntaa harrastan hyötyliikunnan merkeissä eli kävelen tai pyöräilen töihin ja takaisin. Työmatka on reilu 3km/suunta. Muutkin asiat pyrin hoitamaan mahdollisisuuksien mukaan ilman autoa (asun lähellä kauppaa ja palveluita) Tämän lisäksi en harrasta mitään erityistä, koitan muistaa venytellä päivittäin ja jumpata silloin tällöin.
Ruokavalio on kala- ja kasvispainotteinen, muttei erityisen terveellinen. Olen laiska laittamaan ruokaa joten eineksiä tulee syötyä ja herkkuja silloin tällöin. Esim eilisen ruuat olivat tällaiset;
Aamulla puuroa marjoilla, puolikkaalla banaanilla ja maapähkinävoilla. Pari kuppia kahvia kauramaidolla.
Lounaaksi tomaattivuohenjuustokeittoa työpaikkaruokalassa. Lisukkeeksi salaattia ja leipää.
Illalliseksi tuli syötyä pussi valmisravioleja oliiviöljyllä ja juustoraasteella.
Iltapalaksi söin vielä ruunebergintortun ja puoli litraa vihreää teetä.
Mulla pituutta vain 166, painoa vähän alle 60. Ikä 42.
Yleensä en syö mitään aamiaista, tänään söin lettuaamiaisen. Lounaan kanssa sama juttu, voi olla etten syö mitään jos on töissä kiirettä, tai sitten käyn syömässä noutopöydästä hyvällä halulla. Jos en ehdi syödä päivällä, syön illalla senkin edestä. Kasvis-kala-painotteisesti, herkkuina mieluummin rasvaa kuin makeaa.
Olen aina saanut kuulla kauhistelua isoista annoksistani. Mutta toisaalta skippaan aterian, jos ei ole nälkä. Juuri jossain iltapäivälehdessä kauhisteltiin, miten Kirsi Salo saattaa paastota 20 tuntia. Sehän tulee jo siitä, että syö klo 21 tukevan iltapalan ja seuraavan kerran töistä tullessa klo 17. Kuulostaa ihan meikäläiseltä kiiruspäivänä.
Söin eilen
-aamupalaksi lämpimän sämpylän, jonka päällä hummusta, kurkku- ja tomaattisiivuja, kahvin
- lounaaksi sushia 7 kpl, vettä
- välipalaksi klementiini
- päivälliseksi lautasellisen kanakeittoa ja näkkärin, vettä sekä jälkkäriksi kahvin ja 4 palaa suklaata
- iltapalaksi palanen leipää, jonka päällä salaattia, kananmunaa ja silliä, iman levitteitä. pureskelin myös kaksi porkkanaa.
- join päivän aikana runsaasti vettä
- liikuin hyötyliikuntana yli 10 000 askelta
-
kaikki näyttää syövän vähemmän kuin minä :(
AP
Syön ihan nälän mukaan. En laske. Herkkuja tekee harvoin mieli. Liikun 5 kertaa viikossa tunnista kahteen.