Onko kortteja joissa onnitellaan Muuunsukupuolisista vauvoista ym. heteronormatiivisen kulissin ulkopuolelle syntyviä?
Kommentit (19)
Voi ehkä olla vaikeaa löytää.. Askartele itse :)
Kuinka monta keskustelua aattelit tehdä?
Tee ite jos moisille hörhöille meinaat jotain lähettää.
Hyvin syrjivää jättää Muuunsukupuooliset ulkopuolelle korttivalikoimista!"
Hirveää että ot on pakko kasvattaa pojan tai tytön muottiin, voihan laps olla vaikka molempia sukupuolia jos todellakin niin tuntee!
On vain oikeasti kaksi sukupuolta ja muutoin vain haetaan vain halpaa statusta.
Myös ns. "neljännen ulottuvuuden piiriin ulottuvia" sukupuoliakin voi olla!
Eikö saisi olla naisia ja miehiä? Haluatko, että kaikki ovat henkilöitä tms.?
Mikä se idea siinä sitten on, kun näin olisi? Olisiko ihmisten hyvä olla tai jotain?
Mies tai nainen on aivan liian rajaavaa!!!
Mä en ymmärrä tätä ajatusmaailmaa. Jos ihminen tuntee vähän vanhempana ettei ole tyttö eikä poika niin fine, mutta kyllä hän jompaan kumpaan sukupuoleen syntyy 99 % varmuudella ja sen kortin voit ostaa.
Hä. Itse olen onnitellut vauvasta, kuten onnittelemalla uudesta perheenjäsenestä. - Ei sitä lapsen sukupuolta tarvitse kortissa mainita tai esille ottaa, jollei itse halua. - Ja onnitella voi muillakin korteilla kuin juuri niillä joissa korostuvat kaikki tyttö tai poika vauvoihin liitetyt kliseet ja stereotypiat.
t. 3:n lapsen Kummisetä
Onko ihmisrotujen välillä jotain variaatioita sukupuolissa, olen tätä jo pidempään pohtinut?
Vierailija kirjoitti:
Hyvin syrjivää jättää Muuunsukupuooliset ulkopuolelle korttivalikoimista!"
En usko, että korttitehtailijat mitään syrjivät, mutta ei vain ole liiketaloudellisesti järkevää teettää tuotetta (joka ei kuitenkaan saa olla kauheasti kalliimpi kuin muut vastaavat tuotteet) jotain hyvin pientä marginaaliryhmää varten. Jos noi kortit myisi "kuin häkä", niin ihan varmasti tuollaisia kortteja olisi kaupoissa oikein valittavaksi saakka.
Vierailija kirjoitti:
Tai esimerkiksi Cis-vauvoille suunnattuja kortteja?
Miten vauva ilmaisee kokevansa, että on samaa sukupuolta kuin ulkoinen olemus antaa olettaa?
Onnea sukupuoleton vauva. Poika tytön kehdossa.
Onnea vaan paljon kaikille Mekko-Einareille.
Vierailija kirjoitti:
Onko ihmisrotujen välillä jotain variaatioita sukupuolissa, olen tätä jo pidempään pohtinut?
No tämä muunsukupuolisuus taitaa olla lähinnä valkoisen keskiluokan juttu. Tosin onhan Intiassakin hijra-yhteisö, ja Pohjois-Amerikan intiaanien keskuudessa tunnettiin two spirit -ihmiset.
Tai esimerkiksi Cis-vauvoille suunnattuja kortteja?