Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Eläkeläiset! Miten itse suhtaudutte ennen vaaleja tuleviin lupauksiin?

Vierailija
07.02.2019 |

Itse olen vielä tiukasti työelämässä, enkä osaa vielä ajatella elämääni eläkeläisenä.

Mutta nyt kun kolme suurinta puoluetta puheenjohtajiensa suulla on kovasti ottanut kantaa eläkeläisten tulojen lisäämisestä ja osa jopa lupaillut tiettyjä summia, niin miten te itse suhtaudutte noihin lupauksiin? Onko vastaavia ollut ennen ja miten silloin kävi?

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
07.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pelkkää pa*kanjauhantaa. Kyllä nyt on jo joka puolueesta naamoja lehdissä ja kutsuja kuulemaan "viisaan puhetta". Tarjoillaan kahvia ja paakkelsia. "Mummo on hyvä ja kastaa nyt", samalla tässä kerronkin miten olemme ajatelleet parantaa heikoimpien oloja ja varmistaa kaikille hyvän hoidon ja liiba laaba liiba laaba. . .

Aikaa on ollut parantaa asioita kylliksi, koko ajan vaan viedään heikompiosaisilta (lue pienituloisilta) ja kerätään rahaa omaan pottiin. Tätä tekevät kaikki jotka vain mistään vähänkään pääsevät päättämään. 

Kukaan ei usko tämänkään riistäjähallituksen mihinkään lupauksiin. Löysää puhetta, tulee moraalittoman ja ahneen suusta ihan itsestään.  Halveksunta moisille öykkäreille, Toivottavasti osuu vielä omaan nilkkaan noille pettäjille. Karma ei unohda.

Vierailija
2/8 |
07.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei uskota.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
07.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä se raha otetaan? 

Nykyiset työssäkäyvät rahoittavat lasten, opiskelijoiden, sairastuneiden ja lähes täysin eläkeläisten elämän. 

Päättäjien olisi pitänyt ymmärtää kerätä eläkeläisiä varten aikoinaan enemmän rahaa pistämällä heidät maksamaan edes osan eläkepotista. Suuret ikäluokat maksoivat minimimaksuja, saivat melkein koko palkkatulonsa itselleen ja kummastelevat nyt, kun eivät saa vielä enemmän tuloja muiden maksamina.

Tilanne on epäselvä hämmästyttävän monille eläkeläisille. Nykyiset työntekijät maksavat veron ja suuren summan tuloistaan eläkettä varten.

Maksajia on yhä vähemmän, joten tyhjästä on hyvin paha nyhjästä mm. eläkeläisille.

Vierailija
4/8 |
07.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itseä siis ihmetyttää se politiikan tutkijoiden asenne, että eläkeläiset tarttuisivat jokaiseen oljenkorteen mitä mistäkin suunnasta tarjotaan. Ja gallupit sitten mukamas elävät sen mukaan.

Totta kai eläkeläiset on tällä hetkellä suhteellisesti tosi iso äänestäjäryhmä, jota ei parane suututtaa, mutta ainakin minun tuntemat eläkeläiset ovat myös kovapintaisia selviytyjiä, jotka eivät enää mene jokaiseen harhautukseen ja tietävät mitä pitäisi tehdä kansakunnan hyvinvoinnin säilyttämiseen.

-ap

Vierailija
5/8 |
08.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainakin Sipilän lupaama oli tarkoitettu vain osalle eläkeläisiä ja Rinteenkin satasta on viilailtu jo kolmeen kymppiin puolueen toimesta. Orpo piti aiheesta puhetta, mutta jäi vähän epäselväksi puolueen oma kanta.

Vierailija
6/8 |
08.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Skeptisesti suhtaudun. Vähän niinkun lupaukset koulutuksesta viime vaalien alla: kukaan ei missään nimessä ollut leikkaamassa, mutta sittenpähän leikattiin.

Porvareiden kanssa tuppaa käymään niin, että toisella kädellä annetaan ja toisella otetaan. Takuueläke nousee, mutta sitten eläkkeensaajan asumistuki lakkautetaan ja siirrytään yleiseen asumistukeen, joka on pienempi tai omavastuu terveydenhuollossa ja lääkkeissä nousee, jolloin koko juttu vesittyy. Isoon ääneen kuitenkin puhutaan kuinka köyhimpien eläkeläisten tuloja on nostettu.

Vierailija
7/8 |
08.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Köyhänä sairaseläkeläisenä en usko sanaakaan, mitä he sanovat.

Vierailija
8/8 |
08.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pieneläkeläisten indeksijäädytykset poistetaan. Voi olla, että takuueläkkeisiin tulee satanen jollakin aikavälillä, mutta se pienentää esim. Asumistukea. Maalaisemännät saavat lähes jokainen sen takuueläkkeen. Heille satanen jäisi käteen, kun eivät tarvitse asumistukea. Minua nuo pikku summat eivät koske, mutta jos maassa on rahaa, siitä vaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kolme kuusi