Anorektinen tubettaja Eugenia Cooney
Kuinkahan pitkään Eugenia vielä elää? Taitaa olla tosi huonossa kunnossa :(
Kommentit (200)
Updatea tänne... Minulla itselläni on hieman epäilyksiä Eugenian hoitoonmenemisen suhteen.
Eugenian "ystävä" eli tämä Dirty Dan (jonka video tännekin on laitettu todisteeksi) ja joka sanoi puhuneensa Eugenian kanssa ei ilmeisesti ole pitkään aikaan hänen kanssaan keskustellut ja muutenkin hänestä on paljastunut epäilyttäviä yksityiskohtia. Ilmeisesti hän kerää Eugenian kustannuksella itselleen vain suosiota:
Toinen asia: (jos tämä seuraava nauhoite on totta) niin saa kuvan, että hänen äidinsä mahdollistaa tyttärensä tilaa toteamalla mm. että "Eugenia on terve" ja liikkumalla rannikolta toiselle Eugenian kanssa juoruja ja interventioyrityksiä pakoon. Tästä saa kuvan että perheen sisällä on jotain pahasti pielessä ja äiti-tytär suhde on hyvinkin fucked up ja riippuvainen.
https://www.reddit.com/r/EUGENIACOONEY/comments/au80v2/recorded_call_to…
(tämä video on vissiin siirretty, ehkä se löytyy muualta haulla? Käytännössä siinä selviää että poliisit
ovat olleet äitiin yhteydessä ja että hän oon todennut tyttärensä olevan ihan kunnossa ja terve ja kanssaan kaliforniassa). Joillekin lehdille äiti oli taas kommentoinut että "she's in good hands" Mitä tämäkin tarkoittaa sitten..
Äidin osuutta asiaan on pohdittu paljon ja jo kauan aikaa. Seuraavalla videolla kohdassa 5:25 eteenpäin joku huutaa: "I'm gonna kill her!" , "I want the money!" ja "be quiet".. Jotkut ovat spekuloineet että äiti käyttää Eugeniaa rahoittaakseen elämäänsä ja että mahdollisesti äiti on päihderiippuvainen koska hän on aina kummallinen videoilla.
Itse en oikein usko rahoittamiseen koska heillä on jo valmiiksi ainakin kaksi hienoa asuntoa eli rahaa on siis omasta takaa jo? Äiti näin muuten vaikuttaa silti oudolta ja heidän suhteensa keskenään on kummallinen.
Toivon edelleen että Eugenia olisi OIKEASTI hoidossa mutta en enää meinaa uskoa mihinkään mitä netissä kuulee. Toivottavasti hän on yhä hengissä ainakin mutta oma uskoni siihen, että hän olisi laitoksessa hoidossa alkoi näiden juttujen myötä vähentyä.
Toivon että takana ei ole äiti ja se, että tällä hoitoon hakeutumis-valheella mentäisiin vain juoruja ja welfare checkejä ym poliisien yhteydenottoja karkuun toteamalla vain että kaikki on hyvin ja apua on haettu.
Minulla on liikaa aikaa tähän caseen, mutta olen seurannut Eugeniaa jo niin pitkään että kiinnostaa kovasti miten hänelle käy.
Eugenia Cooneyn kampaaja laittoi äskettäin Instagramiin kaksi uutta kuvaa Eugeniasta, ja hän näyttää niissä olevan terveempi kuin silloin vuodenvaihteessa! Törmäsin tietoon yhdellä Youtube-videolla, mutta alla olevan linkin jutussa on nuo tuoreimmat kuvat (sivun alaosassa kaksi kuvaa, jossa Eugenialla on etuhiukset):
https://www.dailydot.com/upstream/eugenia-cooney-youtube-new-photo/ .
Blogini: https://ilouutinen.blogspot.fi/
Faith kirjoitti:
Eugenia Cooneyn kampaaja laittoi äskettäin Instagramiin kaksi uutta kuvaa Eugeniasta, ja hän näyttää niissä olevan terveempi kuin silloin vuodenvaihteessa! Törmäsin tietoon yhdellä Youtube-videolla, mutta alla olevan linkin jutussa on nuo tuoreimmat kuvat (sivun alaosassa kaksi kuvaa, jossa Eugenialla on etuhiukset):
https://www.dailydot.com/upstream/eugenia-cooney-youtube-new-photo/ .
Mielenkiintoista. Ajattelin että tuo kuolee. Aika kalpea ja sairaan näköinen on vieläkin, ehkä jäänyt jotain tuhoja anoreksiasta. Elinajanodote on varmasti lyhentynyt ainakin.
Vaikuttaa tosiaan palanneen elävien kirjoihin, hiuksetkin pysyneet päässä ainakin kampaajan kuvien mukaan. Hyvällä mallilla. Pirullinen tauti tuo kehonkuvan vääristyminen.
Huh. Kuusi vuotta, ellei enemmänkin, taisi vierähtää taudin kourissa. Se on pitkä aika.
Vierailija kirjoitti:
Vaikuttaa tosiaan palanneen elävien kirjoihin, hiuksetkin pysyneet päässä ainakin kampaajan kuvien mukaan. Hyvällä mallilla. Pirullinen tauti tuo kehonkuvan vääristyminen.
voi tulla vielä sydäri tms., googleta refeeding syndrome
Vierailija kirjoitti:
Huh. Kuusi vuotta, ellei enemmänkin, taisi vierähtää taudin kourissa. Se on pitkä aika.
Varmasti enemmänkin, olihan hän hyvin laiha ennen sairauden varsinaista pahentumistakin, siis ennen kuin siitä tehtiin haloota somessa.
Mielestäni youtuben pitäisi poistaa tällaiset videot, joista nuoret tytöt saavat huonoja vaikutteita. Tiedättekö että anorektikon alut etsivät juuri tällaista materiaalia??
Vähän ohis, mutta tietääkö kukaan miksi anorektikoilla on aina pisamaiset kasvot?? Siis varmaan jokaisella sairaalloisen laihalla henkilöllä on näyttävät pisamat/sen kaltaiset laikut kasvoissa. Ei voi olla vain sattumaa, siihen täytyy olla joku selitys ja liittyä tuohon vakavaan alipainoon. Onko kukaan muu kiinnittänyt huomiota?
Vierailija kirjoitti:
Vähän ohis, mutta tietääkö kukaan miksi anorektikoilla on aina pisamaiset kasvot?? Siis varmaan jokaisella sairaalloisen laihalla henkilöllä on näyttävät pisamat/sen kaltaiset laikut kasvoissa. Ei voi olla vain sattumaa, siihen täytyy olla joku selitys ja liittyä tuohon vakavaan alipainoon. Onko kukaan muu kiinnittänyt huomiota?
En tiedä kuin Isabelle Caron, ja hän meikkasi pisamat itselleen.
Vierailija kirjoitti:
Petekia. Pienet verisuonet repeilevät, voi liittyä moniin sairaustiloihin.
Tunnistatteko te tätä tumblr käyttäjää, joka myöskin oli/on anorektinen.
Mietin onko vielä elossa :/
Mä seurasin sitä tumblr:issa varmaan 7 vuotta sitten.
Muistaakseen venäläinen, joka tykkäs japanista. Lyhyt ja tosi laiha, vaalea iho. Yleensä turkoosi tai vaaleanpunainen pitkä tukka. Sillä oli useasti joku sininen turkoosi merimiespuku.. oisko ollu vaalean siniset silmät.. mutta käytti myös piilareita
Oli tosi suosittu, en enää löydä kun en muista nimeä.
Sillä oli tosi usein itsestään gifejä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikö se kehopositiivisuus kosketakkaan kaikkia?
Anoreksiaan kuolee jopa 10 % sairastuneista, se o oikesti vaarallinennsairaus jossa on suuri kuolleisuus. Lievään lihavuuteen ei kuole, sairaalloisen lihavuuden aiheuttamiin sairauksiin tietysti voi kuolla pitkässä juoksussa.
Useimmiten anorektikot kuolevat rytmihäiriöihin kun kehon elektrolyyttitasapaino menee sekaisin.
Hyvinpä tuo eugenia on sitten porskuttanut. Lihavuuteen tai sen liitännäissaurauksiin kuolee tasan varmasti yli 10 % sairastuneista. Lihavuus ei ole mitenkään vähemmän vaarallista kuin anoreksia! Hidas itsemurha sekin.
Kyllä, lihavuus on vaarallista, mutta sen liitännäissairauksia ilmaantuu HUOMATTAVASTI HITAAMMIN kuin anoreksian.
Ei ilmaannu. Olet ymmärtänyt asian aivan väärin. Jos otetaan yhtä paha ääriesimerkki lihavasta kuin eugenia on anoreksiasta, kuolema on jo korjannut tai ihminen on hyvin sairas ja vankina sängyssään. Anorektikoilla näyttää toimintakyky pysyvän vähän parempana.
Aivan, mutta nyt ei puhutukaan sairaalloisesta lihavuudesta vaan sairaalloisesta laihuudesta.
Yhtä juttua en ymmärrä. Siis kun anorektikot laihduttavat ilmeisesti siksi että heistä laiha vartalo on kaunis? Niin ovatko he ihan _oikeasti_ sitä mieltä, että nuo paljastuvat reisiluut ovat kaunista? Tiedän että kauneus on katsojan silmissä, mutta silti ihmettelen että miten voi käsitys kauniista erota niin paljon... Vai onko kyseessä jonkinlainen hätähuuto?
Ja ennen kuin joku hätääntynyt anorektikko tulee tähän lässyttämään niin on minusta sairaalloinen lihavuuskin hengenvaarallista ja rumaa, ihan yhtä lailla. Se ei nyt kuitenkaan liity millään tavalla tähän Eugeniaan.
Olen entinen anorektikko ja nyt jokseenkin parantunut, vaikka olen edelleen hoikka. Pahimmillani olin 39kiloa ja pituutta minulla on 160cm. En ole ikinä pitänyt noin laihoja ihmisiä kuin Eugenia kauniina. En pitänyt edes itseäni kauniina kun olin tuon 39 kiloa. Mutta jollain ihan kieroutuneella tavalla sain siitä tyydytystä, että olin niin kevyt. En tykännyt, että kehossani on mitään "muhkuroita" vaikkapa jenkkakahvojen muodossa, enkä edes siitä jos maha vähän pömpötti syömisen jälkeen jos nyt jotain söin. Olin vaan niin täysin henkisesti lamaantunut, etten oikein tajunnut tilaani, vaikka tiesin kyllä olevani sairas ja halusin olla sairas.. En tajunnut sitäkään kun ihmiset kutsuivat minua hienotunteisesti "kovin pieneksi", että se oli vain heidän tapansa sanoa, että olen ihan kuvottavan laiha. Tiesin minä kaikesta huolimatta, että saatan kuolla. Minulla oli sydämen muljahtelua ja pulssi alle 60 kertaa sekunnissa, kuukautiset loppuneet , paleli ja oli heikko olo. Mutta en oikeastaan välittänyt siitä, olin niin sairas, että olin valmis uhraamaan jopa elämäni tuolle inhottavalle sairaudelle. Anteeksi jos oli sekava kirjoitus. Olin niin sekaisin sillon, että vaikea selittää mitä päässä liikkui.
Kai tuossa on kyse siitäkin että aivot ovat niin nälkiintyneen ettei henkilö pysty enää ajattelemaan ns normaalisti. Harkintakyky on heikentynyt.
Vierailija kirjoitti:
Tunnistatteko te tätä tumblr käyttäjää, joka myöskin oli/on anorektinen.
Mietin onko vielä elossa :/
Mä seurasin sitä tumblr:issa varmaan 7 vuotta sitten.Muistaakseen venäläinen, joka tykkäs japanista. Lyhyt ja tosi laiha, vaalea iho. Yleensä turkoosi tai vaaleanpunainen pitkä tukka. Sillä oli useasti joku sininen turkoosi merimiespuku.. oisko ollu vaalean siniset silmät.. mutta käytti myös piilareita
Oli tosi suosittu, en enää löydä kun en muista nimeä.
Sillä oli tosi usein itsestään gifejä.
Tietääkö kukaan?
Mulla oli syömishäiriö teininä, 19v asti.
Voin sanoa että se on mielenterveyshäiriö, mulla oli sellainen "harha" Miasta, joka kannusti ja haukkui minua.
Kun en syönyt se Mia kannusti ja onnitteli minua, varsinkin kun oksensin juomatkin pihalle
Ei sitä itse näe millainen oli, koska näin itseni silti lihavana. Vaikka otin kuviakin. Ja paastoaminen tuntui hyvältä, syömisestä tuli pahamieli ja ällötys ja rankaisin itseäni. Mites se menikää "mikään ei tunnu yhtä hyvältä kuin laihuus tuntuu" Tuntui hyvältä paastota ja laskea kaloreita.
Se on ettei näe itseään laihana.
Olin vähän ihmeellinen hörhö silloin, vähän kuin skinsin se anorektikko.
Nykyään en uskalla kaloreita laskea, koska en taho että jään koukkuun.. silloin tiesin kalorit ulkoa.
Siitä parantuminen on pitkä tie, vieläkin stressin aikaan mietin auttaisko paastoaminen.
Tekeeköhän Eugenia tulevaisuudessa vielä videoita. Ainakin kanavansa on vielä olemassa ja videot tallella.
Eugenia on viimein takaisin Youtubessa, ja näyttää voivan paljon paremmin. Jo puhetyylistä huomaa, että on paremmassa kunnossa.
Mielestäni se, että hän on ymmärtänyt osittain sairautensa on hyvä, mutta kyllä videolla näkyy selvästi että hänen hoitonsa ovat selvästi vielä kesken ja hän myös jotenkin vähättelee asiaa. Esim yhdessä kohdassa sanoi, ettei tiennyt syövänsä niin vähän.
Hän myös sanoo olleensa hoidossa vain kuukauden. Joten aika huolestuttavalta kuulostaa.
Parane pian, Eugenia!