Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Vanhemmat kertovat Touhulan arjesta: ”Tämä on niin absurdia, että kukaan ei usko”

Vierailija
07.02.2019 |

Ainakin osassa Touhulan päiväkoteja vajaa mitoitus tuntuu olevan sääntö, ei poikkeus. Vanhemmat kertovat myös siivottomista tiloista, pesemättömistä potista, kihomadoista, lakanattomista sängyistä ja liian vähästä ruuasta.
Monet vanhemmat ovat ottaneet yhteyttä Taloussanomiin ja kertoneet kokemuksistaan Touhulan päiväkodeissa eri puolilla maata.

https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000005993415.html

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
07.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Vierailija
2/12 |
07.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin että yksityinen hoitaa niin paljon paremmin, tehokkaammin ja halvemmalla kuin kunnallinen xD Nyt kokkareiden on keksittävä uudet valheet.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
07.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opiskelin lähihoitajaksi, jouduin kyseisen ketjun päiväkotiin harjoittelujaksolle. Me, opiskelijat, ilman kokemusta lapsista, jouduimme 20 eskarin kanssa ulkovalvontaan, ilman ohjausta. Meitä opiskelijoita käytettiin hoitajina, paikaten henkilökunnan aliresurssointeja. Emme saaneet ohjausta, koska paikalla ei ollut ohjaavaa henkilökuntaa. Ongelma ei poistu, ketjua poistamalla.

Vierailija
4/12 |
07.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Opiskelin lähihoitajaksi, jouduin kyseisen ketjun päiväkotiin harjoittelujaksolle. Me, opiskelijat, ilman kokemusta lapsista, jouduimme 20 eskarin kanssa ulkovalvontaan, ilman ohjausta. Meitä opiskelijoita käytettiin hoitajina, paikaten henkilökunnan aliresurssointeja. Emme saaneet ohjausta, koska paikalla ei ollut ohjaavaa henkilökuntaa. Ongelma ei poistu, ketjua poistamalla.

Itselläni sama kokemus Vantaalta. Sain varoituksen, kun uskalsin kyseenalaistaa paikan hoitokäytäntöjä. Vaihdoin alaa,onneksi sain sukulaiseni myötävaikutuksella työn toiselta alalta. Jos uskallat kyseenalaistaa hoiva-alalla huonon hoidon, joudut lähtemään, etkä saa töitä enää alalta, koska piirit ovat niin pienet. Musta lista on olemassa.

Vierailija
5/12 |
07.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omalla tavallaan nämä on kivoja kertomuksia, koska tällä palstalla samoista jutuista on tähän asti puhuttu siten, että älä valehtele, ainakin minun lapseni päiväkodissa kaikki on kunnossa. Aina on hoitajia eikä koskaan ole olleet opiskelijan kanssa keskenään. Totuus on ihan toinen!

Vierailija
6/12 |
07.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omalla tavallaan nämä on kivoja kertomuksia, koska tällä palstalla samoista jutuista on tähän asti puhuttu siten, että älä valehtele, ainakin minun lapseni päiväkodissa kaikki on kunnossa. Aina on hoitajia eikä koskaan ole olleet opiskelijan kanssa keskenään. Totuus on ihan toinen!

Vierailija
7/12 |
07.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähän ihmettelen vanhempia, jotka vievät lapsiaan Touhulalle hoitoon, JOS ovat kuulleet juttuja näistä. Eivät usko? Itse tutkin tarkkaan lasteni hoitopaikkaa katsellessani, ettei näistä paikoista ole kyseenalaisia huhuja esim henkilökunnasta. Omalla paikkakunnallani on esimerkiksi yksi päiväkoti, jonka hlökunta on todella ilkeää eikä selvästi mitenkään lapsirakkaita ihmisiä. Tuo päiväkoti on lähimpänä kotiamme, mutta vien ilomielin lapset 4km kauemmaksi, kun siellä on todella hyvä päiväkoti.

Vierailija
8/12 |
07.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kihomatoja. Suomi taitaa olla nykyisin kehitysmaa.

Vierailija
9/12 |
07.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vähän ihmettelen vanhempia, jotka vievät lapsiaan Touhulalle hoitoon, JOS ovat kuulleet juttuja näistä. Eivät usko? Itse tutkin tarkkaan lasteni hoitopaikkaa katsellessani, ettei näistä paikoista ole kyseenalaisia huhuja esim henkilökunnasta. Omalla paikkakunnallani on esimerkiksi yksi päiväkoti, jonka hlökunta on todella ilkeää eikä selvästi mitenkään lapsirakkaita ihmisiä. Tuo päiväkoti on lähimpänä kotiamme, mutta vien ilomielin lapset 4km kauemmaksi, kun siellä on todella hyvä päiväkoti.

Meillä ilmoitetaan, mihin päiväkotiin lapsi menee. Voi olla kunnallinen tai yksityinen, kunta antaa palvelusetelin. Itse ei saa valita, saa vain ehdottaa.

Vierailija
10/12 |
07.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niinpä niin. Sitten kun yhtälöön vielä lisätään se että nykyään yhä isompi osa oppimisista tapahtuu työpaikoilla (pitemmät harjoittelujaksot), työpaikkaohjaajat ei saa enää ohjaamisesta korvausta (syö motivaatiota) ja lähihoitajakouluun pääsee ilman soveltuvuuskokeita tai sellaiset jotka ovat saaneet testeitä 0 pistettä (joilla ei ole esim. edes alkeellisia kykyjä huolehtia itsestään saatikka toisesta ihmisestä) niin tarviiko oikeasti ihmetellä miksi kaikki menee päin p**settä?

t. Varhaiskasvatuksen hoitaja

Vierailija
11/12 |
07.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meillä ilmoitetaan, mihin päiväkotiin lapsi menee. Voi olla kunnallinen tai yksityinen, kunta antaa palvelusetelin. Itse ei saa valita, saa vain ehdottaa.

Ai :o olihan meilläkin tosiaan se lappunen täytettävä, mistä ruksittiin ne päiväkodit, mitkä "käy". Ruksin vain tuon yhden ja ilmoitin mikä ei ehdottomasti käy. Ihan suosiolla pääsivät tuohon mihin toivoinkin, ei ollut mikään ongelma. Periaatteessa en tietty siis itse saanut päättää, mutta vaikuttaa ja paljon. Jos olisi väkisin tarjottu vain tuota lähintä päiväkotia, olisin keksinyt jotain muuta. Olis varmaan jopa muutettu lähemmäs sitä toista, jolloin olis vedottu siihen että kun tuo on lähimpänä :D

Vierailija
12/12 |
07.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ai :o olihan meilläkin tosiaan se lappunen täytettävä, mistä ruksittiin ne päiväkodit, mitkä "käy". Ruksin vain tuon yhden ja ilmoitin mikä ei ehdottomasti käy. Ihan suosiolla pääsivät tuohon mihin toivoinkin, ei ollut mikään ongelma. Periaatteessa en tietty siis itse saanut päättää, mutta vaikuttaa ja paljon. Jos olisi väkisin tarjottu vain tuota lähintä päiväkotia, olisin keksinyt jotain muuta. Olis varmaan jopa muutettu lähemmäs sitä toista, jolloin olis vedottu siihen että kun tuo on lähimpänä :D

Just. No täällä ei ole mitään mahdollisuuksia päästä muualle. siirtojonossa ollaan oltu kuukausikaupalla. Kunnalliset on täynnä puolipäiväisiä virikehoitolapsia, joten työssäkäyvien on vietävä lapsensa yksityisiin jos meinaa töissä käydä.