Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Eurokangas leikkaa verhot väärin

Kiukkuinen
07.02.2019 |

Ostin verhokankaan Eurokankaasta. Luotin siihen, että kangas on oikein leikattu. Kun ripustin verhot tankoon huomasin jopa parin sentin pituuserot verhoissa. Käytin samoja senttimääriä verhojen lyhentämiseen . Miksi kankaat leikataan hutiloiden. Eikö nykyään löydy tekniikkaa avuksi jos myyjät on näin onnettomia. Kangas maksoi paljon ! Kiitos Eurokangas . Pitäisi vetää lankasuora.

Kommentit (19)

Vierailija
1/19 |
07.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lankasuora ei nykyään auta kun kankaat ovat jo tehtaalta tullessaan ihan vääristyneitä. Itse vetäisin kotona lanka"suorat" kankaasta ja sain lankavinot kappaleet. En tajua miten ne eivät tehtaalla saa kangasta suoraan :D

Vierailija
2/19 |
07.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lankasuora ei nykyään auta kun kankaat ovat jo tehtaalta tullessaan ihan vääristyneitä. Itse vetäisin kotona lanka"suorat" kankaasta ja sain lankavinot kappaleet. En tajua miten ne eivät tehtaalla saa kangasta suoraan :D

Viimeistely lienee mennyt vituralleen. Vinoa kangasta lienee mahdotonta kutoa, siksi lankasuorankin pitäisi toimia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/19 |
07.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen huomannut saman. Esim Vallilan verhoja en enää osta, kun jouduin lyhentämään, niin totesin, että ovat aivan vinoja.

Olen paljon ompeleva ihminen ja huomannut kankaiden p..ska laadun.

Enää ei lankasuoraan todellakaan voi luottaa. Itsellä noissa Vallilan verhoissa olisi toinen reuna ollu yli 5 cm lyhyempi.

Lakanoissakin huomaa vinouden, kun päärmeet ovat ihan kieroja.

Mitähän voisimme asialle tehdä.

Kangaskutomot takaisin Suomeen.

Vierailija
4/19 |
07.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Viimeistely lienee mennyt vituralleen. Vinoa kangasta lienee mahdotonta kutoa, siksi lankasuorankin pitäisi toimia.

Vinon kankaan kutominen onnistuu huonosti kiristetyillä loimilla vallan mainiosti. Halvat kankaat on semmoisia joskus. 

Vierailija
5/19 |
07.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siellä myydään halpamaissa myrkyillä kyllästettyä roskaa. Itse en ikimaailmassa ostaisi. Älkää nyt niitä myyjii syyttäkö! Ei ke sille voi mitään että joutuvat roskaa myydä.

Missä kaupassa tämä oli? Kuulin huhua että siel henkilöstö on aivan puhki.

Vierailija
6/19 |
07.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei olisi ollut kovin vaikeaa mitata verhot etukäteen ennen ompelua. Älä sure,minulle on käynyt samoin,on se ärsyttävää.

Vierailija
7/19 |
07.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on ihan päinvastainen kokemus. Ostin sieltä marraskuussa verhokangasta ja ompelutin ne siellä verhoiksi. Oli tosi hyvin tehty ja olen todella tyytyväinen lopputulokseen. Tämä oli Porin Eurokankaassa.

Vierailija
8/19 |
07.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En tiedä.. Riivin lankoja (suht paksu kangas) yksi lanka kerrallaan pois ja uskoin, että se suoristuu. olisin saanut nyppiä kankaan olemattomiin, koska se ei koskaan suoristunut. Pesin, kuivasin, yritin lankasuoraa, mutta ei... Eikä voida olettaa, että asiakas ostaa metrin ylimääräistä kangasta, että saisi riivittyä sen keskeltä suoran kaistaleen...

Vierailija
9/19 |
07.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen huomannut saman. Esim Vallilan verhoja en enää osta, kun jouduin lyhentämään, niin totesin, että ovat aivan vinoja.

Olen paljon ompeleva ihminen ja huomannut kankaiden p..ska laadun.

Enää ei lankasuoraan todellakaan voi luottaa. Itsellä noissa Vallilan verhoissa olisi toinen reuna ollu yli 5 cm lyhyempi.

Lakanoissakin huomaa vinouden, kun päärmeet ovat ihan kieroja.

Mitähän voisimme asialle tehdä.

Kangaskutomot takaisin Suomeen.

Suomalaisilla ei ole rahaa maksaa niin, että kutomoilla eläisi, muutenhan niitä olisi edelleen. Villasukkaefekti: Kaikki haluavat ostaa käsintehdyt villasukat, mutta kukaan ei halua maksaa edes lankojen hintaa (saati, että työstä).

Vierailija
10/19 |
07.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos arvokkaasta palautteestanne, arvon asiakkaat. Kehitämme palveluprosessiamme aktiivisesti palautteidenne pohjalta, kiitos vielä kerran ja mukava talven jatkoa!

Vierailija
11/19 |
07.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä on parempi ostaa verhot valmiiksi ommeltuina, niin mahdollisesta virheestä voi reklamoida liikkeelle.

Tai tarkistaa kangas ennen ompelua.

Nyt on paljon mahdollista, että ap tyri itse, mutta sitähän ei myyjäliike sano.

Painokankaissa on aina tehtävä kompromissi kuvion ja suoruuden välillä.

Vierailija
12/19 |
07.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Painokuviollinen sisustuskangas on wt. Ei se kelpaa kuin sisustustauluun.

Laatutietoinen ostaa kuosiinkudotun, tyylitietoinen yksivärisen kankaan.

Vierailija
13/19 |
07.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on vielä ullakolla jemmassa 70-luvun alusta suomalaisia painokankaita ja nykyisiin verrattuna ero on kuin yöllä ja päivällä.

Luulisi, että suomalainenkin voisi vaatia, että ulkomaiset tehtaat valmistaisivat kunnollisia tuotteita.

Jälleenmyyjille vastuu tästä.

Vierailija
14/19 |
07.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eurokankaassa on hinta-laatusuhde huono. Valikoimakin on aina 5-10v. jäljessä, jos vertaa esim. muun Euroopan valikoimaan. Verhokuosit ovat varsinkin vanhahtavia ja esim kuviollista vuorikangasta siellä ei ole lainkaan. Ostin verhokankaat aikanaan Hki keskustassa Fredan ja UKk kulmassa olevasta kangaskaupasta (nimeä en muista). Sitä ei enää ole tai se on muuttanut.

Vierailija
15/19 |
07.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Verhot ommellaan suoraan kulmaan, jotta verhoista saadaan oikealla tavalla laskeutuva. Koneet eivät koskaan pysty tekemään suoraa kangasta ja kangas käsitellään esimerkiksi tärkillä, jotta siihen saadaan ryhtiä. En verhoammattilaisen en koskaan suosittele verholle pesua kuin vasta ihan pakon edessä. Verho kerää itseensä pölyä, mikä lähtee tuulettamalla pois.

Kangas on elävä materiaali ja kuvio (oli se sitten kudottu tai painettu) ei välttämättä myöskään osu ihan millilleen kohdilleen verhomittaan eli jos verho on kuviokohdistettuna pientä heittoa voi tulla. Sen takia ei koskaan kannata luottaa leikkuumittaan vaan verhoa ommellaan verhon pituus mitataan vaakatasossa pöydän tai lattian päällä yhtenäisellä metallimitalla. Kangaskaupassa käytettävällä keppimitalla on epätodennäköistä saada verhoista millilleen yhtäpitkiä, riippuen vielä materiaalin venyvyydestä. Mitatessa pätkissä tulee helposti jonkin verran heittoa. Jos lähdetään mittaamaan erittäin tarkasti, käy helposti niin, että tiukalla rullalla ollut venynyt kangas palautuu normimittaan ja leikattu verho jää liian lyhyeksi. Tämä on paljon isompi huolen aihe kuin hieman erimittaiseksi leikatut verhopalat.

Vierailija
16/19 |
07.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Verhoja ei oikeaoppisesti kuulu vetää lankasuoraan ylätaitoksestaan, vaan jätetään sentti pari molemmilta reunoilta pidemmäksi riippuen kankaan materiaalista, koska muutoin nostaa sivuilta ja tästä syystä joudutaan ompelemaan kaitaleella. Sivureunoista leikataan hulpilot pois ennen taitosta jotta ei kinnaa lisää. Näkee aivan kamalia virityksiä.

Vierailija
17/19 |
10.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen teettänyt pellavaverhot ja ne olivat millilleen suorat ja juuri oikean mittaiset. Ei syyllistetä liikettä. Kannattaa ostaa laatua.

Vierailija
18/19 |
10.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen teettänyt pellavaverhot ja ne olivat millilleen suorat ja juuri oikean mittaiset. Ei syyllistetä liikettä. Kannattaa ostaa laatua.

Vierailija
19/19 |
20.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ostanut kahdet verhokankaat Eurokankaasta, pyysin ne valmiiksi leikattuna että voin ommella ne nopsasti. No miten kävi, kummassakin tapauksessa umpikierot. Verhot olivat yli 10 cm vinot. Se nopeudesta, uusiksi meni.

Eurokangas on kyllä niin onneton, valikoimakin viime vuosikymmeniltä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kahdeksan kaksi