Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Haluan laihtua 5-10kg, mutten tulla heikommaksi. Auttakaa, palstaekspertit!

Vierailija
07.02.2019 |

Lääkärissä selvisi, että olen lievästi ylipainoinen. Lääkäri tosin totesi, että mulla on myös selvästi paljon lihasmassaa, eikä pitänyt tilannetta mitenkään vakavana. Lähinnä itse vaan sanoin, että kyllä painoa on nyt selvästi liikaa ja lääkäri varovasti puhui muutamasta kilosta. Itse tiedän, että ihan vaan läskiäkin on. Koko kroppa on pehmustettu. Itse määrittelemäni ihannepaino on tästä kymmenen kiloa vähemmän.

Mulle ulkonäkö ei ole tärkeä juttu, eikä lihasten koko ole mikään semmoinen asia, josta välitän, mutten halua lihasten tulevan heikommiksi. Laihdutin joskus tuon 10kg, mutta sen seurauksena palelin aika paljon ja lihakset heikentyi selvästi. Laihdutin tosin ehkä liian nopeasti.

Mikä on sopiva päivittäinen kalorivaje? Mitä pitäisi huomioida? Olen ruokavaliosta karsinut pois vehnää ja muuta höttöä. Tähän painoonkin pääsin syömällä liikaa ja vääriä juttuja. Ja ehkä kaljanjuonnillakin on asian kanssa tekemistä. Syön vain kaksi kertaa päivässä, mutta viime vuosina aterioiden koko ja sekä rasvan että suolan määrä on kasvanut. Joskus, tai aika useinkin, olen korvannut toisen aterian sipsipussilla.

Kävelen paljon joka päivä (>10 km) ja kotona treenaan miten pystyn ja jaksan. Pystyn hölkkäämään puolimaratonin.

Kommentit (2)

Vierailija
1/2 |
07.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

"kotona treenaan miten pystyn ja jaksan"

Hanki salikortti. Todennäköisesti tulet vahvemmaksi ja saat samalla rasvaa pois

Vierailija
2/2 |
07.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"kotona treenaan miten pystyn ja jaksan"

Hanki salikortti. Todennäköisesti tulet vahvemmaksi ja saat samalla rasvaa pois

Ehkä pitäisi. En tosin osaa käyttää mitään laitteita, enkä tiedä, millä painoilla mun pitäisi sitten tehdä jotain. Jonkun pitäisi opastaa ainakin ensimmäisillä kerroilla. Se varmaan maksaisi sitten.

Tuntuu kalliilta, mutta toisaalta nykyisin varmaan tuhlaan saman summan kaljaan ja ties mihin turhaan. Oikeastaan on ihme, etten ole tämän painavampi. Tai huonommassa kunnossa tuon kaljan kittaamisen takia.

Pitää tosissaan tutkia noita saliasioita.

ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla