Mitä tarkoittaa "hyvä stressinsietokyky" persoonallisuustestissä?
Jos persoonallisuustestissä kysytään "Onko sinulla hyvä stressinsietokyky?", mitä sillä tarkoitetaan? Miten hyvä stressinsietokyky ilmenee? Stressi on ymmärtääkseni henkinen tila joka tulee suorituspaineen ja kiireen alla. Miten siis ilmenee se että sietää hyvin sitä henkistä tilaansa? Siten vain että pystyy jatkamaan arjen tehtävien suorittamista?
Kommentit (7)
Kyllähän kaikki ihmiset stressiä tuntee, eli väitän olevan toimintakykyä.
Minulla on stressiä sietävä mies, voi ottaa hurjia lainoja, pelata heiluvilla osakkeilla yms. Kyllä häntäkin kauhistuttaa, mutta se aiheuttaa korkeintaa sydämentykytyksiä. Ei mene yöunet.
Vierailija kirjoitti:
Jos persoonallisuustestissä kysytään "Onko sinulla hyvä stressinsietokyky?", mitä sillä tarkoitetaan? Miten hyvä stressinsietokyky ilmenee? Stressi on ymmärtääkseni henkinen tila joka tulee suorituspaineen ja kiireen alla. Miten siis ilmenee se että sietää hyvin sitä henkistä tilaansa? Siten vain että pystyy jatkamaan arjen tehtävien suorittamista?
On. Sillä tarkoitetaan kestävyyttä.
Se ilmenee näkemällä kokeneemmalta ihmiseltä eikä stalkkauksen ja tuijottamisen voimalla ja se siis ilmenee niin että kestää vaikka stalkkausta ja tuijottamista. Näin ei voi kyllä voi jatkaa arjen tehtäviä suorittamalla jos ei ole sitä asiaa tai esinettä millä tehdään työtä, mutta stalkkaus ja tuijottaminen ei kyllä kuulu tähän työn kuvaan koska se on kiusaamista.
Joidenkin mielestä, mitä muuta voisi nähdä tästä?
Toisten mielestä tästä ei voi nähdä mitään.
Vierailija kirjoitti:
Kyllähän kaikki ihmiset stressiä tuntee, eli väitän olevan toimintakykyä.
Minulla on stressiä sietävä mies, voi ottaa hurjia lainoja, pelata heiluvilla osakkeilla yms. Kyllä häntäkin kauhistuttaa, mutta se aiheuttaa korkeintaa sydämentykytyksiä. Ei mene yöunet.
Voiko olla joissakin tilanteissa hyvä stressinsietokyky, ja toisissa huono?
Itse en pätkääkään jännitä esim. pääsykokeita tai yksin matkustamista. Sen sijaan ahdistun sosiaalisissa tilanteissa. Monella taas on päinvastoin.
Se tarkoittaa että ihmisellä on hyvä stamina. Kestävyyttä eli staminaa kaikilla ei ole vaikka olisi stressinsietokykyä, sen takia työpaikkoihin on haastattelut.