Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Muita joiden mielestä kortin käyttö on parempaa ja helpompaa taloudenhallintaa kuin käteinen?

Vierailija
07.02.2019 |

Pankkitilin saldon näkee helposti. Jos osa/ kaikki käteisenä, sitä pitäisi erikseen laskeskella.
Kortilla maksaessa aina tasaraha, ei kerry hiluja joita sitten tunkea ties mihin keräyksiin ja peliautomaatteihin tai lapsille karkkirahaksi.
Kortin käytöstä jää tieto talteen mitä ostit ja milloin, käteisestä et tiedä ellet säilö kaikkia kuitteja.
Joskus etukäteen mietitty budjetti pitää ylittää jos on vaikka unohtanut budjetoida pakollisen menon tai joku supertarjous osuu kohdalle. Hankalaa jos siinä tilanteessa pitäisi etsiä automaatti tai jopa pankin konttori.
Käteinen on mielestäni lisäksi paljon turvattomampi vaihtoehto jos lompakko katoaa tai varastetaan.

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
07.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytän käteistä. Nostan joka kuukausi 700 e käyttörahaa ruokaan ja bensaan . Paljon helpompaa pitää kirjaa paljonko viikossa kuluu rahaa. Kortilla ostaa paljon ylimääräistä kun ei näe sitä rahamäärää mikä todellisuudessa kuluttaa kaikkeen turhaan

Vierailija
2/7 |
07.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Käytän käteistä. Nostan joka kuukausi 700 e käyttörahaa ruokaan ja bensaan . Paljon helpompaa pitää kirjaa paljonko viikossa kuluu rahaa. Kortilla ostaa paljon ylimääräistä kun ei näe sitä rahamäärää mikä todellisuudessa kuluttaa kaikkeen turhaan

Miksi vastasit vaikka olet erimieltä =)

Miksi muuten kortilla ostaessa ei nä mutta käteisellä ostaessa näkee??

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
07.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen itse käteisen kannattaja. Kortilla ei välillä muista paljon on tilillä ja saattaa ostaa enemmän asioita, kun olisi pitänyt tai muuten käyttää rahaa. Olen myös hyvin samanlainen aiemman kirjoittajan kanssa, että nostan tietyn määrän rahaa ja käytän käteisellä. Pienet hilut laitan sitten säästöön erikseen. Parin vuoden jälkeen noista hiluista on jäänyt kivat säästöt :) 

Vierailija
4/7 |
07.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tarvi muistaa paljonko on tilillä, senhän näkee kännykästä minuutissa!

Ap.

Vierailija
5/7 |
07.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samaa mieltä aloittajan kanssa. Käteisnostoistahan juuri ei näe minne raha on mennyt - korttiostoista näkee automaattisesti missä tulikaan Shoppailtua. Ja sentitkin jää suoraan tilille säästöön, eikä katoa taskunpohjille!

Vierailija
6/7 |
07.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei tarvi muistaa paljonko on tilillä, senhän näkee kännykästä minuutissa!

Ap.

Eivät kaikki linkitä pankkitilejään känykkäänsä. Minä en ainkaan. Toisaalta ei minulla ole myöskään älypuhelinta, kun en näe syytä miksi sellaista hankkia. 

Ehkä olen vähän vanhanaikainen! 

Vierailija
7/7 |
07.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Samaa mieltä aloittajan kanssa. Käteisnostoistahan juuri ei näe minne raha on mennyt - korttiostoista näkee automaattisesti missä tulikaan Shoppailtua. Ja sentitkin jää suoraan tilille säästöön, eikä katoa taskunpohjille!

Sellaiselle henkilölle, joka elää budjetilla on käteismaksu helpompaa. Silloin nostaa viikkobudjetin verran rahaa ja saa käyttää vain sen. Pelkästään korttitekniikalla voi mennä herkemmin yli sen määrän, koska ei ole sitä tiettyä summaa käytettävissä, vaan koko kuukauden summa näkyy tilillä. 

Myös silloin tulee ne sentitkin käytettyä, kun taas pikkuhilut olisi muuten mennyt todennäköisesti säästöpossuun. 

Mutta varmaan eri ihmisille toimii erilaiset tyylit :) mitäpä niistä turhaa lähteä väittelemään! 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yksi yhdeksän