Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi jotkut ihmiset käyvät kahviloissa päivittäin?

Vierailija
07.02.2019 |

Eihän se nyt tavallaan minulle kuulu, mutta ihmettelen silti että joku haluaa kipata niin paljon rahaa sinne. Ei kai se voi enää käydä oikein elämyksestäkään jos siellä istuu joka päivä, tylsistyy jo siihen. Kauheasti tulee maksaneeksi pitkällä aikavälillä siitä ilosta. Ymmärrän kyllä että sillon tällöin on kivaa kahvitella, mutta ei se kulutuskohteista kaikkein viisain ole.

Kommentit (43)

Vierailija
21/43 |
07.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Faija oli sairaseläkkeellä 25 vuotta, asui yksin....mitäpä sillä muutakaan tekemistä oli kuin ajella bussilla kaupungille ja käydä kahvilla.

Vierailija
22/43 |
07.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eihän se nyt tavallaan minulle kuulu, mutta ihmettelen silti että joku haluaa kipata niin paljon rahaa sinne. Ei kai se voi enää käydä oikein elämyksestäkään jos siellä istuu joka päivä, tylsistyy jo siihen. Kauheasti tulee maksaneeksi pitkällä aikavälillä siitä ilosta. Ymmärrän kyllä että sillon tällöin on kivaa kahvitella, mutta ei se kulutuskohteista kaikkein viisain ole.

Niin paljon rahaa? No okei, Helsingissä kahviloissa on kallista (taas yksi syy, miksi en haluaisi asua siellä), mutta täällä päin kahvilassa pärjää jo oikein hyvin 3,50 eurolla, jos haluaa leivoksen, niin tuskin menee yli 6 euroa.

Ja siellä on sellainen ei-yksinäinen tunnelma, toisin kuin kodin hiljaisuudessa on, vaikka yksin menisikin. Siellä näkee muita ihmisiä, tuntee kuuluvansa joukkoon, niihin, jotka ovat liikenteessä. Tietenkin joku voi kokea, että siellä yksinäisyys tiivistyy, mutta mulla ainakaan ei, koska en ole yksinäinen. Mä en vain tapaa mun ystäviä kovin usein, koska emme asu lähekkäin, joten he eivät liity kahvillakäymisiini.

En ole joku joka käy kahvilassa joka päivä, mutta voisin kuvitella käyväni.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/43 |
07.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en oiikein ymmmärrä, siis kenelllä on aikaa istua kaahviloisssa kuin kirjailijoilllla ja taiteilijoiilla, opiiskelijoillla jotka valitseee kahvilan kiirjaston sijaaan. Eikö joku vähää hienistuneempi päivitys olisi bubikulttturista kuten joku gastrobubii.

Vierailija
24/43 |
07.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Max'in kahvila Munkassa on oikea kohtaamispaikka. Samanlainen on Kauklahden Halmeen leipomo.

Vierailija
25/43 |
07.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä en oiikein ymmmärrä, siis kenelllä on aikaa istua kaahviloisssa kuin kirjailijoilllla ja taiteilijoiilla, opiiskelijoillla jotka valitseee kahvilan kiirjaston sijaaan. Eikö joku vähää hienistuneempi päivitys olisi bubikulttturista kuten joku gastrobubii.

No eläkeläiset kanssa tieetysti.

Vierailija
26/43 |
07.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotkut tekee töitäkin kahvilassa,esim. kirjoittaa.

Vierailija
27/43 |
07.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyn kahviloissa tekemässä läppärillä töitä kahden työmenon välissä. 

Vierailija
28/43 |
07.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska elämä on kotona. Töistä kotiin ja tylsän puolison kanssa suunnittelemaan perhe-elämän sääntöjä, hankintoja ja juomaan tarjouskahvia.

Vierailija
29/43 |
07.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

No voi jestas aapee. Miten se on sulta pois, että joku TOINEN käy kahvilassa joka päivä? Ei sun itsesi tarvitse sinne mennä, ei ikinä, jos ei kerran miellytä.

(Mutta onneksi on näitä vakiasiakkaitakin, jotka pitävät kahvilat pystyssä ja bisneksen pyörät pyörimässä.)

Vierailija
30/43 |
07.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä saatoin käydä työttömänä kotirouvana vieraassa maassa ollessani kaksi kertaa päivässä kaupassa ihan vain siksi, että oli kivaa välillä pyöriä muiden ihmisten läheisyydessä tai oikeastaan päästä pois neljän seinän sisältä.

Vierailija
31/43 |
07.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rikaskin voi käyttää järkeään. Minä en ollut lapsena rikas, en koskaan käy "kahviloissa". Nyt salkkuni arvo on seitsennumeroinen. Voisin ostaa "kahvilan".

Vierailija
32/43 |
07.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Rikaskin voi käyttää järkeään. Minä en ollut lapsena rikas, en koskaan käy "kahviloissa". Nyt salkkuni arvo on seitsennumeroinen. Voisin ostaa "kahvilan".

Eikö tuotot vieläkään riitä käymään kahviloissa?

Vierailija
33/43 |
07.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomessa kahviloissa onkin niin kallista, joten ei ihme, että joku tätä kyselee.

Esim. Portugalissa kuppi espressoa maksaa 50 senttiä ja hyvin monilla on tapana käydä juomassa kupillinen joka päivä ja turisemassa mukavia tuttujen kanssa. Myös Espanjassa näkee hyvin paljon eläkeläisiä kahvilla päivittäin, vaikka tuskin kaikilla on kovinkaan paljoa rahaa.

Vierailija
34/43 |
07.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuka nyt kahvilassa kävisi siksi, että se on "järkevää"...  :D

Kahvilassa (ja elokuvissa ja teatterissa ja konsertissa ja tanssimassa ja niin edelleen ja niin edelleen) käydään siksi, että se on kivaa.

Vierailija
35/43 |
07.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos kahvilaan joku kymppi päivässä menee niin ei paljon tuollaisia pikkurahoja edes huomaa. Eipähän tarvitse ajaa kotiin asti juomaan kahvia ja tekemään sitä leipää kerran joku muu tekee sen rahaa vastaan kätevästi matkan varrella. 

Sarkastinen kommentti bongattu. Kahvilaan jokunen kymppi päivässä tekee ison loven kenen tahansa budjettiin. Esim. 10ex30 tekee 300 e kuussa. Tietysti jos kyseessä on lounas kahvilassa, ymmärrän.

Vierailija
36/43 |
07.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos kahvilaan joku kymppi päivässä menee niin ei paljon tuollaisia pikkurahoja edes huomaa. Eipähän tarvitse ajaa kotiin asti juomaan kahvia ja tekemään sitä leipää kerran joku muu tekee sen rahaa vastaan kätevästi matkan varrella. 

Sarkastinen kommentti bongattu. Kahvilaan jokunen kymppi päivässä tekee ison loven kenen tahansa budjettiin. Esim. 10ex30 tekee 300 e kuussa. Tietysti jos kyseessä on lounas kahvilassa, ymmärrän.

No 300e /kk ei ole kaikille iso raha.

Vierailija
37/43 |
07.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No 300e /kk ei ole kaikille iso raha.

Eikä ostokset joka kerta mitään kymppiä maksa

Vierailija
38/43 |
07.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä käyn kahvilassa valehtelematta joka ikinen kerta kun käyn kaupungilla. Kahvi tulee aina otettua, muuten tarpeen mukaan. Usein salaatti, joskus croissantti. Joskus kun käyn jonkun kanssa, otan leivoksen.

Mulla on aika vaikeeta nyt, ja kahvilakäynnit tuo energiaa arkeen.

Vierailija
39/43 |
07.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kai kuitenkin aikuisena jo uskot "kahviloihin" vaikka et ole sellaisessa sisällä päässytkään käymään?

Vierailija
40/43 |
07.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kahviloiden hedelmä sekoitukset, Marja smmothiet ovat hyvä, terveellinen tankkaus. Kiireen keskellä, oiva vaihtoehto. Aikaa menee 2 minuuttia, kun vetää sellaisen. Ja basnalke taas.

No mitäpä se tuollainen bansalke on? Jo toinen viesti (sinultako molemmat?), jossa tuo sana esiintyy.

Aina muutaman minuutin pysähdys sinulla ja sitten tuo bansalke. Kerro.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kolme viisi