feminiininen mies
minkälainen on teidän mielestä feminiininen mies? mikä tekee miehestä feminiinisen?
Kommentit (7)
Vierailija kirjoitti:
minkälainen on teidän mielestä feminiininen mies? mikä tekee miehestä feminiinisen?
Ennen kaikkea liikkeet ja eleet, turha keikailu.
Feminiininen voi olla monella tavoilla, ulkomuodollisesti, mielenkiinnonkohteilta, luonteenpiirteiltä... Ja toki hyvin tulkinnanvaraistakin, eri kulttuureissa on eroa millaisia piirteitä pidetään naisellisina ja miehisinä.
Itse olen ulkonäöltä feminiininen (lyhyt, leveä lantio ja laiha keskivartalo, pyöreät kasvonpiirteet jne.), mutta luonteeltani ja kiinnostuksenkohteiltani sitten ympäristöön verraten aika tyypillisen maskuliininen mies.
No voi olla erilailla feminiininen.
Esim. voi olla sellanen, joka ei oo mitenkään karski, vaan enemmän käytös pehmeetä, sitten vaikka panostaa tosi tarkasti johonkin ulkonäköön ja laittaa itseään paljon, esimerkkinä.
sit voi olla vaikka normaalin näkönen, mut jol on naisellinen käytös jotenki esim. kiljuu, kikattelee, suuttuu helposti vaikka emt.
sit voi olla vaikka hintelä ja laiha,
siis tosi outo kysymys, koska voi olla eri tavalla feminiininen.
ja se että jossakin on jtn feminiinisiä piirteitä, ei tee miehestä mitään naista tai huonoa.
mut sit voi olla et niit feminiinisii piirteit on jotenkin ylikorostuneesti, jollonka menee miinuksen puolelle.
voi olla hyvälläki tavalla feminiininen, esim. rakastaa romantiikkaa, uskaltaa puhuu avoimesti tunteistaan, on kauneudentajunen positiivisella tavalla, arvostaa estetiikkaa positiivisella tavalla
Oon muuten kiinnittänyt huomiota siihen miten monella nuorella ja muuten sopusuhtaisella miehellä nykyään on leveä lantio. Tähänkö on nyt tultu, e-pillerien jämät juomavesissä ja muovien estrogeenimäiset vaikutukset?
En tiedä, mutta feministinen mies on tällainen irvikuva