AAAAARGH! Valokuva vuodelta 1991. Onko kuvassa näkyvä reppu se, minkä luulen sen olevan?
Kuvan teksti kuuluu:
"Matkustajia bussissa Oulussa vuonna 1991."
Kuva näkyy tuon linkin takaa:
https://www.kaleva.fi/uutiset/galleriat/oulussa-liikennoi-haitaribussi-…
Mutta onko tuossa kuvassa näkyvä reppu juuri se, minkä luulen sen olevan? Onko se todellakin juuri SE reppu? Onko jo tuolloin nuo reput olleet keskuudessamme?
Nyt heikottaa, nyt heikottaa...
Kommentit (20)
Minä näin tuollaisen repun jo v. 1982 Kööpenhaminassa.
90-luvulla ne ei niinkään olleet muodissa, enempi kasarin juttu ja nyt tällä vuosituhannella.
Minulla oli suomenruotsalaisella alueella opiskellessa sininen Kånken-reppu ja takki vuonna 1981, siellä se oli suurta muotia.
Aiemmin ne ei olleet trendikkäitä.
Tähän voisi vastata, että vuodet vierivät ja maailma muuttuu mutta Kånkenit ei. :)
On yksi asia joka pysyy ja se on Kånken-reput. :)
Etulinjalaiset hankkivat Kånkenin jo 1970-luvulla.
Mulla oli semmoinen oranssihko Kånken joskus 83-84.
Olin silloin ala-asteella, en muista oliko se "trendikäs" silloin ja mistä se minulle tuli.
Partiolaiset käyttivät noita 80-luvulla. Käteviä, kun oli istuinalusta mukana. Silloin ne eivät olleet mitään varsinaisia muoti- tai inhokkireppuja.
Minun kämppäkaverillani oli kaksi tuollaista vuoden 1984 paikkeilla.
Eikös niitä jo joskus 70-luvulla alettu tehdä 🤔
Mulla on yhä käytössä kånken-reppu jonka isoäitini on ostanut v. -81. Reppu on ollut kovassa käytössä, yhä hyväkuntoinen, mitä nyt vähän vetoketjun vierestä alkaa kangas rispautua yhdestä kohtaa. Viime vuosina on tosin jäänyt vähemmälle käytölle, ärsyttää kun kaikilla on samanlaisia :D
Etulinjan miehillä oli konkkenin reput jo talv`sovas..
80 luvun alussa alussa ollessani yläasteella, noita reppuja oli monilla. Silloin niitä sanottiin fjällreven repuiksi. Minulla ei tuollaista ollut, koska se oli äitini mielestä niin kallis.
täh? Olen vuosimallia '75 ja kaverillani oli tuollainen 84-85 seudulla ja siitä eteenpäin. Markkinoille reppu on tullut näköjään 1978 eli ei se silloinkaan enää kuumin uutuus ollut.
Mulla oli Kånken 80-luvun lopulla ja 90-luvun alkupuolella ja niin oli monella kaverillakin. Ei ole muistikuvaa sen mahdollisesta trendikkyydestä, mutta käytännöllinen ja hyvä ne kritisoivat, joilla ei ko. reppua ollut.
Silloinkin ne, joilla ei ollut ko. reppua, kritisoivat liian ohuita kantohihnoja.
Nelikymppisten suosiossa olevat conversetkin oli satavarmasti tuolla bussissa
Mun yläasteen opella oli toi Fjällräven,Kånken reppu.Vuosi joku-84.
Itseäni lämmitti eniten tuossa kuvassa nuo mukavat bussinpenkit. Se oli sitä aikaa kun dösät olivat vielä järkeviä ja niissä kykeni istumaan. Nykyisin ne on suunniteltu täysin päin honkia.
Fjällräven-reput olivat muotia ainakin 80-luvun puolivälissä. Se on klassikko riippumatta hetkellisestä teinisuosiosta.
Mulla oli Fjällun reppu (maastonvihreä) joskus vuonna -91-92. Olin silloin partiolainen ja siksi ostin.
Kyllä! Ihka aito Kånken-reppuhan se siinä näyttää olevan! :)