Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mitä mies haluaa minusta? Miltä tämä "suhde" teistä tuntuu?

Vierailija
06.02.2019 |

Ei halua seurustella koska seurustelu ahdistaa häntä. Mitä tämä toimintamme teidän mielestänne on?
-soittelee ilman erityistä syytä. Saattaa olla kävelyllä ja kysyä mukaan tai ehdottaa fillarilenkkiä
-vietämme aikaa yhdessä silloin, kun molemmilla on vapaa-aikaa. Yleensä mies tuo minulle toiveitteni mukaiset ruoat sekä hyvän viinin ja minä vastaan ateriatoteutuksesta. Hengailemme normaalisti.
-haluaa käydä syömässä hyvin kanssani. Tarjoutuu maksamaan joskin taidetaan aika lailla puoliksi maksaa
-viestittelee paljon. Asiasta ja milloin mistäkin. Viestittely ei enää nykyään ole seksuaalissävytteistä
-meillä on hyvää seksiä ja muutenkin mies haluaa olla lähellä ja pitää kädestä kiinni
-jos minulla on ongelma, tarjoutuu auttamaan oli vuorokaudenaika mikä tahansa
-ollaan tunnettu useita vuosia ja homma toiminut näin pidempään. Näemme useita kertoja viikossa

Alkuun minua ahdisti se, että mies ei halunnut sitoutua. Tässä nyt on kuitenkin näin vierähtänyt viitisen vuotta eikä minulla oikeastaan enää ole tarvetta muuttaa mitään. Ihastukseni on muttunut joksikin syväksi välittämiseksi ja olen luullaseni aika tyytyväinen nykytilanteeseen. Välillä ystävät oudoksuvat tätä ja sanovat, että minun pitäisi etsiä tilalle "joku, joka oikesati rakastaa minua". Mitä pitäisi ajatella? Jos mieheltä kysyy asiaa, hänen mukaansa tämä on ihmissuhde.

Millainen on oikeasti hyvä suhde?

Kommentit (31)

Vierailija
1/31 |
06.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko seurustelu seurustelua vain, jos sanotaan, että tämä on seurustelua? Minusta tuo kuulostaa hyvinkin seurustelulta. Ja jos molemmat olette tyytyväisiä, niin onko mitään ongelmaa?

Vierailija
2/31 |
06.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toisin sanoen mies ei halua sitoutua sinuun, mutta haluaa ns parisuhteen edut, eli helpon seksin ja huomiota. Mitä tämä suhde antaa sinulle? Miltä sinusta tuntuisi tilanteessa, jossa mies löytäisi naisystävän, ja haluaisi sitoutua tähän kaikilla tavoilla, joilla hän ei halunnut sitoutua sinuun? Loukkaantuisitko?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/31 |
06.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

mitä väliä sillä on, mikä teidän suhde on jos olette molemmat tyytyväisiä ja SINULLA on rakastettu olo ja miehellä myös ? luotatte toisiinne ja systeemi toimii ? miksi nyt alat epäillä, senkö takia että ystävät ihmettelevät? eihän asia heille kuulu. Jos olet itse tyytyväinen ja mies myös tilanteeseen, niin eikös se riitä. Kahdestaanhan te siinä suhteessanne olette. ei missään sanota, että se on rakkauden ultimaalisin merkki, et asutaan yhdessä tai ollaan vaikka naimisissa. Teillä nyt vain on tuommoinen suhde ja jos se on teille hyvä niin se on hyvä. Jos sinusta kuitenkin tuntuu, että jotain puuttuu ja tuo tunne on sinun oma tunteesi (eikä esim. ulkopuolista painetta) niin kannattaa kuunnella sitä omaa tunneta ja tehdä ratkaisut sen mukaan. Mikäli kaipaat enemmän, etkä sitä tästä suhteesta saa, niin eroa ihmeessä ja etsi sellainen mies joka vastaa tarpeitasi sitoutumisen yms. suhteen. SE että tarkoittaako tuo rakastamista yhtään sen enempää tai vähempää, niin sitä ei voi kukaan sanoa. Hyvä suhde on sellainen, kuten aiemmin totesin, missä molemmat osapuolet ovat tyytyväisiä ja teillä on turvallinen, luottavainen olo yhdessä ja suhteessanne. 

Vierailija
4/31 |
06.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä sit ihmettele, kun mies yhtäkkiä ilmoittaakin menevänsä naimisiin toisen naisen kanssa ja lapsikin on tulossa. Tuttu juttu.

Vierailija
5/31 |
06.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos tuo riittää sinulle, niin mitä välität muiden sanomisista?

Vierailija
6/31 |
06.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuohan on ihan täydellinen suhde. Tuollaisen minäkin haluaisin.

Vierailija
7/31 |
06.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa ihan fwb-suhteelta. Onhan sekin tavallaan ihmissuhde. Sen aikaa kun se kestää.

Vierailija
8/31 |
06.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tahdotko saada lapsia ja jos tahdot, niin onko miehestä isäksi?

Vierailija
9/31 |
06.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kai tärkeintä on se, mitä haluat tulevaisuudelta. Jos et halua muuta, mikäpä siinä. Muuta et tule saamaan, kuin tilapäistä seuraa.

Vierailija
10/31 |
06.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Friends with benefits?

Vierailija
11/31 |
06.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä suhde on yksinkertaisesti sellainen jossa kummallakin on hyvä olla.

Vierailija
12/31 |
06.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa siltä, että odottelee parempaa. Onko miehellä takana aikaisempia seurusteluja? Mitä on sanonut syyksi sille, että seurustelu ahdistaa?

Vierailija
13/31 |
06.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuulostaa ihan fwb-suhteelta. Onhan sekin tavallaan ihmissuhde. Sen aikaa kun se kestää.

Samaa mieltä, FWB. Ja jos enempää ei kaipaa, niin tuohan kuulostaa täydelliseltä. Mutta fwb-suhteet päättyvät aina siinä vaiheessa, jos toinen rakastuu johonkin ulkopuoliseen. Jos siis itsellä tuntuu olevan kovin suuria tunteita pelissä, niin kannattaa miettiä miten pystyy sitten käsittelemään luopumisen.

Vierailija
14/31 |
06.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitoutuminen tuo turvallisuutta, eikä teidän suhteessa turvallisuutta ole. Yleensä ihmisille turvallisuudentunne on tärkeää. Jos ei se sinulle ole, ja sinulle riittää tuollainen suhde, niin mikä siinä.

Ihmisuhde tuokin. Ilman sitoutumista, ilman lupauksia, ilman tulevaisuudensuunnitelmia. Hän on vain "joku", jota on kiva nähdä silloin tällöin. Ja sinä olet hänelle vain joku.

Vierailija
15/31 |
06.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos olet tyytyväinen, niin älä mieti likaa. Mutta jos oikeasti haluat jotain muuta, eli haluat lapsia tai yteen muuttoa, naimisiin niin silloin kannattaa lähteä suhteesta. Se olisi muuten tullut jo esille jos mies haluaisi vakavasti sinun kanssa olla. Eli suurta rakkautta tuo ei välttämättä ole, syvä kiintymissuhde ja kun ei lupaa likaa, voi vielä lähteä helposti. Hän saa seksiä ja on hyvä ystävä, mutta miksi hän ei halua muuta...?

Mutta jos sinulle tämä on ok ja et halua lapsia niin älä pohdi likaa.

Vierailija
16/31 |
06.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, minkä ikäisiä olette? Onko jommalla kummalla lapsia? Miten tulevaisuuden lapsihaaveet?

17/31 |
06.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ota asia siltä kannalta, että koska ette virallisesti seurustele, voit nyppiä rusinat pullasta hyvällä omallatunnolla.

Ota suhteesta vain ne kivat asiat, jotka haluat. Sinun ei tarvitse nähdä suhteen eteen mitään vaivaa, eikä suhde velvoita sinua mihinkään. Voit myös lähteä heti, jos sinusta tuntuu siltä. Tai harrastaa seksiä ihan vapasti muiden kanssa, etkä ole tuolle miehelle tilivelvollinen mistään tekemisistäsi.

Ihan hyvä diili, oikeastaan.

Missä on hippejä ja hamppua, siellä tarvitaan Nokian kumipamppua

Vierailija
18/31 |
06.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap;n kysymys kuului, että millainen on oikeasti hyvä ihmissuhde.

Minusta hyvä ihmissuhde on sellainen, että

- molemmat hyväksyvät toisensa sellaisena kuin ovat.

- Kumpikin tuntee olevansa toiselle se tärkein ihminen.

- Kumpikin tuntee olonsa turvalliseksi, jotta uskaltaa ilmaista rehellisesti itseään.

- Molemmilla on samat pelisäännöt, mikä on sallittua, mitä haluan tulevaisuudelta

- Pelisäännöt suhteen laadusta on myös selkeät; tiedän haluaako tuo toinen yrittää myötä- ja vastoinkäymisissä vai onko hänen kriteerinsä vain se, että tässä ollaan niin kauan kuin on kivaa.

Vierailija
19/31 |
06.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet miehelle siis kaveri, jolta saa vähän muutakin. Parempaa ei ole tullut vastaan, mutta tietää että sinä nyt et ainakaan ole ” se oikea”. Kyllähän kaikilla on kavereita, jotka ovat ihan kivaa seuraa ja hauskat jutut, siitä huolimatta että ei kuitenkaan olla täysin samalla aaltopituudella. jos pitäisi ihan harkita asumista tällaisen kanssa, niin siitä ei tulisi yhtään mitään.

Voi tietty olla, että miehellä on ihan harkittu päätös tässä taustalla, ettei halua sitoutua kehenkään. Hän on siis vain tyytyväinen kun on löytänyt sinut joka on samaa mieltä. Huomaathan kuitenkin, että mies todennäköisesti esittelee itsensä sinkuksi tavatessaan muita naisia, eikä teidän ” ihmissuhteenne” merkitse mitään siinä vaiheessa, kun näköpiiriin ilmaantuu uutta kiinnostavaa seuraa.

Vierailija
20/31 |
06.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haluaa tyttöystäväkokemuksen, mutta pitää samalla ovet avoinna muille. Itse olen ollut samassa tilanteessa - käyttäytynyt parisuhteessa kuin seurusteleva, muttei kuitenkaan seurusteltu (miehen tahdosta). Varaudu siihen, että toiselle (luultavasti miehelle) tulee vielä "se oikea" vastaan ja sinä saat väistyä. Toki noin voi käydä ihan kunnon suhteessakin, mutta niissä nyt on ollut toivottavasti myös suhteen kannattelevaa kummankinpuolista kiinnostusta ja rakkautta. Olen 15 kaikin puolin samaa mieltä.