Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kesätöihin vieraalle paikkakunnalle

Vierailija
05.02.2019 |

Oon näillä näkymin saamassa kesätöitä ihan toiselta puolen Suomea, kaupungista mihin oon jo pidemmän aikaa haaveillut muuttavani. Kuitenkaan ei ole vielä varmaa, jatkuisiko työ kesän jälkeen ja mikäli jatkuisi, olisiko se koko- vai osa-aikaista. Oon koittanut miettiä pääni puhki, että kannattaako mun muuttaa, jos töitä tosiaan on vain muutamaksi kuukaudeksi ja sen jälkeen olisin työtön. Kuitenkin haluaisin niin kovasti sinne muuttaa ja työ olisi entuudestaan tuttua, samassa firmassa siis pysyisin.

Oon vähän tällainen yksinäinen susi ja pärjään yksikseni, eli se ei niinkään pelota jos en heti löytäisi kavereita uudelta paikkakunnalta, siellä kun mulla ei ole _ketään_ tuttua. Ainut asia mikä siis mietityttää on tuo tuon mahdollinen loppuminen kesän jälkeen. Tarkoituksena olis myös hakea yhteishaussa kouluun, joka sijaitsee juurikin tällä "uudella" paikkakunnalla.

Onko täällä ketään, joka olis joskus ollut samassa tilanteessa? Haluisin kuulla myös muiden mielipiteitä teiltä, jotka voitte katsoa asiaa ulkopuolisena että onko muutto kannattava vai ei :D

Ainahan voin kyllä muuttaa takaisin jos työt loppuu ja/tai uusi paikkakunta ei miellytä, enkä siellä viihtyisi. Koen, että tuo paikkakunta vaan olis mulle just täydellinen. Auttakaaaaa!

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
05.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pystytkö aluksi muuttamaan vain kesäksi? Esim vuokraamalla kalustetun asunnon kesän ajaksi?

Ehdottomasti suosittelen ainakin kesäksi lähtemistä. Itsekin lähtenyt kahdeksi kesäksi toiselle puolelle suomea ja oli antoisa kokemus.

Vierailija
2/9 |
05.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kesätöihin voi vuokrata kämppiä, joita opiskelijoilta vapautuu, vaikka ne muutoin olisivat vain opiskelijoille. Ehtii samalla katsella, mistä voisi hakea vakituisen asunnon alueella, jos onkin jäämässä. Itse ainakin kesäkeikkailin monella paikkakunnalla, tuli hyviä kokemuksia ja uusia tuttuja.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
07.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko muita kellä olis kokemuksia vastaavasta tilanteesta? Kuinka nopeasti sopeuduitte uudelle paikkakunnalle ja jäittekö pysyvästi? :)

Vierailija
4/9 |
09.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä sivustoilta tämmöisiä vain kesäksi vuokrattavia asuntoja voisi etsiä?

Vierailija
5/9 |
09.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Esim google on oikein oivallinen apu tälläisen tiedon hakemiseen

Vierailija
6/9 |
09.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen itse muuttanut aikoinani kesien ajaksi Tampereelle töihin ja sieltä vuokrasin ihan opiskelijasolun kesän ajaksi. TOASilta suoraan. Sain yksin olla solussani elokuulle saakka ja halpa oli vuokra. Kannattaa siis katsoa paikkakunnan opiskelija-asuntofirmojen tarjonta.

Ja tottakai lähdet! Pienet riskit kuuluu elämään :) varmasti asiat jollain tapaa kesänkin jälkeen järjestyvät.

Vierailija
7/9 |
09.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

vuokraovi - tuolla tarkennetussa haussa on täpät esim. kalustetulle kämpälle. Voihan sitä toki vuokrata kalustamattoman kämpän ja asua siellä vähän askeettisemmin, paikallisesta kierrätyskeskuksesta saa jotain peruskalusteita (kaappia ja hyllyä) ja muutaman kuukauden köllöttelee kyllä vaikka retkipatjalla. Voit myös laittaa tämän uuden paikkakunnan fb-ryhmiin kyselyä jne. Mutta selvitä tosiaan eka vähän paikallista hintatasoa niin tiedät mitä pitäisi saada mihin hintaan, helpottaa neuvotteluja (eli aiemman kommentoijan mainitsema google käyttöön). Tietysti jos tuolla paikkakunnalla on tyrkyllä vain näitä vuoden sopimuksella vuokrattavia kämppiä, niin menee vähän haastavammaksi - jotkut pikkupaikkakunnat tuntuu olevan vähän jänniä näiden sopimusten suhteen. Mutta varmasti joku tällainen "teen sopimuksen vain vuodeksi" suostunee määräaikaiseen soppariinkin.

Vierailija
8/9 |
09.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asutko nyt vielä vanhempien luona, vai mikä siinä arvelluttaa jos jäät työttäksi siellä toisella paikkakunnalla? Samanlaiset sosiaalietuudethan ne on siellä toisessakin kaupungissa, jos kuitenkin pysytään samassa maassa.

Vierailija
9/9 |
09.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asuin pikkupaikkakunnalla pohjoisessa ja heti opinnoista valmistuttuani aloin etsiä työtä ja asuntoa Turusta, koska olin päättänyt muuttaa sinne. Ajattelin että työllistyminen helpottuu, jos asun jo paikkakunnalla, sillä haastatteluissa käydessäni huomasin että työnantajat vähän epäilevät työssä viihtymistä, jos se edellyttää satojen kilometrien muuttoa. Ja niinhän siinä sitten lopulta kävi että ensin sain ensin työharjoittelupaikan ja heti muuton jälkeen vakituisen työpaikan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi viisi yksi