Pienten lasten äidit, viimeisen vuoden aikana kuin monta poissaolopäivää töistä?
Jos lapset sairastelleet? Mulla on kaksi poissaolopäivää ja nyt olisi tullut kaksi lisää mutta sain vain yhden päivän pitää ja senkin pitkin hampain. Olen niin kypsä tähän ja niin on myös aviopuolisoni, lasten isä, joka aina venyy ja venyy ja on lasten takia pois töistä 80% enemmän kuin minä.
Onko 4 päivää liikaa /vuosi? Itse en ole ollut kertaakaan sairaana. Sylettää niin paljon ja mietin vain kuinka löytäisin työn jossa ei tarvitsisi näin huonoa omaatuntoa tuntea. Vai onko sellaista? Ei ihme että syntyvyys laskee laskemistaan...... 😭
Kommentit (9)
En tiedä, oisko 5-8. Sen mukaan mikä lapsen vointi on palaa töihin. Ei kai se sun esimies sitä päätä.
N. 5 päivää per vuosi olin sillon kun lapsia oli yksi. Mies saman verran, ja jonkin verran tehtiin niin, että minä olin aamupäivän ja hän iltapäivän töissä ja loput etänä. Nyt on juuri toinenkin mennyt hoitoon niin saas nähdä kuinka muuttuu.
Mutta lakisääteinen oikeushan sinulla on jäädä, jos lapsi on alle 10(?). Vaikka lääkärintodistuksella, jos ei muuten.
Noin 6 per vuosi per lapsi. Pidetään vuorotellen miehen kanssa, kelle parhaiten sopii. En pode huonoa omaatunto. Kiire vaan tulee, ku palaa töihin, kun muut ei voi kaikkia töitä sillä aikaa tehdä.
Ihan liikaa, varmaan jo 15. Pienet lapset ja sairastelevat koko ajan. Vajaa vuosi päiväkodin aloituksesta. Ei ole miestä, jonka kanssa puolittaa sairaspoissaolot :( Olen varma, ettei työsuhteeni jatku enää kevään jälkeen tämän takia. En vain tiedä, mitä muutakaan tehdä.
Vierailija kirjoitti:
En tiedä, oisko 5-8. Sen mukaan mikä lapsen vointi on palaa töihin. Ei kai se sun esimies sitä päätä.
Niin mikä toi alapeukku muka on? Ei sairasta lasta viedä hoitoon, pässi.
Miten sen voi määrittää, mikä on liikaa? Jos lapsi sairastaa, niin mikä on vaihtoehto?
Mä oon itse yrittäjä, joten teen ne työt, vaikka lapsi olisi sairas ja kotona, samoin teen, jos olen itse sairas. Joskus toki pitää perua.
Osa ei ota lapsen sairautta lomana, vaan työskentelevä sen päivän etänä. Ei toki onnistu kuin osassa ammateista.
Viimeisen vuoden aikana ei yhtään, yhden lapsen kuumepäivän tein töitä etänä ja mies taisi olla pois päivän tai kaksi.
Muutama vuosi sitten olin ihan hirveästi poissa kun esikoinen ekana tarhavuotenaan sai sieltä kaikki mahdolliset rutot ja tartutti ne koko perheeseen.
Mulla on ollut yleensä 1-2 päivää vuodessa, joskus ei yhtään. Mutta 4 on ihan ok vielä. Yli 8 on mun mielestä jo paljon.