Verenpaine.
Jouduin tarkkailuun verenpaineeni vuoksi. Lääkärissä kuukausi sitten 140/89. Nyt mittailen kotona. Stressaan kotimittausta niin paljon, että tuntuu, kuin sydän pomppaisi ylös kurkusta, kun otan mittarin esille. Sain äsken tuloksen 130/83. Olen ollut kuukauden hiilarittomalla ruokavaliolla.
Kommentit (12)
Minä en mene lääkäriin, koska joutuisin lääkitykselle heti. Yläpaine 150 ja alapaine 120 kieppeillä päivästä toiseen. Pulssi +/- 90. Mittaria tai mittaustapaa ei kannata epäillä koska puolisolle antaa normaalit paineet ja pulssit. Seurannassa olin jo muutama vuosi sitten ja silloin sain laskemaan sillä, että laihduin muutaman kilon.
En vaan jaksa nykyistä työtäni, savu nousee korvista jo maanantaiaamuisin.
Voi älä nyt tuota stressaa, minulla oli 225/160 enkä siihenkään kuollut... Ihan totta, se stressi nostaa verenpainettasi. Kun rentoudut ja ajattelet vaikka suloisia kissanpentuja, saat heti alhaisempia lukemia.
Mittaa useamman kerran peräkkäin, parin minuutin välein. Hyvällehän tuo alkaa näyttämään.
Itse myös hermoilen mittausta ja siksi otankin niitä 5 kertaa putkeen, että ehdin rauhottua mittausten aikana. Ja niin se sitten meneekin, että ensimmäinen mittaus näyttää aina korkeinta lukua (n. 130/90) ja sitä seuraavissa arvot laskevat. Kahdesta viimeisestä mittauksesta sain 108/78. Eli kannattaa ottaa moneen kertaan!
Vierailija kirjoitti:
Minä en mene lääkäriin, koska joutuisin lääkitykselle heti. Yläpaine 150 ja alapaine 120 kieppeillä päivästä toiseen. Pulssi +/- 90. Mittaria tai mittaustapaa ei kannata epäillä koska puolisolle antaa normaalit paineet ja pulssit. Seurannassa olin jo muutama vuosi sitten ja silloin sain laskemaan sillä, että laihduin muutaman kilon.
Joo, ei kannata lääkärille mennä. Pääsee sitten suoraan sairaalaan, kun suoni ratkeaa.
Minulle ,55v.nainen, lääkäri sanoi, että paineeni, 88/140 ovat niin korkeat, että saan sydänkohtauksen, jos en laihduta.
Vierailija kirjoitti:
Voi älä nyt tuota stressaa, minulla oli 225/160 enkä siihenkään kuollut... Ihan totta, se stressi nostaa verenpainettasi. Kun rentoudut ja ajattelet vaikka suloisia kissanpentuja, saat heti alhaisempia lukemia.
Tuo on ihan oikeasti totta. En tiedä toimiiko ajattelemalla, mutta ainakin katsomalla videoita. Mutta helpotus on vain tilapäinen.
t. Se jonka paineet ovat 160/120 ja pulssi 90
Ap, juttusi haiskahtaa. Hiilarittomalla ei ole kukaan, et edes sinä.
Vierailija kirjoitti:
Onko lääkitys siis korkeeseen verenpaineeseen. Noilla paineilla saat mitä ilmeisimmän aivotapahtuman ennenpitkää. Hae lääkkeet!
Vihaan tätä kotimittausta. Hermostun heti, kun, otan mittarin esille. Sydän hakkaa tuhatta ja en pysty rauhoittumaan. Paineet aina ylhäällä, hyvä kun pystyn katsomaan lukemia.
Itselläni arvot nousevat jo pelkästä mittarin näkemisestäkin. Mistä sitä tietää oikeat lukemat, kun jo mittarin esiin nostaminenkin aiheuttaa sydämen tykytystä?
Niin? Tuo on kyllä aikuiselle ihan normaali verenpaine, niin kuin ylempikin.