Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kuka id####i lähtee lomamatkalle säästämään

Vierailija
05.02.2019 |

Ihmettelen näitä jotka valitsevat aina ne halvimmat lennot huonoine aikatauluineen sekä nihkeät halpishotellit joissa kaikki on kulahtunutta(myös asiakkaat). Eikö lomalla ole tarkoitus nauttia elämästä ja erkaantua normaaliarjesta?

Kommentit (26)

Vierailija
21/26 |
05.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monelle perheelle tulis aika paljon kallimmaksi olla Beach Clubin rantatuoleissa ja syödä joka lounas ja illallinen hyvässä faflassa.Lapsille loma on lomaa,vaikka rantapäivät viettäis pyyhkeillä paikallisten kanssa yleisellä rannalla ja söis ranskiksia kioskista.Italiassa esim italialaiset itse lomailee aika pienellä budjetilla.Kolmen tähden hotelli voi maksaa viikossa 500 e vähemmän kuin viiden tähden.Minusta on ihanaa,että myös pienituloisen perheen on mahdollista reissata.

Vierailija
22/26 |
05.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä nimenomaan tuhlaan lomilla ja elän ilman huoleen häivää rahasta. Syön ja juon kaikkea hyvää ravintoloissa ja shoppailen mitä mieli tekee. Se on mulle lomassa just sitä ihanaa irtiottoa arjesta. Kotona kokkaan itse enkä juoksentele kaupoissa shoppailemassa. Lomalla mä en ole köyhä enkä kipeä.

Minä inhoan shoppailua. Teen 5-6 ulkomaanmatkaa vuodessa enkä muista viime vuosina ostaneeni muuta kuin jotain erikoisten kukkien siemeniä (kokeeksi, kun eihän ne kaikki Suomessa menesty) ja muistikirjan. Kirjakaupoissa voin käydä huvin vuoksi mutta muuten en käytä aikaa kaupoissa kiertelyyn.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/26 |
05.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä matkustan noin.Halvat lennot/laivat/bussit/, reppu mukaan ja hostelli tai edullinen huone. Olen pienituloinen ja pidän matkustelusta, joten näin teen monta matkaa vuodessa enemmän. Käytän rahaa elämyksiin ja erilaisia paikkoja kierrellen, mutta säästelen ruoissa, en käytä takseja tai harrasta shoppailua. En nyhvää missään hotellissa puhumattakaan muiden turistien kanssa jossakin resortissa. Toki joskus olen lähtenyt kaverin kanssa kalliimmallekin matkalle, mutta harvemmin.

Jatkan tähän vielä, että teen matkoillani kaiken mitä haluankin. En siis varsinaisesti pihistele, mutta saan lomasta irti enemmän näin. En nauti ostelusta ja halpa lasi viiniä paikallisten kanssa rannalla tai missä vaan on itselleni hauskempaa, kuin shamppanjaa viiden tähden hotellissa. Ja monesti paikallisbusseilla näkee niin paljon enemmän kuin suhauttaisi taksilla kaiken ohi, vaikka olisi halpaakin.

Vierailija
24/26 |
05.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivottavasti ap. vielä reissuillaan huomaa, ettei oma tapa elää ole ainut oikea :)  

Vierailija
25/26 |
05.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sellaiset ihmiset, joilla ei ole koskaan rahaongelmia. Joilla pesukoneen tai auton hajotessa on varaa ostaa uusi. Joille mikään lasku ei ole ongelma. Sellaiset ihmiset, joiden ei tarvitse maksella luottokorttilaskuja vielä silloinkin, kun matkan hädin tuskin muistaa. Me ollaan kaikki erilaisia ja arvostetaan eri asioita.

Vierailija
26/26 |
05.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä matkustan aina niin, että välillä käyn ihan tavallisessa ruokakaupassa ostamassa syömistä enkä syö joka päivä kaikkia aterioita ravintoloissa.

Mitä järkeä tuossa nyt on?

Minäkin käyn aina lomamatkoilla tavallisissa ruokakaupoissa (toki syön välillä ravintoloissakin). Ruokakaupoissa näkee kuitenkin maan todellista elämää, ja eikö moni juuri sitä lomareissultaan kaipaakin, vai haluatko vain maata hotellin uima-altaalla koko reissun? Ruokakaupassa näkee, miten ihmiset elävät ja voi kokea todellisia pieniä lomahaasteita yrittäessään selvittää, mikä näistä puteleista onkaan shampoota ja mikä viemärinavaajaa :D Sieltä myös löytää usein paikallisia erikoisuuksia, suosittelen aina tsekkaamaan olisiko keksi- ja karkkihyllyillä jotain spesiaalia vaikka tuliaisiksil