Kuka id####i lähtee lomamatkalle säästämään
Ihmettelen näitä jotka valitsevat aina ne halvimmat lennot huonoine aikatauluineen sekä nihkeät halpishotellit joissa kaikki on kulahtunutta(myös asiakkaat). Eikö lomalla ole tarkoitus nauttia elämästä ja erkaantua normaaliarjesta?
Kommentit (26)
Mä voisin, jos olisi varaa. En muutenkan varmaan ostaisi kuvitellulla lommatkallani juuri mitään, koska olen nuuka, enkä osta kuin tarpeeseen.
Minusta taas on ulkomaanmatkoilla hauskinta koittaa elää samantapaista elämää paikallisten kanssa.
Suomessa voin sitten luksustella.
Minä matkustan aina niin, että välillä käyn ihan tavallisessa ruokakaupassa ostamassa syömistä enkä syö joka päivä kaikkia aterioita ravintoloissa.
Vierailija kirjoitti:
Minä matkustan aina niin, että välillä käyn ihan tavallisessa ruokakaupassa ostamassa syömistä enkä syö joka päivä kaikkia aterioita ravintoloissa.
Mitä järkeä tuossa nyt on?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itselle mieleinen lomanviettotapa?jos se ei jotain kiinnosta, ei se ole meiltä pois. Lomareissuilta oppii juuri sen, että ei ole yhtä oikeaa tapaa tehdä asioita.
Minä matkustan noin.Halvat lennot/laivat/bussit/, reppu mukaan ja hostelli tai edullinen huone. Olen pienituloinen ja pidän matkustelusta, joten näin teen monta matkaa vuodessa enemmän. Käytän rahaa elämyksiin ja erilaisia paikkoja kierrellen, mutta säästelen ruoissa, en käytä takseja tai harrasta shoppailua. En nyhvää missään hotellissa puhumattakaan muiden turistien kanssa jossakin resortissa. Toki joskus olen lähtenyt kaverin kanssa kalliimmallekin matkalle, mutta harvemmin.
Et voi asettaa toisten ihmisten lomastandardeja. Omat vanhempani reissatessaan ottavat aina halvan hotellin ja puputtavat kaupasta ostettua "patonkia" (ei välttämättä sananmukaisesti patonkia) hotellihuoneessa ja McDonalds edustaa heille ravintolakäyntiä pari kertaa viikossa. Miksi näin? No, ruuan suhteen on sekin, että kumpikin yrittää vahtia painoa ja eivät halua totuttaa mahaa liikaan ruokaan. Lisäksi äiti hoitaa puhkeamisen rajalla olevaa kakkostyyppiään tiukalla ruokavaliolla, josta ei livetä. Isompi syy kuitenkin on se, että heille se matka itsessään on jo luksusta. He ovat köyhistä oloista pula-ajan Suomesta. Heille pelkkä matkustaminen oli lapsena ja nuorena kaukainen haave. He toteuttavat haavettaan sillä, että voivat ylipäätään reissata halutessaan. Yleensä ihminen asettaa viimeistään nuorena aikuisena standardinsa ja niitä silloin "luksusasioita" pitää edelleen luksuksena vanhana. Siksi vanhat ihmiset tuntuu niin nuukilta, kun omasta mielestään saavat kaiken tarvitsemansa.
Eikä vanhemmillakaan ole rahasta kiinni. Hyvät eläkkeet, mittavat pääomatulot. Askeettinen elämä. Kyllä siitä olisi varaa vähän nauttia enemmänkin. Jos haastaa tuhlaamaan, niin ihmettelevät, että hehän tuhlaavat paljon ja ostavat kaiken, mitä tarvivat jo nyt. Isä aina sanoo, että vaikka voittaisi lotossa, se näkyisi tuskin elintasossa, koska nytkin on rahaa tileillä, eikä mikään haave tai tarve jää täyttämättä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse ainakin arjessa joudun ihan liian usein syömään kiireessä ravintoloissa, joten lomalla on ihana kokata pitkän kaavan kautta. Myös paikalliset kalatiskit ja varsinkin suoraan rannasta ostettu kala on herkkua.
Itselläni on niin, että olen lomalla mieluummin 2 kuukautta kuin 2 viikkoa.
Minä asun Suomessa turistikeskuksessa. Mukava ulkomailla kokea paikan autenttisuus. Luksus on vaan laiskoja varten.
Niinpä ja tuommoinen matkakumppanina ihan karsea. Itse matkustan harvoin ja säästän etukäteen niin paljon kun tarvii, että voi lomailla rentona. Mähän en lomalla kokkaile ja katsele mitään paskasta lutikkakämppää.
Vierailija kirjoitti:
Niinpä ja tuommoinen matkakumppanina ihan karsea. Itse matkustan harvoin ja säästän etukäteen niin paljon kun tarvii, että voi lomailla rentona. Mähän en lomalla kokkaile ja katsele mitään paskasta lutikkakämppää.
Toivottavasti vielä löydät elämänkumppanin, jonka kanssa matkustella yhteisillä intresteillä.
Vierailija kirjoitti:
tämä.
Asumme yleensä vuokrataloissa, joilloin hotellihuoneen hinnalla saa koko talon uima-altaineen itselleen. Ei tarvitse katsella muita turisteja (skandit ok mutta saksalaiset, englantilaiset ja venäläiset on yleistettynä karseita). Ruoan raaka-aineet ostetaan paikallisilta toreilta, kalastajilta ja markkinoilta - herkullista sapuskaa halvalla. Välillä toki ravintolassa, mutta sitten ei todellakaan tarvitse pihistellä kuin jos kaksi sterila päivässä söisi ulkona.
Mä nimenomaan tuhlaan lomilla ja elän ilman huoleen häivää rahasta. Syön ja juon kaikkea hyvää ravintoloissa ja shoppailen mitä mieli tekee. Se on mulle lomassa just sitä ihanaa irtiottoa arjesta. Kotona kokkaan itse enkä juoksentele kaupoissa shoppailemassa. Lomalla mä en ole köyhä enkä kipeä.
Vierailija kirjoitti:
Mä nimenomaan tuhlaan lomilla ja elän ilman huoleen häivää rahasta. Syön ja juon kaikkea hyvää ravintoloissa ja shoppailen mitä mieli tekee. Se on mulle lomassa just sitä ihanaa irtiottoa arjesta. Kotona kokkaan itse enkä juoksentele kaupoissa shoppailemassa. Lomalla mä en ole köyhä enkä kipeä.
sama.
Minä elän sellasta arkea, että en pysty panostamaan vain lomaan, koska arki on minulle mieleistä pienestä palkasta huolimatta.
Siksi lomalla riittää vain paikan vaihto. ei tarvita muuta ekstraa.
Vierailija kirjoitti:
Sama juttu. Syön työpäivinä lähes joka päivä ulkona, ei siinä ole minulle mitään hohtoa. En myöskään mene lomalle lekottelemaan altaalla tai makaamaan hotellihuoneessa vaan kiertelemään kaupungilla tai koluamaan maata vuokra-autolla. Varaamme nykyisin lähes aina apartmentin/airbnbn ja käymme välillä syömässä ulkona mutta usein teemme itse ruoan. Edes Euroopan suurkaupungeista ei ole helppo löytää ravintoloita, joista saa vegaanisen vaihtoehdon, joten kokkausmahdollisuus helpottaa senkin takia.
Lento puolestaan on tapa siirtyä paikasta A paikkaan B. Mitä vähemmän siihen kuluu rahaa, sitä useampia matkoja on mahdollista tehdä ja sitä enemmän rahaa jää käytettäväksi paikan päällä.
Mulle se hotelli ei oo pääasia, oon nukkunut jos minkälaisissa paikoissa ulkomailla. menopaluulento ja mahdollisimman halpa hotelli ja hostellikin käy. Mulle on tärkeintä nähtävyydet jne.
Jos ei ole paljon rahaa, mutta haluaa silti vaihtaa maisemaa?