Istua törötätkö aina keittiössä katsomassa kun lapsesi syö?
Kommentit (12)
Sitä jotenkin tulee " rennomaksi" useampien lasten myötä. Istun kyllä AV:llä tai yritän vilkuilla TV:tä aamulla, tiskaan tms.
lähinnä vahtimassa et lapsi saa syödä omat ruokansa eikä jaolle änkee muita.
istuin kyllä useimmiten pöydässä heidän kanssaan. Tai sitten lataan keittiössä tiskikonetta tms.
Mutta harvoin meidän hyväsyömäinen 5v. vetkuttelee....
Lapset 1 vee ja 2 vee syö valvovan katseen alasina.
Ja tulee syömään niin KAUAN.. Ei sillä ettei osaa keskenään tai yksin syödä vaan siksi että musta on kiva olla siinä vahtikoirana.
Ja kohta aletaan hankkiin kolmatta lasta ja sama on tahti jatkossakin..
Ruokailu hoidetaan meillä näin, syödessä on kiva höpötellä niitä näitä.
Monesti syön itse samaan aikaan, joskus hoidan pentujen ruokailun ja syön itse rauhassa -näin vaikka kun tullaan ulkoa syömään ja siitä suunnataan päikkäreille. Koneella istuminen kahvikupin kanssa on mun pahe.. ;)
Ilman vahtia noi kersat saa painaa sitten muuten, siis sisätiloissa. Ulos ei oo menoo ilman mua. Oon Pikkuhitler - ja siitä ylpeä!
jos lapsi syö yksin välipalaa tms, niin tottakai istun seurana - miten muuten kuvittelette opettavanne lapsellenne pöytä- ja käytöstapoja???
Ja onhan se fiksua huomioida lapsi - näin lapsi oppii huomioimaan myös muut.
ja onhan ruokailuhetki (vaikka lapsi söisi yksin) myös loistavaa aikaa viettää lapsen kanssa aikaa - jutella jne. Näin lapsi oppii pienestä pitäen sen, että ruokailu on muutakin kuin syömistä.
joskus olen av:lla, joskus imuroin, toisinaan tiskaan, siis mitä milloinkin!
Välipalan isommat syövät keskenään ja silloin touhuan jotain muuta.
olen koneella ruokahuoneessa ja lapset syövät tuossa vieressä.