Kuka loukkasi sinua viimeksi, ja miten?
Kaveri, sukulainen, työpaikan keittäjä?
Itse olen vuosien auttamisesta huolimatta saanut kaveriltani nyt kuulla, kuinka olen epäluotettava, huono kaveri ja kuinka hän kyseenalaistaa onko meidän ystävyydessä mitään järkeä. Syy? Kun vuosien käytön jälkeen katkaisin oman netflixini, jota kautta katkesi se häneltäkin. Halusin nimittäin pari vuotta sitten ilahduttaa, ja tarjota hänelle tuota palvelua jonkun aikaa.
Minustakaan meidän ystävyydessä ei enää ollut järkeä. Mutta silti tämä asia harmittaa, joten kohtalotovereita? Tarinat voisi helpottaa.
Kommentit (13)
Vaimo sanoi että olen pilannut hänen elämänsä enkä auta ikinä missään. Mitä tein? Kosin ja nain, rakensin talon ja siitin kaksi lasta. Nyt hän lasten vihaajana kärsii sitten elinkautista koska ei aikanaan osannut sanoa ei yhteenkään edellämainituista vaikkei olisi niitä halunnutkaan.
Minä en auta muun muassa siten että kun eilen illalla olin juuri pesemässä tyttären hampaita ja vaimo huuteli kahvikuppinsa ääreltä apua jonkin pankki-/veroasian selvittelyssä enkä kerennyt sekunnissa, niin minulta ei sitten koskaan saa apua mihinkään vaan hän on aina ihan yksin.
Aiemmin valitteli seksin puutteesta. Totta, että viime kuukausina on riidelty liikaa jottei hän enää juurikaan houkuta eikä meillä ole luontevia mahdollisuuksia kiirearjessa kun liki kaikki kahdenkeskinen aika vaan huudetaan. Eräänä yönä taannoin kuitenkin himot heräsivät ja pitkästä aikaa molemmat tykätten ja nauttien tapahtui mukavia. No, tämäkin asia kääntyi parissa päivässä vihaiseksi syyttelyksi että minä vaan käytön häntä, sanatarkka lainaus: ”panoreikänä kassien tyhjentämiseen”. Että ei ehkä tartte odotella uusia kyytejä lähivuosina.
Oispa riitaa vaan jostain Netflixeistä.
Kaveri, ei vastaa viesteihin vaikka ne lukee.
Minä jäin työttömäksi ja köyhdyin silmissä. Tuttava halusi tulla käymään kotonani, vaikkei ole käynyt kertaakaan niitä yli kahtenakymmenenä vuotena, joina olemme tunteneet toisemme. Hän on aina ollut mukava ja kohtelias kaikille, mutta nyt oli jokin muuttunut: ensin hän nyrpisteli nenäänsä huonekasveilleni (multaa sisätiloissa yäk), sohvalleni (paha istua yäk) ja saunalleni (ei pitäisi rakentaa tuollaisia sähkösyöppöjä yäk). Lopuksi hän kävi yksityiskohtaisesti läpi kaiken, mikä ulkonäössäni on hänen mielestään vikana, ja tiivisti lopuksi asian siihen, että jos kerran on ruma, pitää edes yrittää harhauttaa muiden katse muualle.
Työttömyys ja sen seuraukset ovat murentaneet itsetuntoni olemattomiin, ja tämä tuttava viimeisteli surkean oloni. En ollutkaan tiennyt, että köyhyys antaa joillekin oikeuden halveksia päin naamaa.
"Työkaveri" piilovttuili hiljaisuudestani. Pidin jopa tuota ihmistä mukavimpana tyyppinä täällä. Väärässä olin.
Entinen ystävä, joka melkein vuosi välien katkaisemisen jälkeen lähettelee mulle edelleen viestejä, eikä jätä rauhaan. En halua hänelle mitään pahaa, mutta voisi jo antaa minun olla.
Ja syy välien katkaisemiseen oli se, että hänen mielestään minä en huomioinut häntä tarpeeksi. Kun tästä loukkaantuneena halusin katkaista välit, tulee edelleenkin ikäviä viestejä. Ensin pyyteli anteeksi, ja nyt viimeisimmät on olleet luokkaa "en halua sulle mitään hyvää, ja älä ikinä ota yhteyttä". Ikään kuin minä olisin se joka häntä häiriköisin viesteilläni?
Meillä oli hyvä ystävyys, mutta nyt on aika jatkaa eri suuntiin. Ketään ei voi pakottaa ystäväksi.
Vierailija kirjoitti:
Vaimo sanoi että olen pilannut hänen elämänsä enkä auta ikinä missään. Mitä tein? Kosin ja nain, rakensin talon ja siitin kaksi lasta. Nyt hän lasten vihaajana kärsii sitten elinkautista koska ei aikanaan osannut sanoa ei yhteenkään edellämainituista vaikkei olisi niitä halunnutkaan.
Minä en auta muun muassa siten että kun eilen illalla olin juuri pesemässä tyttären hampaita ja vaimo huuteli kahvikuppinsa ääreltä apua jonkin pankki-/veroasian selvittelyssä enkä kerennyt sekunnissa, niin minulta ei sitten koskaan saa apua mihinkään vaan hän on aina ihan yksin.
Aiemmin valitteli seksin puutteesta. Totta, että viime kuukausina on riidelty liikaa jottei hän enää juurikaan houkuta eikä meillä ole luontevia mahdollisuuksia kiirearjessa kun liki kaikki kahdenkeskinen aika vaan huudetaan. Eräänä yönä taannoin kuitenkin himot heräsivät ja pitkästä aikaa molemmat tykätten ja nauttien tapahtui mukavia. No, tämäkin asia kääntyi parissa päivässä vihaiseksi syyttelyksi että minä vaan käytön häntä, sanatarkka lainaus: ”panoreikänä kassien tyhjentämiseen”. Että ei ehkä tartte odotella uusia kyytejä lähivuosina.
Olisikohan teidän aika laittaa kantapäät vastakkain.
Vierailija kirjoitti:
Auts. Sinuna en jäis kattelemaan enää tuollasta meininkiä.
Me dia loukkaa koko ajan omaa kan saa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No niin no. Ilmoitin jo jokin aika sitten haluavani erota. Tämä on nyt sitä viimeistä mahdollisuutta/ uutta yritystä. Hän haluaa sen käyttää kuvaillulla tavalla ilmeisesti. Saattaa olla ettei enää mikään auta. Mun ongelma on tavallaan se, että näennäisesti siedän loukkauksia aika hyvin enkä yleensä kosta tai tee muuta kuin ilmoitan loukkaantuneeni ja märehdin asiat itsekseni pääasiassa kunnes ne eivät enää kuohuta. Vuosien mittaan vaimokin on kai tottunut tähän ja ehkä touhu pahentunut vaan, kun olen sen napisten sallinut. Mutta johonkin se on silti mulla kertynyt taakaksi ja jopa niin että voisi sanoa mitan täyttyneen juuri nyt.
Esimies, joka nyt on muutenkin ääliö.
Olin palaverissa esittänyt yhden idean ja hän tyrmäsi sen jyrkästi ja suoralta kädeltä. Seuraavalla viikolla hän esitti saman idean, mutta nyt omanaan. Mietin, voiko oikeasti olla ihminen noin urpo.
Tämä on siis viimeisin loukkaantumiseni, mutta tavallaan olen tähän tottunut. Yritän ottaa asian niin, että ideoiden toteutuminen on tarkoitukseni, sama kai se kuka ne sitten toteuttaa. Tiedän myös, että minulla on hyviä(kin) ideoita, koska tämä ei ollut edes ensimmäinen kerta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No niin no. Ilmoitin jo jokin aika sitten haluavani erota. Tämä on nyt sitä viimeistä mahdollisuutta/ uutta yritystä. Hän haluaa sen käyttää kuvaillulla tavalla ilmeisesti. Saattaa olla ettei enää mikään auta. Mun ongelma on tavallaan se, että näennäisesti siedän loukkauksia aika hyvin enkä yleensä kosta tai tee muuta kuin ilmoitan loukkaantuneeni ja märehdin asiat itsekseni pääasiassa kunnes ne eivät enää kuohuta. Vuosien mittaan vaimokin on kai tottunut tähän ja ehkä touhu pahentunut vaan, kun olen sen napisten sallinut. Mutta johonkin se on silti mulla kertynyt taakaksi ja jopa niin että voisi sanoa mitan täyttyneen juuri nyt.
Sanoisin että ryhdy vittuilemaan naiselle aina kun huomaat, että olet shit testissä ("A test that a girl performs on a male by saying or doing something to judge the reaction or response from him."). Voit todeta, että niinpä käytinkin sinua kassien tyhjentämiseen, koska muitakaan ei ollut lähettyvillä ja kalullani oli tarve laueta. Sinun täytyy jotenkin päästä niskan päälle, siitä naiset tykkäävät.
Pihla Viitala loukkasi minua haukkumalla lempi vaimon hakkaajani
Apinaksi hauukuttiin. Mut mä ole oppinu elään sen kansssa ja tottahan se just onkin. En mä haluuu olla mikään vtun juoruäämmä enää. Me mennään nyt kaikki tästä eteeenpäin ja tullaaan onnellisiksi.