Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Äitiysneuvola ja pissanäyte labraan joka kerta ennen neuvolaa

Vierailija
05.02.2019 |

Pitääkö näyte viedä esim paria päivää aiemmin labraan, jotta neuvolan th näkee tulokset silloin vai vienkö samana aamuna kun neuvola?

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
05.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luuletko, ettei ne siellä neuvolassa kerro sulle, muten heillä toimitaan?

Vierailija
2/8 |
05.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kai sitä mihinkään labraan viedä? Joko terkkaa tekee siitä testin (pissaat siis neuvolan vessassa purkkiin) tai joissakin neuvoloissa on laite jolla itse teet testin ja viet lapun tuloksista terkalle.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
05.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun en tiedä minkälaisesta pissanäytteestä on kyse, en voi tarkkaa vastausta antaa.

Kuitenkin rutiini virtsanäyte ennen vastaanottoa annetaan siellä paikan päällä ja neuvolantäti sitten ottaa näytteen sticsillä onko sokeria, proteiinia tai verta virtsassa. Se näkyy välittömästi ja on varsin helppo itsekin testata vaikka kotona. Apteekista saa tikut.  Turhaa sitä nyt kuitenkin on alkaa itse kytätä jos ei mitään probleemaa kuten diabetesta ole.

Vierailija
4/8 |
05.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näyte jätetään aina neuvolaan tullessa. Useissa paikoissa äiti tikuttaa näytteen itse ja jättää näytteen mikäli tikun indikaattoriruuduissa ilmenee ylityksiä (purkissa ohjeet) ja joissain th tikuttaa.

Vierailija
5/8 |
05.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, se on tarkoituksenmukaista että se näyte on ihan tuore, esim. raskausmyrkytys voi kehittyä tosi nopeasti.

Vierailija
6/8 |
05.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä maalla ne viedään labraan stiksaamatta, muutin Helsingistä jossa näyte itse stiksattiin.

Vierailija
7/8 |
05.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja äskeinen Ap

Vierailija
8/8 |
05.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joo, se on tarkoituksenmukaista että se näyte on ihan tuore, esim. raskausmyrkytys voi kehittyä tosi nopeasti.

Samana päivänä kuin neuvola?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yksi kaksi