Jeesus olisi nykyään vegaani ja suosittelisi vegaaniutta kristityille.
Jokainen tietää sen sisimmissään ja sydämessään että eläinten joukkotuho ja kivuntuotto halvan lihan vuoksi on väärin.
Kyseessä on ahneus.
Kommentit (66)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jeesus teki hyvää leipää, se oli hänen bravuurinsa, se on De Facto.
Minä kun muistelen, että hän teki vedestä viiniä.
Laskin joskus aikani kuluksi kuinka paljon sitä viiniä Jeesus teki ja mikäli oikein muistan, 147 litraa :-)
Hauska yksityiskohta tarinassa on se, että juhlien järjestäjä kertoi jeesukselle, että huonoin viini tuotiin pöytään siinä vaiheessa kun porukka oli jo kännissä, mutta Jeesuspa järkkäsi häävieraille yllätykseksi 147 litraa hyvää viiniä illan iloksi :-)
Hjaaaa jaaa huono provo keksi parempi
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jeesus sanoi: "meitä ei saastuta se mikä suusta menee sisälle, vaan se mikä tulee suusta ulos".
Jeesus oli oikea aihe.
Pitäisi kuitenkin vähän katsoa mitä suustaan päästää.
Eli kyse on nyt ostospäätöksestäsi.
Ei siitä että lihan työntäminen sisään olisi väärin. Vaan olisiko mahdollista että lihantuotantotavoissa olisi korjattavaa?
Miksi tukea vääryyttä?
Jeesus opetti myös, älkää murehtiko mitä söisitte tai joisitte.
Ihan samalla periaatteella eläen uskovaisen pitää syödä sitä mitä halvalla on tarjolla.
Jos jauheliha, lenkkimakkara ja kanankoivet ovat Lidlissä ovat halpaa täyttävää ruokaa, annan äärifundamentalististen rikkaiden ituhippien vapaasti syödä kasvisruokiaan.
Se ei häiritse minua, enkä minä teitä.
Voihan sitä noinkin itselle valehdella ja voidella sen vihalla jotain tiettyä porukkaa kohti. Sinulle se on värittynyt mielessä ituhippinä ja rikkaina.
Syöt lihaa ja tunnet vihaa tiettyä porukkaa kohtaan, joita ei varmasti ole olemassakaan sellaisena kuin kuvittelet.
Elät lihasta ja vihasta. Onnea valitsemallesi tielle.
Saatanalliset ruokatehtaat kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jeesus sanoi: "meitä ei saastuta se mikä suusta menee sisälle, vaan se mikä tulee suusta ulos".
Jeesus oli oikea aihe.
Ei siitä että lihan työntäminen sisään olisi väärin. Vaan olisiko mahdollista että lihantuotantotavoissa olisi korjattavaa?
Miksi tukea vääryyttä?
Ihan samalla periaatteella eläen uskovaisen pitää syödä sitä mitä halvalla on tarjolla.
Jos jauheliha, lenkkimakkara ja kanankoivet ovat Lidlissä ovat halpaa täyttävää ruokaa, annan äärifundamentalististen rikkaiden ituhippien vapaasti syödä kasvisruokiaan.
Näiden moralistihippien kannattaisi muistella mitä mieltä Jeesus oli hurskastelijoista.
Pitäisi osata luopua ja paastoa asioista että näkisi vähän kirkkaammin. Usein kristityille tärkeintä on vaan jankata, vaikka sisimmissään sydämessä tietää mikä on oikein ja mikä väärin.
Tehotuotettu liha aiheuttaa liikaa kärsimystä.
Oi suuri guru, valaise meitä.
Olen siis uskovainen, mutta pienituloinen, joten voisitko neuvoa kuinka voisin elättää perheeni ilman nykyisenkaltaista järjestelmää, jossa lihan hinta on saatu erilaisten tukimuotojen ja tehotalouden vuoksi niin alhaiseksi, että pystyn sen avulla ruokkimaan perheeni?
Jos alat pitämään luentoa porkkanoista, linsseistä, pavuista ja muista heinistä, hauskaheinää lukuunottamatta, unohda koko juttu.
Kyse on siis rahasta, jolla köyhälle on muutakin käyttöä kuin käyttää se syömiseensä.
Jotkut elävät syödäkseen ja jotkut syövät elääkseen.
Vierailija kirjoitti:
Saatanalliset ruokatehtaat kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jeesus oli oikea aihe.
Miksi tukea vääryyttä?
Näiden moralistihippien kannattaisi muistella mitä mieltä Jeesus oli hurskastelijoista.
Pitäisi osata luopua ja paastoa asioista että näkisi vähän kirkkaammin. Usein kristityille tärkeintä on vaan jankata, vaikka sisimmissään sydämessä tietää mikä on oikein ja mikä väärin.
Oi suuri guru, valaise meitä.
Olen siis uskovainen, mutta pienituloinen, joten voisitko neuvoa kuinka voisin elättää perheeni ilman nykyisenkaltaista järjestelmää, jossa lihan hinta on saatu erilaisten tukimuotojen ja tehotalouden vuoksi niin alhaiseksi, että pystyn sen avulla ruokkimaan perheeni?
Jos alat pitämään luentoa porkkanoista, linsseistä, pavuista ja muista heinistä, hauskaheinää lukuunottamatta, unohda koko juttu.
Kyse on siis rahasta, jolla köyhälle on muutakin käyttöä kuin käyttää se syömiseensä.
Jotkut elävät syödäkseen ja jotkut syövät elääkseen.
Meidän perhe elää lähinnä juureksilla ja lapset kouluruualla.
Kotona odottaa lantut ja nauriit. Jauhelihat ja muut ällötykset on kamalan kalliita ja nostaa kolesteroliarvoja.
Päänkokoista lanttua voi jauhaa tunninkin ajan ja siirtyä nauriisiin.
Meillä siis neljä lasta ja omat tuloni on 1200e kk. Sillä palkalla pitää pärjätä. Lihaa ei meidän perheeseen osteta.
Ei se, mitä suuhunsa laittaa, vaan mitä sieltä tulee ulos.
t. ateisti
Vierailija kirjoitti:
6 Siellä oli kuusi kivistä vesiastiaa juutalaisten tapojen mukaisia pesuja varten; ne olivat parin kolmen mitan* vetoisia. [Vetomitta oli noin 40 litraa.]
7 Jeesus sanoi palvelijoille: "Täyttäkää astiat vedellä", ja he täyttivät ne reunoja myöten.
8 Sitten hän sanoi: "Ottakaa nyt siitä ja viekää pitojen valvojalle", ja he veivät.
9 Valvoja maistoi vettä: se oli muuttunut viiniksi. Toisin kuin palvelijat, jotka olivat veden astiasta ottaneet, hän ei tiennyt, mistä viini oli peräisin. Hän kutsui sulhasen luokseen
10 ja sanoi: "Kaikki tarjoavat ensiksi hyvän viinin ja sitten, kun vieraat alkavat juopua, huonompaa. Mutta sinä olet säästänyt hyvän viinin tähän asti."
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
6 Siellä oli kuusi kivistä vesiastiaa juutalaisten tapojen mukaisia pesuja varten; ne olivat parin kolmen mitan* vetoisia. [Vetomitta oli noin 40 litraa.]
7 Jeesus sanoi palvelijoille: "Täyttäkää astiat vedellä", ja he täyttivät ne reunoja myöten.
8 Sitten hän sanoi: "Ottakaa nyt siitä ja viekää pitojen valvojalle", ja he veivät.
9 Valvoja maistoi vettä: se oli muuttunut viiniksi. Toisin kuin palvelijat, jotka olivat veden astiasta ottaneet, hän ei tiennyt, mistä viini oli peräisin. Hän kutsui sulhasen luokseen
10 ja sanoi: "Kaikki tarjoavat ensiksi hyvän viinin ja sitten, kun vieraat alkavat juopua, huonompaa. Mutta sinä olet säästänyt hyvän viinin tähän asti."
Muistin tuon viinimäärän aivan väärin.
Jeesus väsäsi sitä ainakin 480 litraa :-)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jeesus oli oikea aihe.
Miksi tukea vääryyttä?
Ei Jeesus lokeroinut ihmisiä noin ilkeästi.
Miksi vihaat toisia, jos heidän sydän sanoo selvästi ja kristillisesti että lihantehotuotanto on väärin?
Ei tuollainen käytös sovi kristitylle.
Alahan pyydellä anteeksi kaikilta jotka täällä on. Meidän ei tarvitse sietää tuollaista käytöstä.
Häpeäisit jumalauta. Sä, sä tarttet nuhtelua nyt. Ja mä nuhtelen sua. Aijai.
Tuntuiko hyvälle?
Tekee välillä hyvää kun joku palauttaa maanpinnalle miettimään. Älähän pilaa tunnelmaa. Täällä on paljon ihmisiä tullut miettimään ja pohtimaan asioita. Erilaisia ihmisiä.
Tässä tulee se perusteellinen ongelma.
Kristitty siirtää vastuun mielikuvitusolennolle.
Ateisti ottaa itse jumalallisen vastuun elämästään ja päätöksistään.
Ei ehkä pitäisi luottaa siihen että on olemassa joku, joka kyllä huolehtii kaikesta ja ei salli kaiken tuhoutua.
Tukemalla lihatuotantoa ei tule hyvin käymään. Siinä on sitten turha itkeä sitä että "mutta minä luulin että Jeesus hoitaa kaiken".
Ihmisten pitää tehdä Jumalina itse ne päätökset ja miettiä tarkkaan.
Mielestäni uskovaiset ovat vastuuttomia ja siirtävät vastuun huomisesta mielikuvitushenkilölle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jeesus oli oikea aihe.
Miksi tukea vääryyttä?
Miksi vihaat toisia, jos heidän sydän sanoo selvästi ja kristillisesti että lihantehotuotanto on väärin?
Alahan pyydellä anteeksi kaikilta jotka täällä on. Meidän ei tarvitse sietää tuollaista käytöstä.
Tuntuiko hyvälle?
Tekee välillä hyvää kun joku palauttaa maanpinnalle miettimään. Älähän pilaa tunnelmaa. Täällä on paljon ihmisiä tullut miettimään ja pohtimaan asioita. Erilaisia ihmisiä.
Kirjanoppineista ja fariseuksista Jeesus ei pitänyt.
Hän kertoi selkeästi että jokaisen on noudatettava omaa omatuntoaan ja jos ituhippeily on sinulle periaatekysymys ja käsität Jeesuksen opetuksen sillä tavalla, ota huomioon että me kaikki uskovat emme käsitä asioita tavallasi.
Sinulla on oikeus omiin tulkintoihisi, samoin kuin meillä, eikä sinun tarvitse hävetä omaa tulkintaasi yhtään enempää kuin meidänkään :-)
Älä tuomitse, ettei sinua tuomittaisi.
Onko se oikein? kirjoitti:
Ei ehkä pitäisi luottaa siihen että on olemassa joku, joka kyllä huolehtii kaikesta ja ei salli kaiken tuhoutua.
Tukemalla lihatuotantoa ei tule hyvin käymään. Siinä on sitten turha itkeä sitä että "mutta minä luulin että Jeesus hoitaa kaiken".
Mielestäni uskovaiset ovat vastuuttomia ja siirtävät vastuun huomisesta mielikuvitushenkilölle.
Ap:n alapeukutuksista päätellen valitettavasti näin.
Olen ap:n sydämen kanssa samaa mieltä että väärin se on.
Jumalalla on jo valmis suunnitelma maailman varalle ja se on maailmanloppu.
Uskovaisena voin vain asettautua Titanicin kansituoleille katselemaan maailman hidasta itsemurhaa ja naureskelemaan yrityksillenne hallita ihmiskuntaa ja maapalloa avuttomilla tavoillanne.
Ette te maapallosta välitä, ette eläinten kärsimyksestä, ettekä valaiden kuolemasta.
Omat perseenne teille tärkeitä ovat ja jälkeläistenne ja tunne siitä että olette muita ylempänä neuvomassa muita kuinka tulee elää.
Maapallo ravistaa harteiltaan globaalin syövän, ihmiskunnan kun aika on kypsä ja jatkaa vaellustaan muistaakseni seuraavat kuusi miljardia vuotta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jeesus oli oikea aihe.
Miksi tukea vääryyttä?
Tuntuiko hyvälle?
Kirjanoppineista ja fariseuksista Jeesus ei pitänyt.
Hän kertoi selkeästi että jokaisen on noudatettava omaa omatuntoaan ja jos ituhippeily on sinulle periaatekysymys ja käsität Jeesuksen opetuksen sillä tavalla, ota huomioon että me kaikki uskovat emme käsitä asioita tavallasi.
Sinulla on oikeus omiin tulkintoihisi, samoin kuin meillä, eikä sinun tarvitse hävetä omaa tulkintaasi yhtään enempää kuin meidänkään :-)
Älä tuomitse, ettei sinua tuomittaisi.
Haluat vain trollailla hyvällä keskustelulla. Oletko kiltti ja menet riitelemään olkinukkien kanssa muualle omaan keskusteluun. Olen ilmoittanut viestisi tai viestinne jo asiattomiksi.
T: Ap
Hyvinkin mahdollisesti näin. Todennäköosesti Jeesus myös polttelisi kannabista 70-luvun teemoissa. Nämä ei silti tarkoita että Jeesus olisi mitenkään oikeassa ja että meidän ihmisten varsinkaan kannattaisi häntä matkia.
Vierailija kirjoitti:
Jumalalla on jo valmis suunnitelma maailman varalle ja se on maailmanloppu.
Uskovaisena voin vain asettautua Titanicin kansituoleille katselemaan maailman hidasta itsemurhaa ja naureskelemaan yrityksillenne hallita ihmiskuntaa ja maapalloa avuttomilla tavoillanne.
Ette te maapallosta välitä, ette eläinten kärsimyksestä, ettekä valaiden kuolemasta.
Omat perseenne teille tärkeitä ovat ja jälkeläistenne ja tunne siitä että olette muita ylempänä neuvomassa muita kuinka tulee elää.
Maapallo ravistaa harteiltaan globaalin syövän, ihmiskunnan kun aika on kypsä ja jatkaa vaellustaan muistaakseni seuraavat kuusi miljardia vuotta.
Ei millään pahalla mutta tuohan kuulostaa ihan häviölle.
Johannes Kastaja olikin kova jätkä. Eli autiomaassa syöden hyönteisiä(!) ja villihunajaa. Ottakaa mallia.
Vierailija kirjoitti:
Johannes Kastaja olikin kova jätkä. Eli autiomaassa syöden hyönteisiä(!) ja villihunajaa. Ottakaa mallia.
Onko muuten totta että nuo uskonnot aavikolla olivat niin kerskakulutukseen suuntautuneet että kaikki puut hakattiin ja eroosio tuli?
Kaikki syötiin ja mässätiin.
Eli tuo aavikoituminen on holtittoman kerskakulutuksen syytä, mikä syntyi luonnon domestikaatiosta maanviljelyskultuuriin.
Näiltä ajoiltahan myös meiltä löytyy kotikissa.