Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pakotettiinko kenenkään muun perheessä syömään lautanen tyhjäksi ja ottamaan sitten lisää ettei "jää nälkä" ?

Vierailija
04.02.2019 |

Minulla on vieläkin lapsuudesta jäänyt ruoktraumat, eikä syömiseni ole edelleenkään täysin kunnossa vaikka olen käynyt monta vuotta terapiassa ja psykepolilla syömishäiriön vuoksi. Pahimmillaan näen painajaisia joissa suuhuni mätetään jatkuvalla syötöllä lisää ruokaa kunnes olen paisunut niin että räjähdän.

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
04.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei, mutta yksi sukulainen tehnyt tuota lapselleen. Lapsi on nyt toodella ylipainoinen ja maksansa on rasvoittunut. Puhutaan alakouluikäisestä.

Vierailija
2/10 |
04.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

No meillä ei ollut rahaa, niin ruokapöydässä ahneimmat sai eniten. On vaikuttanut syömiseeni, enkä esimerkiksi osaa vieläkään jakaa ruokaani. Toisaalta olen onnistunut vihdoin syömään niin, ettei tarvitse joka aterialla syödä, kuin seuraavasta ateriasta ei olisi tietoakaan. Ei sen oppimiseen mennyt kuin 27 vuotta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
04.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainoastaan vain pakotettiin syömään lautanen tyhjäksi. Jos ei suostunut syömää, vedettiin kovasta ja annettiin selkään. Ei jäänyt traumoja.

Vierailija
4/10 |
04.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei

Vierailija
5/10 |
04.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hiilihydraatteja sai syödä niin paljon kun halusi, valkuaisaineita vain rajoitetutsti. 

Vierailija
6/10 |
04.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei..

Opetettiin, että ottaa itse sen verran ruokaa kun arvioi syövänsä, mielummin liian vähän kuin liikaa, lisää sai aina ottaa.

Jos joku muu annosteli, niin ei tarvinnut kaikkea syödä.

Samaa opetan omillekin lapsille..

Vierailija
7/10 |
04.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syöminen unessa. Jos syöt yksin, kohtaat menetystä ja surua. Jos tytär tai tarjoilija vie lautasen pois kesken aterian, joku alainen aiheuttaa vaikeuksia. Syominen edustaa perustarpeiden tyydyttamista ja vihreasta saat elinvoimaa. Ruoka taas kuvastaa henkistä ja ruumiillista ravintoa.

Vierailija
8/10 |
04.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lautanen piti syödä tyhjäksi mutta pystyi ottamaan pienen annoksen jos ei maistunut. Herkkuja sain niin harvoin että jos sitä oli tarjolla, nuolin lautasen. Ei jäänyt traumoja mutta olen kaikkiruokainen. Oma lapsi yleensä jättää aina jotain lautaselle mikä ärsyttävää kun tulee ruokahävikkiä. Olisi kiva tietää millaiset ruokatottumukset on ollut lapsena nirsoilla aikuisilla? Muutama sellainen tuttu on jotka valikoivat tosi tarkasti mitä suuhun laittavat. Heidän lapset myös samanlaisia. Ruokana lähinnä pastaa ja mausteettomia ruokia.

Vierailija
9/10 |
04.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pakotettiin syömään lautanen tyhjäksi. En ollut muistanutkaan koko asiaa, nyt tuli mieleen :(

Vierailija
10/10 |
04.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lautanen piti syödä tyhjäksi mutta pystyi ottamaan pienen annoksen jos ei maistunut. Herkkuja sain niin harvoin että jos sitä oli tarjolla, nuolin lautasen. Ei jäänyt traumoja mutta olen kaikkiruokainen. Oma lapsi yleensä jättää aina jotain lautaselle mikä ärsyttävää kun tulee ruokahävikkiä. Olisi kiva tietää millaiset ruokatottumukset on ollut lapsena nirsoilla aikuisilla? Muutama sellainen tuttu on jotka valikoivat tosi tarkasti mitä suuhun laittavat. Heidän lapset myös samanlaisia. Ruokana lähinnä pastaa ja mausteettomia ruokia.

Minua taas ei haittaa ollenkaan, jos lapsi ei syö lautastaan tyhjäksi. Minä sen ruuan siihen kuitenkin laitan ja ennemmin laitan aina saman määrän, vaikka on nirsoilukausiakin. Joskus syö pari haarukallista, joskus lautasellinen riittää, joskus haluaa lisää. Korreloi aika pitkälti lapseni kasvu- ja kehityskausiin. Siihen tosin olen vetänyt linjan, että ruoka-aikana syödään sitä, mitä tarjoilen, eikä esimerkiksi leipää silloin kun lautasella on jotain ei niin lapsen suosikkia. Ja seuraava ruoka on saatavilla seuraavana ruoka-aikana. Ei siinä välissä ehdi nälkään kuolemaan, eikä ole tähän mennessä tullut kiukkunälkääkään ennen seuraavaa ateriaa.

T. 2

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi seitsemän viisi