Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Sinä syrjäytynyt pitkäaikaistyötön! Mikä on tekosyysi mikset hae tänä vuonna opiskelemaan yliopistoon?

Vierailija
04.02.2019 |

Hankkimalla kunnollisen koulutuksen voit päästä hyvinkin helposti takaisin työelämään.

Kommentit (61)

Vierailija
41/61 |
04.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

No kun olen siellä jo, suorittamassa maisteriopintoja (alalta, jolla olen ollut töissä parikymmentä vuotta ja jolla muka on huutava työvoimapula). Jos nyt suorittaisin tämän loppuun ja katsoo mitä seuraavaksi opiskelisin.

Minulla on kyllä jo toisen alan maisterintutkinto, mutta kai se ei sitten ole kunnon koulutus, kun olen pitkäaikaistyötön.

Vierailija
42/61 |
04.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä tein gradun te-toimiston luvalla ja oon nyt työtön maisteri. Ja opintolaina on ja kela heitti velan voudille. En ainakaan sais uutta laina vaikka haluaisin opiskella uutta alaa.

Lähinnä sain tuon oman diilin sille tutkinnolle, mikä oli kesken, eli väikkärille. Ihan kiva, mutta pitkäaikaistyöttömän taustalla en tule kyllä työllistymään yhtään sen paremmin oikeastaan vähemmän, koska epäsuhta meriittien ja koulutuksen välillä kasvaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/61 |
05.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen 57 v

Vierailija
44/61 |
05.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pääsiskö vielä näin 60v. Yo-tutkinto 70-luvun puolivälistä :)

Senkun vaan! Siinä on mielekästä tekemistä. Eikös se 5 op / kk saa opiskella? Olisiko sulla varaa tehdä avoimessa jokin kurssi? Minä teen nyt vauhdilla, kun olen työttömyysuhan alla, työnantaja jää pian eläkkeelle ja alani on kuoleva, jos en opettele tekemään itse niin että voisin perustaa firman. Ikää pian 55, opiskelen mm. ohjelmointia ja onneksi on alalla jo suhteita valmiina. 

Vierailija
45/61 |
05.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ole käynyt edes lukiota tai ammattikoulua niin ei voi hakea.

Aloita iltalukio! Tsemppiä!

Tälläin nelikymppisenä se juna alkaa olla jo mennyt. Ensin kolme vuotta iltalukiota,sitten 5-6 vuotta maisteriksi. Siinä vaiheessa ikää on jo 50 ja työelämälle voi sanoa kiitos hei, jos ei vakipaikkaa jostain ole löytynyt.

En viitsi nähdä vaivaa.

-Eri kuin jolle vastasit-

Vierailija
46/61 |
05.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yliopistossa ei ole ikärajaa![/quote

Ja yliopistosta suoraan eläkkeelle. Mikäs sen hienompaa.

Vierailija
47/61 |
05.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen jo, en ole edes työkykyinen. Ja ihan sama vaikka jonnekin lääkikseen pääsisi kaikki halukkaat, äly ei riitä.

Vierailija
48/61 |
05.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Insinöörikoulutuksetkin on käytännössä vain lukion matikkaa ja fysiikkaa pääsykokeissa.

Nyt on menossa Helsingin yliopiston mooc, jonka suorittamalla voi saada pääsyn suoraan. 10op nyt kuitenkin, joka kelpaa melkein mihin vain tutkintoon vähintäänkin vapaavalintaisen.

Siihen ei enää ehdi mukaan, siis siihen versioon, jonka perusteella voi saada opiskelupaikan. Omaksi ilokseen voi toki suorittaa.

Vierailija
49/61 |
05.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tutkintoja on kourallinen. Lääkärit ovat määritelleet työkyvyttömäksi. Tekisin mitä vaan, jos  jaksaisin olla pystyssä enemmän kuin 5 minuuttia. 

Vierailija
50/61 |
05.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole työtön, mutta työkyvyttömyyseläkkeellä onnettomuudessa loukkaantumisen takia. Nyt olen kuitenkin kyllästynyt vain olemaan, joten ajattelen pyrkiä pariin eri tiedekuntaan, saa nähdä kuinka käy. Joku nyt tietty hermostuu siitä, että mahdollisesti vien opiskelupaikan joltain nuoremmalta, olen 49v, mutta jos näin käy, niin silloinhan olen se fiksumpi, elämä on kovaa.

Vierailija
51/61 |
05.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Montakin syytä:

- opintotukikuukaudet mennyt

- olen liian tyhmä

- olen liian vanha

- en pääse

- hikoilen liikaa

Vierailija
52/61 |
05.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yliopistossa ei ole ikärajaa![/quote

Ja yliopistosta suoraan eläkkeelle. Mikäs sen hienompaa.

Eläkkeelle opintovelan kanssa? Just. Fiksua.

Vierailija
53/61 |
05.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen jo opiskellut melkein puolet elämästäni, eikä siitä mitään hyötyä ole ollut, vaikka 2 ammattiani ovat molemmat aloille joille muka työntekijäpulaa. Haastatteluihin viimestään pysähtyy matka työelämään koska ei työkokemusta ole. En enää jaksa uutta ammattia opiskella vain sen takia että uudet turhat paperit olisi.

Vierailija
54/61 |
05.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen joutunut keskeyttämään ed. opintoni terveydellisistä syistä, joten en valitettavasti pysty opiskelemaan, vaikka sitä kuinka toivot/toivon. Älykkyydestä ei ole kiinni, eikä motivaatiosta. Elämä ei ole aina reilua.

Vierailija
55/61 |
05.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jatkoa edelliseen... En koe olevani syrjäytynyt, vaan pikemminkin syrjäytetty.

Vierailija
56/61 |
06.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En hae yliopistoon, koska ei kiinnosta. Haluan tehdä työtä käsilläni ja niihin ammateihin ei yliopistossa kouluteta.

Miten lääkäri? Ihan tk-lekuri saa tehdä käsillä vaikka mitä! Tutkia takapuolia, emättimiä, kurkkuja, korvia, nilkkoja, ranteita! Sitten jos ei riitä miten on rintaelinkirurgia? AI sitä usean tunnin käsin tekemistä sydänleikkauksessa tai keuhkoleikkauksessa! Oikea motivaatio on pääsee Meilahteen tekemään elintensiirtoja! Käsillä useampia tunteja tekemistä!

Ei aina kannata lannistua heti.

Kuinka monesta on lääkäriksi?

Vierailija
57/61 |
06.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä idea: kaikki syrjäytyneet pitkäaikaistyöttömät terveyskeskuslääkäreiksi! Siten pääsisivät kerrankin terveyskeskusvastaanotolle :D

Vierailija
58/61 |
06.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hyvä idea: kaikki syrjäytyneet pitkäaikaistyöttömät terveyskeskuslääkäreiksi! Siten pääsisivät kerrankin terveyskeskusvastaanotolle :D

Tästä oli aikoinaan sketsi... En muista ohjelmaa. Mutta terveyskeskuksen vastaanotto aula...

" Lääkäri avaa oven ja kutsuu .... Koponen sisään! .... "

Koponen nousee ja astuu huoneeseen ja lääkäri kättelee Koposta ja kysyy kuinka se Koposella menee? Koponen kertoo... blaa blaa... Ja sitten Lääkäri toteaa " SEURAAVA! " Koponen astuu lääkärin rooliin saa valkoisen takin ja aiemmin lääkärinä ollut poistuu ns. potilaana pois lääkärinhuoneesta. Ja tämä toistuu...

" Lääkäri avaa oven ja kutsuu ...  Hänninen sisään! ... "

Vierailija
59/61 |
06.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

1) Ei ole rahaa opiskella yliopistossa

2) oppimisvaikeuksia mitkä hidastaisivat opinnoissa

Ap luulee että hyvä koulutus ratkaisee kaikki työttömyysongelmat. 

Vierailija
60/61 |
06.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on jo kaksi yliopistollista loppututkintoa suoritettuna ja täytän tänä vuonna 60 vuotta. En koe mielekkäänä lähteä enää opiskelemaan, vaikka mieli tekisi. Työnsaannin kannalta opinnoilla ei tässä iässä en ole mitään hyötyä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan seitsemän kolme