Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Sinä syrjäytynyt pitkäaikaistyötön! Mikä on tekosyysi mikset hae tänä vuonna opiskelemaan yliopistoon?

Vierailija
04.02.2019 |

Hankkimalla kunnollisen koulutuksen voit päästä hyvinkin helposti takaisin työelämään.

Kommentit (61)

Vierailija
21/61 |
04.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teen väitöskirjaa loppuun te-toimiston luvalla tullakseni työttömäksi tohtoriksi.

Vierailija
22/61 |
04.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi pitäisi hakea ylioopistoon kun keskiasteen tai ammattiasteen koulutuskella työllistyy varmemmin?

Tilastojen mukaan tuo ei pidä paikkaansa. Työttömistä korkeakoulutettuja on alle 15%.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/61 |
04.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En hae yliopistoon, koska ei kiinnosta. Haluan tehdä työtä käsilläni ja niihin ammateihin ei yliopistossa kouluteta.

Ainakin Kalliossa / Alppilassa on Hgin yliopiston käsityönopettajien laitos.

Vierailija
24/61 |
04.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Teen väitöskirjaa loppuun te-toimiston luvalla tullakseni työttömäksi tohtoriksi.

Mä tein gradun te-toimiston luvalla ja oon nyt työtön maisteri. Ja opintolaina on ja kela heitti velan voudille. En ainakaan sais uutta laina vaikka haluaisin opiskella uutta alaa.

Vierailija
25/61 |
04.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi pitäisi hakea ylioopistoon kun keskiasteen tai ammattiasteen koulutuskella työllistyy varmemmin?

Tämä. Akateemisia tuntuu olevan työttöminä pilvin pimein mutta lähihoitajille, siivoojille ja putkimiehille riittää töitä. 

Vierailija
26/61 |
04.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen oikeasti tyhmä. En suoriutuisi peruskoulustakaan. Olen huonomuistinen ja huono oppimaan. Ei ole ammattia, enkä ole käynyt tietenkään lukiota, kun peruskoulussakin olin mukautetussa opetuksessa. Ehkä menen jossain vaiheessa uudestaan ammattikouluun, kun lapsi on kasvanut. Yksi syy on, että haluan kasvattaa lastani vielä kotona.

Ap tuntuu olevan tyhmä, kun ei ymmärrä, että on ihmisiä jotka eivät sovellu yliopistoon.

Vierailija
27/61 |
04.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei yliopistoon niin vaan pääse, eikä kyllä matikkaakaan opiskelemaan.

terveisin ktm-opiskelija joka entinen työtön ja kyllä omilla säästöillä teen tutkintoa. Valtiolta ei tuu mitään.

Kyllä pääsee jos panostaa valintakokeisiin.

Miksi mä en sitten päässyt viime vuonna vaikka opiskelin ja panostin?

Vierailija
28/61 |
04.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vaikeaa päästä enää pääsykokeella.

Eikö se uudistus tule vasta 2020? Vielä ehtii! Itse pääsin pääsykokeella sisään. Opiskelu on ihanaa!

Niitä muutoksia on tehty jo tällekin vuodelle, ne vaan konkretisoituu lopulta ensi vuonna.

Vierailija
29/61 |
04.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oletko ap vähän yksinkertainen? Tässä elämäntilanteessa ei todellakaan ole varaa pääsykoekirjoihin vai keksitkö jonkun alan johon pääseminen olisi oikeasti ilmaista?

Aika monilla aloilla pääsykoemateriaali on netissä ilmaiseksi. Esimerkiksi opettajankoulutuslaitoksella. Sosionomiksi pyrkivän ei tarvitse lukea mitään pääsykoekirjoja. Korkea motivaatio tuo usein paikan.

Vierailija
30/61 |
04.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

No on olemassa tiettyjä ihmisiä jotka vain ei sovellu yliopistoon. Toisaalta nähnyt niitäkin ihmisiä jotka ovat päässeet yliopistoon mutta eivät sovellu sinne. Yksikin mun kaveri päätti yhtenä vuonna helmikuussa että katselee nyt asioita ja ehkä syksyllä ne opinnot sitten alkaa sujua. 

Katselee muuten asioita vieläkin, vaikka ikää 42 ja kandidaatintyö tekemättä. Ihme kyllä hopsia ja kopsia pukkaa vuosikymmen toisensa jälkeen...

Älykäs kyllä kuin mikä mutta ei oikein ole työihmisiä. 

Vierailija
31/61 |
04.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen oikeasti tyhmä. En suoriutuisi peruskoulustakaan. Olen huonomuistinen ja huono oppimaan. Ei ole ammattia, enkä ole käynyt tietenkään lukiota, kun peruskoulussakin olin mukautetussa opetuksessa. Ehkä menen jossain vaiheessa uudestaan ammattikouluun, kun lapsi on kasvanut. Yksi syy on, että haluan kasvattaa lastani vielä kotona.

Ap tuntuu olevan tyhmä, kun ei ymmärrä, että on ihmisiä jotka eivät sovellu yliopistoon.

Ei kaikki sovellu yliopistoon. Mutta lähes kaikki soveltuu koulutukseen, vaihtoehtona on myös oppisopimus. Vammaiset, sairaat ja hidasälyiset joutuvat ehkä miettimään huolellisemmin, miksi "isona" tulisivat. Muilla on aina mahdollisuus tavoitella parasta, mihin itse pystyy. En ymmärrä ihmisiä, jotka eivät niin tee.

Vierailija
32/61 |
04.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pääsiskö vielä näin 60v. Yo-tutkinto 70-luvun puolivälistä :)

Vierailija
33/61 |
04.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En hae yliopistoon, koska ei kiinnosta. Haluan tehdä työtä käsilläni ja niihin ammateihin ei yliopistossa kouluteta.

Ainakin Kalliossa / Alppilassa on Hgin yliopiston käsityönopettajien laitos.

Niin ja Aalto yliopiston taidepuolella on vaikka mitä.

Vierailija
34/61 |
04.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä. Akateemisia tuntuu olevan työttöminä pilvin pimein mutta lähihoitajille, siivoojille ja putkimiehille riittää töitä. 

Tuntu tai luulo ei ole tiedon väärti. Tilastot kertovat toista. Toki akateeminen työttömyys on noussut siitä mitä se on aikoinaan ollut. Mutta valmistuuhan sitä yhä enemmän ihmisiäkin korkeakouluista.

Vierailija
35/61 |
04.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sairaudet. En ala luettelemaan.

Vierailija
36/61 |
04.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tykkään maata sohvalla ja katsella televisiota samalla olutta siemaillen. Olen laiska kuten lähes kaikki työttömät.

Vierailija
37/61 |
04.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pääsiskö vielä näin 60v. Yo-tutkinto 70-luvun puolivälistä :)

Yliopistossa ei ole ikärajaa!

Vierailija
38/61 |
04.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei munn älyllä päästä. Ja minuua kiiinnostaa enemmän ihmisten ongelmat jaa ihmisten auttaminen.

Vierailija
39/61 |
04.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei munn älyllä päästä. Ja minuua kiiinnostaa enemmän ihmisten ongelmat jaa ihmisten auttaminen.

Varmaaan kaikkialla mietitään mikäään on tehokkkainta ja edulllisiiinta. Eli jos olisi potilas niin miteeen pääsee siitä erooon nopeasti kun seuraava onn jo ovellla ja salkkkarit odotttaaa kotona.

Vierailija
40/61 |
04.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten lääkäri? Ihan tk-lekuri saa tehdä käsillä vaikka mitä! Tutkia takapuolia, emättimiä, kurkkuja, korvia, nilkkoja, ranteita! Sitten jos ei riitä miten on rintaelinkirurgia? AI sitä usean tunnin käsin tekemistä sydänleikkauksessa tai keuhkoleikkauksessa! Oikea motivaatio on pääsee Meilahteen tekemään elintensiirtoja! Käsillä useampia tunteja tekemistä!

Ei aina kannata lannistua heti.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kuusi yhdeksän