Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Minkälainen työnantaja käyttää vuokratyövoimaa?

Vierailija
04.02.2019 |

Nykyään jo aika "isoihin" virkoihin, kuten vaikka full stack -koodaukseen ja johtamiseen haetaan tekijää vuokrapaikalle. Ei ole enää pelkästään nollatuntilaisia. Kertokaa vakkari-vuokratyöläiset kokemuksianne.

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
04.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sain potkut ilman syytä (koeajan jälkeen), työnantaja palkkasi tilalleni ystävättärensä. Ei mitään turvaa, aina saa olla pelko p*rseessä että miten käy. 

Vierailija
2/10 |
04.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vuokratyöläinen ei ryhdy selittämään, että hänellä on oikeus määräaikaisen työsuhteen sijaan toistaiseksi voimassaolevaan, koska niin moni voi jäädä perhevapaalle.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
04.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täytyy olla ahne ja kieroutunut jos vuokraa ihmisiä, tai toimii ihmisenvälitys-yrittäjänä. 

Vierailija
4/10 |
04.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yrittäjänä olen todennut että tämä on paras ja edullisin tapa löytää hyvät työntekijät.

Vierailija
5/10 |
04.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yrittäjänä olen todennut että tämä on paras ja edullisin tapa löytää hyvät työntekijät.

Joo, sillä tavalla helppoa ja edullista että saa lempata pihalle ilman syytä. Taloudellisesti vuokrafirmojen käyttämisessä ei ole mitään järkeä, tulee paaaaaljon kalliimmaksi mitä että itse rekrytoisi ja palkkaisi. 

Olen itsekin freelancer eli periaatteessa yrittäjä, ja mun mielestä vuokratyö pitäisi kieltää lailla. Kokemusta on siitäkin p*skasta nollatuntilaisena vailla mitään kunnioitusta ja oikeuksia. 

Vierailija
6/10 |
04.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muakin kiinnostaa ihan oikeasti. Vaimo töissä maailmanlaajuisessa ja varsinkin Suomessa arvostetussa, pitkät ja syvät Suomalaiset juuret ja perinteet omaavassa design **** tuotteita valmistavassa firmassa....vuokratyöläisenä vastuullisessa tehtävässä. Hän ja juttujen perusteella yli 80% työkavereistaankin - vuokrafirman kautta. Vain pieni osuus koko tuotantoketjun porukasta ovat tehneet edes 15v hommia siellä, loput vaihtuu ku sukat jaloissa ja kokoajan haetaan uutta (huom varsinkin nuoria alle 25v). Reklamaatiota tulee kokoajan (porukan vaihtuvuuden eli osaamattomuuden? vuoksi). tottakai kun ympäri maailmaa näistä tuotteista maksetaan suuria summia. Jotkut noist vuokratyöläisist ei osaa edes laskea oikeaa määrää ruuveja pussiin, eikä kiinnosta muutenkaan yhtään se koko homma. Miksi tämä yritys toimii näin? Mitä ne odottaa saavansa tällaisilla työntekijöillä? Vastauksen on pakko olla raha. Mutta eikös tuo vuokrahommelsson maksa ihan helvetisti? Varsinkin rekujen ja kaiken säädön kanssa. Vaimollaki pari kk hommia ja sit ne uusii (taas) sopimuksen ehkä!(vaikka tekee työnsä ihan hiton hyvin priimaa ja joustaa kaikessa mm työajat jne).

Vierailija
7/10 |
04.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten esimiehet jaksaa? Onks neki pelkäl vuokrasopparilla? Jumalauta...

Vierailija
8/10 |
04.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Muakin kiinnostaa ihan oikeasti. Vaimo töissä maailmanlaajuisessa ja varsinkin Suomessa arvostetussa, pitkät ja syvät Suomalaiset juuret ja perinteet omaavassa design **** tuotteita valmistavassa firmassa....vuokratyöläisenä vastuullisessa tehtävässä. Hän ja juttujen perusteella yli 80% työkavereistaankin - vuokrafirman kautta. Vain pieni osuus koko tuotantoketjun porukasta ovat tehneet edes 15v hommia siellä, loput vaihtuu ku sukat jaloissa ja kokoajan haetaan uutta (huom varsinkin nuoria alle 25v). Reklamaatiota tulee kokoajan (porukan vaihtuvuuden eli osaamattomuuden? vuoksi). tottakai kun ympäri maailmaa näistä tuotteista maksetaan suuria summia. Jotkut noist vuokratyöläisist ei osaa edes laskea oikeaa määrää ruuveja pussiin, eikä kiinnosta muutenkaan yhtään se koko homma. Miksi tämä yritys toimii näin? Mitä ne odottaa saavansa tällaisilla työntekijöillä? Vastauksen on pakko olla raha. Mutta eikös tuo vuokrahommelsson maksa ihan helvetisti? Varsinkin rekujen ja kaiken säädön kanssa. Vaimollaki pari kk hommia ja sit ne uusii (taas) sopimuksen ehkä!(vaikka tekee työnsä ihan hiton hyvin priimaa ja joustaa kaikessa mm työajat jne).

Kyllä vuokratyöntekijä voi olla kalliimpi kuin omilla listoilla oleva, mutta se on helppo potkia mäkeen jos vaikka naama ei enää miellytä tai ollut vaikka 2 päivää saikulla ja ottaa toinen tilalle, vuokratyöntekijät myös pysyvät nöyrinä ja tekevät jopa työturvallisuuden rikkovia duuneja koska tietävät että muuten tulee kenkää jos puuttuu epäkohtiin

Vierailija
9/10 |
04.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joo, sillä tavalla helppoa ja edullista että saa lempata pihalle ilman syytä. Taloudellisesti vuokrafirmojen käyttämisessä ei ole mitään järkeä, tulee paaaaaljon kalliimmaksi mitä että itse rekrytoisi ja palkkaisi. 

Olen itsekin freelancer eli periaatteessa yrittäjä, ja mun mielestä vuokratyö pitäisi kieltää lailla. Kokemusta on siitäkin p*skasta nollatuntilaisena vailla mitään kunnioitusta ja oikeuksia. 

En minä ainakaan ketään pihalle laita ilman syytä. Miksi laittaisin? Hyvälle työntekijälle löytyy aina paikka.

Vierailija
10/10 |
04.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

On jotenkin uskomatonta, että ahneuksissaan jotkut firmat laiminlyövät työntekijöitään ja ajavat heidät loppuun kuvitellen, että kaikki voidaan korvata. Eivätkö firmojen johtajat vieläkään ymmärrä sitä, että jos panostaa työntekijöidensä hyvinvointiin ja työhön sitoutumiseen, yritys on voittamaton? Hyvä  ja motivoitunut työntekijä on kultaakin arvokkaampi yrityksille. Heistä kannattaisi pitää huolta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kolme kolme