Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kuka kuskaa sijoitettua lasta vanhemman/vanhempiensa luo? Oheishuoltajien hoidettava vierailut vanhemman luo?

Baabuska
04.02.2019 |

Meillä siis oheishuoltajuus niinkin läheiseen kuin mieheni sisaren lapseen. Mieheni siskon lapsi siis asunut meillä viime kesästä. Meillä on oheishuoltajuus.
Äiti asuu samalla paikkakunnalla ja pääosin oikeastaan lapsen kuljettaminen äitinsä luo on ollut meidän harteilla.Kerrran on äiti itse kuskannut lasta. Hänellä ei siis omaa autoa.
Onko niin että oheisvanhemmat ovat velvollisia hoitamaan lapsen tapaamiset oikeiden vanhempiensa kanssa? Eli että kuskaaminen on meidän velvoite?
Yritin vähän ottaa lasun kanssa tämän puheeksi viimeksi kun tavattiin mutta eivät he tarttuneet siihen aiheeseen ollenkaan eikä tästä ole oikein mitään puhetta ollut eikä suunnitelmaa asiasta.

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
04.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun lapsi huostattu, enkä ole ikinä joutunut kuskaamaan/kustantamaan lapsen matkoja.

Vierailija
2/10 |
04.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuka häntä sitten kuskaa? Miten tapaamiset käytännössä hoidettu?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
04.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Baabuska kirjoitti:

Kuka häntä sitten kuskaa? Miten tapaamiset käytännössä hoidettu?

No vaikka se oma vanhempi jota he tapaavat..?

Vierailija
4/10 |
04.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuollainen kyllä pitää olla sovittuna sopimuksessa eli kysy vain sossulta asiasta mikäli teillä ei ole siitä kirjallista sopimusta.

Tai kysy perhehoitoliitosta

Vierailija
5/10 |
04.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla käy säännöllisesti sijoitettuna oleva lapsi. Sijaisvanhemmat tuovat hänet ja minä palautan. Saisin tuosta viemisestä kilometrikorvauksen tai bussilipun hinnan lastensuojelusta. Tälle tosin ei tarvetta kohdallani, koska minulla on matkakortti työn vuoksi muutenkin. En ole lapsen biovanhempi vaan muu läheinen. Sijaisvanhemmista en tiedä saavatko korvauksia kuskaamisista. Todennäköisesti.

Vierailija
6/10 |
04.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole mitään sopimuksia asiasta tehty. Se ikäänkuin vaan jätettiin meidän huoleksi ja meidän lapsen äidin väliseksi asiaksi.

Vierailija
7/10 |
04.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä sosiaalitoimi kustansi äidille kulkemisen julkisilla.

Vierailija
8/10 |
04.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun lapsi huostattu, enkä ole ikinä joutunut kuskaamaan/kustantamaan lapsen matkoja.

Miksi tällainen kerää alapeukkuja? Kun kerron vain omasta kokemuksesta, ei siinä ole mitään väärää.

Ja muuten, jos kävin lapseni luona, hakivat he minut ko kaupungin juna-asemalta, junamatkan maksoin itse. Siitä olisi voinut hakea jotain kulukorvausta.

Vierailija
9/10 |
04.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi tällainen kerää alapeukkuja? Kun kerron vain omasta kokemuksesta, ei siinä ole mitään väärää.

Ja muuten, jos kävin lapseni luona, hakivat he minut ko kaupungin juna-asemalta, junamatkan maksoin itse. Siitä olisi voinut hakea jotain kulukorvausta.

Olisi ollut hyvä tarkentaa miten tuo on sovittu. Siitähän tässä keskustellaan. Ei vissiin tietoa, että miksi toiset kuskaavat lasta edes taas eikä itse tarvitse tehdä mitään?

Vierailija
10/10 |
04.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olisi ollut hyvä tarkentaa miten tuo on sovittu. Siitähän tässä keskustellaan. Ei vissiin tietoa, että miksi toiset kuskaavat lasta edes taas eikä itse tarvitse tehdä mitään?

Okei, meillä siitä ei mitenkään erikseen oltu sovittu, minulle näin vain ilmoitettiin, ettei ole minun vastuulla kuljetukset tai kustannukset. Omalta osalta maksoin näistä elatusmaksun muodossa, siitä varmaan johtuu? Olen myös aina saanut jotain ns yllöpitokorvausta lapsesta, kun hän on luonani viikonloppuisin tai lomilla.